Lekkage

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
brooklyn

Lekkage

Bericht door brooklyn » 13 apr 2011, 18:51

Hallo mensen :)
Ik ben (was) bezig met mijn voorbumper te spuiten en vervangen en nou viel mij ineens wat op aan de rechterkant bij me voorwiel.
Daar zit zo'n klein radiateurtje en ik ben geen monteur dus geen idee waar hij voor is mss turbo of airco? :s
Maar deze (of ernaast dat kon ik moeilijk zien) is nat van lekkage
Weten jullie wat het probleem zou kunnen zijn en zou het misschienzo kunnen zijn dat hij nat is van de airco want die heb ik wel aangehad net daarvoor?.
Moet ik me hier druk om maken of is dit normaal?.
Ik heb er wat foto's bij zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel
Hoop dat jullie een antwoord hebben

grAfbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Hier kan je zien dat de motor mooi droog is van boven hij lekt nergens, het zit dus echt beneden . :s

Afbeelding[/img]Afbeelding

Afbeelding

thom

Re: Lekkage

Bericht door thom » 13 apr 2011, 20:13

dit is je intercooler, is wss een tds? ik denk dat uw intercooler aan het einde van zijn tijd is en begint te lekken, net zoals een radiator van de koelvloeistof kan gaan lekken kan de intercooler dat ook, deze kan vettig worden doordat de turbo altijd een minimaal hoeveelheid olie doorlaat, mag natuurlijk niet te veel zij. heeft uw wagen niet last van overdreven roet en slecht vermogen?

brooklyn

Bericht door brooklyn » 13 apr 2011, 20:19

Hoi Thom.
Het is inderdaad een tds .
Wat betreft vermogen ,dat heeft ie genoeg maar als ik hem flink op zijn staart trap dan wil die wel een behoorlijke zwarte wolk achterlaten , naar mijn idee hebben een heleboel diesels dat ,ik weet niet of dat echt ongehoord is.
Maar als ik het goed begrijp mag die daar wel wat zweten alleen niet teveel?, is er bij mij een probleem denk je of kan dit schade aanrichten?.
Ik merk met rijden eigenlijk niks

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 13 apr 2011, 23:17

Lijkt een lekkage van een ander deel. Niet alleen op de intercooler zit immers nattigheid.
Eerst dus even goed op zoek waar het nu lekt. Soms moeilijk te vinden, maar met goed schoonmaken kom je er vaak wel achter.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 13 apr 2011, 23:21

Inderdaad, ff flink met de remreiniger erover... Dat lost die olie zo op.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”