DSC/DTC
DSC/DTC
Hoe ervaren jullie dit en wanneer gebruik je het en wanneer niet?
Als je bijv sportief wil gaan rijden waar zet je hem dan op?
Als je bijv sportief wil gaan rijden waar zet je hem dan op?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: DSC/DTC
Als je sportief wil gaan rijden zal je hem waarschijnlijk uit moeten zetten 

Re: DSC/DTC
inderdaat uit met die handel en rechtervoet omlaag ,is nog zo leuk.
BMW E61 ,530D met sportpack van 06/2006 en 110.000Km
Re: DSC/DTC
Ik las dat de ABS dan wel gewoon werkt.
Dus als je ingedrukt houd staat alles uit en 1x drukt alleen dsc?
Bij normaal laten jullie alles aan staan?
Dus als je ingedrukt houd staat alles uit en 1x drukt alleen dsc?
Bij normaal laten jullie alles aan staan?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: DSC/DTC
Ik laat hem gewoon altijd aan staan.
Re: DSC/DTC
Je hem in 2 stappen uitzetten.
1 keer indrukken is gedeeltelijk uit. Je kan dan met piepende banden wegrijden, maar ABS is nog steeds actief.
Als je hem 3 seconden indrukt gaat ook de ABS uit, je krijgt wel dan een waarschuwing te zien.
In welke stand ik ook hem ook zet.... mijn handrem werkt niet tijdens het rijden.
"vroeger" kon ik met andere auto's 180 graden keren door ongeveer 40 te rijden en dan een flinke trek aan de stuur te geven in combinatie met de handrem. Dan kon je "straatje keren" met een hoop gepiep. Nu kan dat niet.
Trouwens zou dat mijn E60 ook niet willen aan doen
1 keer indrukken is gedeeltelijk uit. Je kan dan met piepende banden wegrijden, maar ABS is nog steeds actief.
Als je hem 3 seconden indrukt gaat ook de ABS uit, je krijgt wel dan een waarschuwing te zien.
In welke stand ik ook hem ook zet.... mijn handrem werkt niet tijdens het rijden.
"vroeger" kon ik met andere auto's 180 graden keren door ongeveer 40 te rijden en dan een flinke trek aan de stuur te geven in combinatie met de handrem. Dan kon je "straatje keren" met een hoop gepiep. Nu kan dat niet.
Trouwens zou dat mijn E60 ook niet willen aan doen

BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: DSC/DTC
volgens mij was het als je 1x drukt dat dsc uit gaat en dtc aan blijft.
langer indrukken alletwee uit en abs blijft wel gewoon werken.
dat had ik volgens mij gelezen in een uitleg ergens
langer indrukken alletwee uit en abs blijft wel gewoon werken.
dat had ik volgens mij gelezen in een uitleg ergens
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: DSC/DTC
Klopt inderdaad Suyker.
1 keer indrukken is DSC beperkt en DTC aan. Je zit dan in een stand waar de auto een beetje slip/overstuur toelaat (vergelijkbaar met M Dynamic Mode op een M5).
3 seconde in gedrukt houden betekent DSC volledig uit (en dus ook geen DTC), de auto grijpt dan niet meer in als je tractie verliest (je kan dan dus volledig driften/uit de bocht vliegen :p).
ABS blijft altijd aan. Dit kan niet uitgeschakeld worden.
Ik laat hem overigens altijd volledig aanstaan.
1 keer indrukken is DSC beperkt en DTC aan. Je zit dan in een stand waar de auto een beetje slip/overstuur toelaat (vergelijkbaar met M Dynamic Mode op een M5).
3 seconde in gedrukt houden betekent DSC volledig uit (en dus ook geen DTC), de auto grijpt dan niet meer in als je tractie verliest (je kan dan dus volledig driften/uit de bocht vliegen :p).
ABS blijft altijd aan. Dit kan niet uitgeschakeld worden.
Ik laat hem overigens altijd volledig aanstaan.
Gr, Martijn
Re: DSC/DTC
bij staat die altijd aan knopje zit vastgerot en weet nog niet hoe ik die weer moet los krijgen :?
- GenuinePaul
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:45
Re: DSC/DTC
Hey
Ik heb ook genoeg 5-series e60 gezien met alleen DSC en geen DTC.
Houd dus in dat die autos alleen Dynamic Stability Control hebben, en geen Dynamic Traction Control ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst altijd dacht dat DTC voor je Dynamic Drive stond. Maar dat is dus weer een losse optie.
Op het circuit rijd ik dus alleen met 1x drukken uit. Niet alles uit. Anders zijn mijn banden nog sneller kaal
Op de openbare weg laat ik 9 van de 10x alle computers gewoon aan. Tenzij er veel sneeuw ligt dan gaat alles uit.
Grtz
Ik heb ook genoeg 5-series e60 gezien met alleen DSC en geen DTC.
Houd dus in dat die autos alleen Dynamic Stability Control hebben, en geen Dynamic Traction Control ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst altijd dacht dat DTC voor je Dynamic Drive stond. Maar dat is dus weer een losse optie.
Op het circuit rijd ik dus alleen met 1x drukken uit. Niet alles uit. Anders zijn mijn banden nog sneller kaal

Op de openbare weg laat ik 9 van de 10x alle computers gewoon aan. Tenzij er veel sneeuw ligt dan gaat alles uit.
Grtz
Driving an BMW makes you smile everyday!
Re: DSC/DTC
Eigenlijk wil ik maar 2 mogelijkheden: aan of uit. De stand gedeeltelijk uit is nog erger dan uit. Met mijn E46 kon ik lezen en schrijven in de sneeuw. Maar een E61 is duidelijk groter en afstandelijker, je voelt minder goed wat er gebeurd. Toen ik in de sneeuw even dwars wilde gaan had ik hem per ongelijk op gedeeltelijk uit staan ipv. helemaal uit. Net op het moment dat de auto op het punt komt dat je hem zijlings driftend in balans hebt grijpt de electronica in en met een slinger ga je weer recht. Omdat het zo onverwacht gebeurd schrik je best wel. Daarna nog een paar keer met helemaal uit geprobeerd maar het is met een E61 niet zo leuk spelen als met een E46. Komt misschien ook doordat ik met mijn E61 toch wat voorzichtiger ben...
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: DSC/DTC
Grappig, ik vond juist dat de E61 (ten opzichte van mijn vorige auto, een Lexus IS200) enorm controleerbaar is in de sneeuw, met alle hulpmiddelen uit. Overstuur is prima op te vangen en hij is goed dwars te houden door met het gaspedaal te spelen.
De DTC stand gebruik ik vaak in de sneeuw als ik wel iets wil spelen, maar liever geen stoepranden of lantaarnpalen wil raken. Is er genoeg glijruimte, dan gaat alles uit.
Ben momenteel in Frankrijk, gisteren een haarspeldbochtje genomen met alles uit, maar dat resulteerde in een mooie wit/blauwe walm achter de auto. Zonde van mijn bandjes, dus dat was een eenmalige actie.
De DTC stand gebruik ik vaak in de sneeuw als ik wel iets wil spelen, maar liever geen stoepranden of lantaarnpalen wil raken. Is er genoeg glijruimte, dan gaat alles uit.
Ben momenteel in Frankrijk, gisteren een haarspeldbochtje genomen met alles uit, maar dat resulteerde in een mooie wit/blauwe walm achter de auto. Zonde van mijn bandjes, dus dat was een eenmalige actie.

Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M