Deurdorpel afdekplaat verwijderen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
muldereric

Deurdorpel afdekplaat verwijderen

Bericht door muldereric » 05 apr 2008, 10:01

Heeft iemand een idee hoe je de afdekplaat van de deurdorpel losmaakt? Ik moet er namelijk bij om de voedingskabel van mijn versterker erdoor te leggen.

PeterTouringBMW

Re: Deurdorpel afdekplaat verwijderen

Bericht door PeterTouringBMW » 28 apr 2008, 20:45

Hallo,

Bij mij ging dat het beste door hem naar achteren (4-deurs) eraf te schuiven. Als je 'm eraf trekt breekt het geleidings gootje.
Terugplaatsen: de bevestigings clipjes uit de dorpel halen en ongeveer op hun plaats in de strip zetten en dan terugklikken in de gaatjes in de dorpel.
(Als dit tenminste is wat je bedoelt)

Suc6.

Peter.

muldereric

Bericht door muldereric » 04 mei 2008, 15:46

PeterTouringBMW schreef:Hallo,

Bij mij ging dat het beste door hem naar achteren (4-deurs) eraf te schuiven. Als je 'm eraf trekt breekt het geleidings gootje.
Terugplaatsen: de bevestigings clipjes uit de dorpel halen en ongeveer op hun plaats in de strip zetten en dan terugklikken in de gaatjes in de dorpel.
(Als dit tenminste is wat je bedoelt)

Suc6.

Peter.
Ok hier kan ik wat mee. Het eraf schuiven gaat alleen absoluut niet. De grijze interieur kappen tussen de deurstijlen (waar de gordel doorheen gaat) zit in de weg. Er zit dus nauwelijk beweging in de deurdorpel afdekplaat. Moet ik deze kappen ook eerst verwijderen?

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 04 mei 2008, 17:52

Je moet niet schuiven want dan krijg je ze idd er niet af.

Vanaf de rechterzijde lostrekken naar boven toe, je moet wel wat kracht zetten.

Ik zou je adviseren vooraf meteen nieuwe clips bij de dealer te halen, die kosten een paar cent. Er wil nl nog wel eens een klemmetje breken.
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”