Verlagen / nieuwe dempers

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Reloader

Verlagen / nieuwe dempers

Bericht door Reloader » 27 mar 2011, 16:00

Bij het uitrollen van de wielkuipen ontdekte ik (en marc van dreamworks) dat mijn achterschokdempers wel aan vervanging toe zijn

en voor mag de auto wel een beetje omlaag dus misschien moet ik dat combineren.

het is nu zo dat ik vind dat de auto Achter perfect ligt
en voor mag er nog wel iets af

Afbeelding

nu lees ik op wat duitse forums wat positieve verhalen over AP fahrwerke schijnt gekocht te worden bij KW en is volgens de forum reacties te vergelijken met KW V1

daarnaast is er DTS fahrwerken wat weer bij AP schijnt weg te komen :gek:

wat ik wil:

achter gelijke hoogte, voor een beetje omlaag dat de wielkuip mooi vol is

mogelijkheden:

nieuwe dempers en eibach veren die ongeveer 25/00 verlagen

of een ebay / AP Set / DTS set die algauw 40/00 doen (maar k weet niet zeker of daar achter dempers bij zitten...)

of misschien heeft iemand hier nog een tip?

de enige vereiste is dat ik NIEUWE dempers nodig heb achter , de veren die er nu zitten achter zijn goed en zijn origineel met een blauwe rand erop (M-tech?)

voor dempers weet ik niet, maar daar wil ik sowieso iets omlaag

link naar DTS : http://cgi.ebay.nl/DTS-Sportfahrwerk-40 ... 5adf3fa17c

Danishbmw

Re: Verlagen / nieuwe dempers

Bericht door Danishbmw » 28 mar 2011, 17:57

Beste Reloader,

Ik zat met mijn 318i toender tijd ook in dubio. Ik moest achter nieuwe dempers hebben, en twijfelde dus toen tussen de eibach setjes met achter nieuwe dempers of gelijk een schroefsetje.

En mijn keuze is toen geweest een schroefset van Fk AK.

Want: Je hebt dan gelijk 4 nieuwe veren 4 nieuwe schokdempers en twee nieuwe stabilisatorstangen voor, kortom een nieuwe lekker vers onderstel er onder .

Ten tweede, je kunt stellen totdat je het zelf precies mooi vind en je kan dan weer met je onderstel een paar jaar er tegen aan.

De keuze voor AK FK was in tegenstelling tot de duurdere merken kw en eibach, omdat het qua kwaliteit en prijsverhouding top was.

Mijn mening met dat schroefset was, lekker comfortabel (ook al had ik hem best laag zitten) en toch ook nog dat lekkere sportieve. Ik kan het nu bijna vergelijke met mijn 330 cabrio's m-tech onderstel.

Met veren verlagen en dan met name voor is, dat die dan alsnog best wat doorveert bij drempels en dus meer kans hebt dat die een kusje geeft tegen de grond.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Reloader

Bericht door Reloader » 28 mar 2011, 18:16

ja, ik twijfel nu heel erg want kreeg ook al een tip om Bilstein B4 dempers te kopen (230 euro) en een setje eibachs voor 160 dan ben je voor een zachte prijs de man

schroefset komt algauw op 550 -_-

en ik wilde eigenlijk pas volgend jaar aan het onderstel wat doen, dus het komt ook nog even ongelegen

Danishbmw

Bericht door Danishbmw » 28 mar 2011, 21:40

Schroefset van Fk ak die ik dus had kosten 250 euro en ik had het laten monteren in edam voor 100 euro en dan nog uitlijnen voor 50 euro. 400 euro en je rijd een stukkie lager. :duim:
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

Reloader

Bericht door Reloader » 06 apr 2011, 10:21

ik ga proberen het onderstel even uit te stellen tot na de zomervakantie, voor ik op vakantie ga laat ik mijn monteur nog even kijken of het nog veilig is en dan na de vakantie DENK Ik dat het Bilstein B4 word icm Eibach pro :)

schroefset vind ik dus toch te duur aangezien ik mijn twijfels heb (sorry danish) bij een 250 euro schroefset qua kwaliteit EN dat ik bang ben dat een schroefset te laag is voor me :)

Richel88

Bericht door Richel88 » 06 apr 2011, 10:26

Dave, voor 400 euro voor dempers en veren... voor iets meer heb je een compleet nieuw schroefsetje van AP? Dan kun je gelijk precies je hoogte aanpasse e.d. naar wat je zelf wilt
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

Reloader

Bericht door Reloader » 07 apr 2011, 13:14

dat ga ik zeker in mijn achterhoofd houden , we hebben t er vorige week over gehad, weet jij zo wat de minimale verlaging is van zo'n AP setje?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”