Knipperlicht met kuren
Knipperlicht met kuren
Ik heb iets vreemds met mijn rechter richtingaanwijzer.
Na het aanzetten van het contact en het 1e keer gebruiken van mijn rechter richtingaanwijzer,
gaat deze 5 keer snel knipperen en gaat daarna over in een normaal tempo.
Daarna heb ik er de rest van de rit geen last meer van, totdat mijn contact uit en aan geweest is, en daarna begint het vreemde verhaal weer opnieuw.
Enig idee wat hier aan de hand is?
Iets met de massa, een relais of misschien de hendel aan de stuurkolom?
Na het aanzetten van het contact en het 1e keer gebruiken van mijn rechter richtingaanwijzer,
gaat deze 5 keer snel knipperen en gaat daarna over in een normaal tempo.
Daarna heb ik er de rest van de rit geen last meer van, totdat mijn contact uit en aan geweest is, en daarna begint het vreemde verhaal weer opnieuw.
Enig idee wat hier aan de hand is?
Iets met de massa, een relais of misschien de hendel aan de stuurkolom?
Re: Knipperlicht met kuren
Al met het simpelste begonnen? Lampjes vervangen?
- BMW Clubsport
Trek de stekker eens van je achterlichtunit af en controleer of deze warm is geworden.
Dit zie je als je in de stekker kijkt dat het plastic om het stekkertje gesmolten is, ook heeft het massa contact in de lampen fitting dan een donkere kleur.
Hier is bij de dealer een nieuwe stekker voor te verkrijgen, er dient dan als modificatie ook een extra massa draad aan de lampenunit gemaakt te worden.
Dit zie je als je in de stekker kijkt dat het plastic om het stekkertje gesmolten is, ook heeft het massa contact in de lampen fitting dan een donkere kleur.
Hier is bij de dealer een nieuwe stekker voor te verkrijgen, er dient dan als modificatie ook een extra massa draad aan de lampenunit gemaakt te worden.
ja, het snel knipperen had je normaal ook gehad als 1 lamp defect zou zijn. En wat BMW clubsport schrijft zou heel goed de oorzaak kunnen zijn. Een slecht contact.
Bij het opstarten ziet je LCM door het slechte contact geen achterknipperlicht. Stroomverbruik neemt dan flink toe (door de hoge weerstand) en knalt door het slechte contactvlak heen en zie daar na 5 tikken is hij er weer bij. Wordt alleen maar erger en brandt contacten aan de lampenunit connector helemaal gammel. Je LCM vindt dit ook niet zo fijn (piekbelasting).
Goeie tip van BMW clubsport.
Bij het opstarten ziet je LCM door het slechte contact geen achterknipperlicht. Stroomverbruik neemt dan flink toe (door de hoge weerstand) en knalt door het slechte contactvlak heen en zie daar na 5 tikken is hij er weer bij. Wordt alleen maar erger en brandt contacten aan de lampenunit connector helemaal gammel. Je LCM vindt dit ook niet zo fijn (piekbelasting).
Goeie tip van BMW clubsport.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
Goed om eens te lezen, altijd handig om in de gaten te houden.
ik heb het af en toe, maar dan alleen wanneer er een aanhanger achter zit. zal wel slecht contact in die verloopstekker zitten.
waardeloos vindt ik die 13 polige (of hoeveel dan ook) is dat niet gewoon te vervangen voor een 7 polige?
waardeloos vindt ik die 13 polige (of hoeveel dan ook) is dat niet gewoon te vervangen voor een 7 polige?
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
-
Griffendahl
Echt die dingen gaan stuk bij het leven, dit moet het haast wel zijn... Gaat vaker stuk als een lampje bij een E46.BMW Clubsport schreef:Trek de stekker eens van je achterlichtunit af en controleer of deze warm is geworden.
Dit zie je als je in de stekker kijkt dat het plastic om het stekkertje gesmolten is