motor swap

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
manue46
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2010, 16:31

motor swap

Bericht door manue46 » 26 feb 2011, 12:50

hoi, hier ben ik weer beste mede bmw eigenaars

ondertussen ben ik er al aan uit hoeveel de nose swap zal kosten bij mijn compactje ( de coupé 2001 kost me 850 euro zonder spuitwerk)

maar nu speelt er zich al een totaal nieuwe vraag in mijn hoofd ......

een 330 blok in mijn compact steken, weet iemand of dit mogelijk is? is het ooit al gedaan? (google is uw vriend, maar niet als je niets vind)

werkt mijn standaard versnellingsbak hierop ? waar vind ik zo'n blok want blijkbaar hier in belgie is het zoals zoeken om de holy grail .......


let me know ^^

grtz manu !

3Bimmers

Re: motor swap

Bericht door 3Bimmers » 03 mar 2011, 00:52

Joh, als ze een V10 of zelfs V12 in een E30 kunnen prakken, moet een 330 blok ook wel in je compact gelepeld kunnen worden lijkt me.

Succes!!!

(Hmmm, een V10 in m'n cabrio. Jummie! Jammer dat die blokken 10K kosten, en een swap nog makkelijk nog eens dat bedrag...)

Griffendahl

Re: motor swap

Bericht door Griffendahl » 03 mar 2011, 09:01

manue46 schreef: een 330 blok in mijn compact steken, weet iemand of dit mogelijk is? is het ooit al gedaan? (google is uw vriend, maar niet als je niets vind)
Mogelijk is het zeker, volgens mij moet je de versnellingsbak pakken van een 330i, of een Z3 3.0i, verder de eindreductie van een Z3 3.0i denk ik, maar wellicht dat je met die van een 325ti ook nog wel weg komt.

e46coope

Re: motor swap

Bericht door e46coope » 17 mei 2011, 20:19

Zoals Griffendahl al zegt, mogenlijk is het zeker, alleen krijg je een probleem met de keuring, je mag geloof ik het standaard blok met max 20 % kietelen maar een blok met grotere inhoud gaat in de papieren lopen.
De auto moet compleet gekeurd worden, technisch, rij proeven etc etc, dit kost je al snel een 1000 euro.

Gebruikersavatar
smartye36
Berichten: 1762
Lid geworden op: 25 aug 2010, 18:45

Re: motor swap

Bericht door smartye36 » 17 mei 2011, 21:42

dat was vroeger zo ;)
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: motor swap

Bericht door Fabian79 » 17 mei 2011, 21:44

Das nog steeds zo :+

Op de papieren staat een chassisnummer en een motorinhoud.
Daar mag je dus niet aan klooien.

Je zal dus een nieuwe technische keuring moeten doen bij de rdw.

Bij een dik blok horen ook aanpassingen aan de remmen ;)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

e46coope

Re: motor swap

Bericht door e46coope » 17 mei 2011, 21:45

tegenwoordig moet je motornr nog steeds kloppen, sprak deze week iemand met een civic crx die er een 1800 ipv een 1600 in wil leggen maar kreeg dat verhaal van de RDW

Gebruikersavatar
ArnoldC
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 dec 2010, 22:11
Locatie: Middelburg

Re: motor swap

Bericht door ArnoldC » 17 mei 2011, 21:46

een 330i blok ziet er precies hetzelfde uit als het blok van de 325i, passen zal het dus zowieso wel. Je moet wel kijken of je dan alles met de motor ecu enz. voor elkaar krijgt, en inderdaad zal er ook wel wat aan de remmen etc. aangepast moeten worden.

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: motor swap

Bericht door Fabian79 » 17 mei 2011, 21:50

Wat zit er nu voor blok in dan?.

Als het al een 325 is zou ik eerder voor een compressor o.i.d. gaan kijken :!
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
smartye36
Berichten: 1762
Lid geworden op: 25 aug 2010, 18:45

Re: motor swap

Bericht door smartye36 » 17 mei 2011, 22:39

je hoeft tog aleen papieren te laten zien en een klijne controle enzo :s
of is dat aleen als in dat specifieke model ook die motor geleverd is
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: motor swap

Bericht door Fabian79 » 17 mei 2011, 22:44

Psies.

Das een keuring om op kenteken te zetten als je importeerd
Soort van apk keuring.


Nu doe je een verandering aan een voertuig, dus zien ze het als een nieuw voertuig dat nog nooit de weg heeft gezien.
Ze kijken dan ietsje verder of de auto ook het vermogen aan kan.
Een 316 is niet gemaakt voor 230 pk qua remmen en ophanging. ( al zal dat qua ophanging niet veel uitmaken)
Vering/ schokkers daarentegen zullen wel aangepast moeten worden aan het gewicht. De remmen uiteraard ook.
De auto wordt zwaarder en heeft meer vermogen dus zullen de remmen ook een stuk zwaarder moeten ( uitgaande van een 316, bij een 325 zal het wel mee vallen)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Gebruikersavatar
smartye36
Berichten: 1762
Lid geworden op: 25 aug 2010, 18:45

Re: motor swap

Bericht door smartye36 » 17 mei 2011, 22:46

weer wat geleerd :!
bedankt voor de uitleg :duim:
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht

Griffendahl

Re: motor swap

Bericht door Griffendahl » 18 mei 2011, 07:24

e46coope schreef:je mag geloof ik het standaard blok met max 20 % kietelen
40%, verder zijn de eisen afgelopen jaren een enorm stuk soepeler geworden, het op kenteken krijgen is derhalve stukken makkelijker geworden. Als je dus een andere cilinderinhoud hebt dan is dat tegenwoordig relatief makkelijk op kenteken te krijgen. Terwijl het voorheen bijna onmogelijk was en je flink op kosten gejaagd werd voor een flink aantal dure keuringen.

e46coope

Re: motor swap

Bericht door e46coope » 18 mei 2011, 09:44

OWWWWWWWW, dus ik kan makkelijk naar 350 pk :leip: :tong: :rolf: :duimen: :duimen: :duimen: :duimen: :gekdoen:

Griffendahl

Re: motor swap

Bericht door Griffendahl » 18 mei 2011, 09:52

Ja, zo lang je maar budget hebt :+

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”