M3 velgen
M3 velgen
Heren en dames,
Ik heb momenteel een set originele 18" M3 velgen te koop gezet en ik heb iemand die interesse heeft maar hij rijd zelf in een 330I E46. Hij vroeg of deze set velgen onder zijn 330 past, mijn 1e antwoord was dat ze niet passen en speciaal zijn voor de M3.
Weet iemand of dit klopt?
Bij voorbaat bedankt,
Alex
Ik heb momenteel een set originele 18" M3 velgen te koop gezet en ik heb iemand die interesse heeft maar hij rijd zelf in een 330I E46. Hij vroeg of deze set velgen onder zijn 330 past, mijn 1e antwoord was dat ze niet passen en speciaal zijn voor de M3.
Weet iemand of dit klopt?
Bij voorbaat bedankt,
Alex
Re: M3 velgen
Klopt, 't is wel mogelijk maar niet zonder wat werk... Spatborden flink rollen en een klein bandenmaatje erop en dan zou het wellicht kunnen.
Weet je dat zeker?
Ik heb de M135 breedset onder mijn 330Cic , voor 235/40R18 en achter 255/35R18 zonder probleem!

Ik heb de M135 breedset onder mijn 330Cic , voor 235/40R18 en achter 255/35R18 zonder probleem!

Dat zijn geen M3 velgen...von jot schreef:Weet je dat zeker?
Ik heb de M135 breedset onder mijn 330Cic
Originele M3 velgen hebben een hele andere ET waarde.
De voorkant geeft niet zo'n probleem, die hebben dezelfde ET waarde van 47.
De 18" M3 achtervelgen hebben echter ET 26 ten opzichte van ET 50 op jouw breedset. Daarbij is het ook nog eens 9J velg tov 8.5J
In theorie zou de velg dus dik 24mm verder naar buiten steken.
Met standaard wielkuipen gaat 9J ET26 nooit van zijn leven passen op een non-M.
Ik had onder mijn vorige coupé 9Jx18 met ET van 36.
In combinatie met een 245 band liep dat redelijk vaak aan.
Enige manier om het pas te krijgen is extreem getrokken banden monteren of je spatborden rollen.
Twee dingen waar ik geen voorstander van ben.
Ik had onder mijn vorige coupé 9Jx18 met ET van 36.
In combinatie met een 245 band liep dat redelijk vaak aan.
Enige manier om het pas te krijgen is extreem getrokken banden monteren of je spatborden rollen.
Twee dingen waar ik geen voorstander van ben.
Staat anders wel een M-logootje in...PIR3lly schreef:Dat zijn geen M3 velgen...
Inderdaad. Het
logo wil niet zeggen dat het van een M3 af komt, of onder een M3 zou passen.
Het geeft alleen een "style" aan. Jij hebt dus M style velgen en niet M3 velgen.
Als je ook op de link van jouw breedset kijkt, dan zie je staan "außer M3".
Dat betekend dat de M3 is uitgesloten. Jouw velgen passen dus niet onder een M3 (of je moet met een 25mm spacer gaan werken), maar alleen onder de standaard e46 series.
Omgekeerd geldt dat ook...

Het geeft alleen een "style" aan. Jij hebt dus M style velgen en niet M3 velgen.
Als je ook op de link van jouw breedset kijkt, dan zie je staan "außer M3".
Dat betekend dat de M3 is uitgesloten. Jouw velgen passen dus niet onder een M3 (of je moet met een 25mm spacer gaan werken), maar alleen onder de standaard e46 series.
Omgekeerd geldt dat ook...