Update HIFI systeem

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
BMW_Lover
Contacteer:

Update HIFI systeem

Bericht door BMW_Lover » 18 mar 2011, 09:56

Heb nu de standaard Stereo in mijn auto. Klinkt goed, maar bij te hoge volume vervormd het geluid toch wel in de boxen.
De Logic 7 is wel erg duur maar kwam toen dit TOP HIFI systeem op Ebay tegen. Moeite waard om deze upgrade te doen?

http://cgi.ebay.nl/BMW-5er-Soundsystem- ... 1c1a3804ac
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Kingfisher
Contacteer:

Re: Update HIFI systeem

Bericht door Kingfisher » 18 mar 2011, 10:37

Lijkt idd op het HiFi setje dat in mijn auto zit. Dat klinkt op zich prima, al mis ik vaak wel de equalizer die de Logic7 wel heeft (waarvan ik overigens nog nooit het resultaat heb gehoord, maar ik lees altijd positieve verhalen).

Ik dacht alleen dat de speakers achterin wat groter waren, maar het zou ook kunnen dat dat zo lijkt omdat de speaker samen met de tweeter op een frame gemonteerd zit.

nassje

Bericht door nassje » 18 mar 2011, 10:47

Maar kan je huidige versterker deze HIFI set aan?

Edit*
Ik zie nu pas dat het er al bij zit..
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

Dess

Bericht door Dess » 19 mar 2011, 16:22

Ligt de bedrading hiervoor eigenlijk al in de auto?, of moet je hiervoor weer nieuwe draden trekken?, en volgens mij moet je om die woofers in te bouwen je stoelen eruit halen (die woofers liggen eronder dacht ik), al met al wat werk als bedrading niet voorbereid is. Ik heb bij de mijne gewoon een losse subwoofer achterin gelegd en klinkt redelijk goed, ik zou alleen nog die twee tweeters achterin het plafond moeten hebben, die draden liggen er wel gewoon bij.
Kingfisher
Lijkt idd op het HiFi setje dat in mijn auto zit. Dat klinkt op zich prima, al mis ik vaak wel de equalizer die de Logic7 wel heeft (waarvan ik overigens nog nooit het resultaat heb gehoord, maar ik lees altijd positieve verhalen).
Kingfisher, heb je al geprobeerd om deze equalizer aan te zetten d.m.v. programmeren door BMWlover misschien komt de equalizer wel naar voren dan?
Afbeelding
After All It's Only A Weed That Turns To A Flower In Your Mind

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 19 mar 2011, 17:02

Niet aan gedacht inderdaad, kon wel eens een klus worden. Ik houdt het maar zo.

Ik heb de code om de Equalizer aan te zetten, maar als je de hardware niet hebt heeft het dan wel zin?

Afbeelding

Dess

Bericht door Dess » 19 mar 2011, 18:29

Ja dat weet ik dus ook niet, als ik een keer in de gelegenheid ben zal ik het is gaan uit proberen, ik dacht misschien krijg je gewoon wat meer instelmogelijkheden (waarvan BMW misschien vind dat het alleen voor degene is met het duurdere geluidssysteem). Lijkt me dat de instellingen van de equalizer gewoon door de "headunit" gaan en niet door het logic7 systeem.
Afbeelding

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 19 mar 2011, 21:46

Precies Dess, dat is ook wat ik dacht, vandaar dat ik elders hier op het forum die functionaliteit ter sprake bracht. Zou heel goed kunnen dat die equalizer dan werkt, maar door BMW exclusief voor Logic7 gehouden is. Ben er wel benieuwd naar (net als die andere functies die ik noemde, misschien toch maar zelf zo'n kabel scoren :) )

Dess

Bericht door Dess » 19 mar 2011, 22:18

Zo'n kabel moet je gewoon bestellen kost een paar tientjes, dan heb je het coderen zelf in de hand en kan je sowieso ook eerst een diagnose stellen voordat je naar de dealer gaat. Eventuele storinkjes kan je een keer zelf resetten en blijven ze terug komen kan je alsnog naar de dealert.
Afbeelding

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 19 mar 2011, 23:27

Zal toch eens die equalizer code eens gaan opzoeken en aan zetten. Mocht het niet baten kan die altijd weer uit.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”