Grom, Dension, navinc of intravee

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
wammes

Grom, Dension, navinc of intravee

Bericht door wammes » 12 feb 2011, 17:51

ik heb dit topic even gewijzigd, ben wat aan het zoeken geweest op het forum, er zijn naar mijn inziens 3 oplossingen. voor als ik usb op mijn radio wil af kunnen spelen.

Grom, Dension, navinc. of intravee. Kan iemand mij de wezenlijke verschillen noemen, begrijp dat intravee aanzienlijk duurder is. op het forum vind ik eigenlijk niet duidelijk een verschil voor welke oplossing ik beste kan kiezen.

ik begrijp dat bij grom een limiet is van maximaal 6 mappen op je usb stick, met daarin alle tracks, is dit bij de leveranciers ook? heb al filmpjes bekeken van youtube en dergelijk maar kom er maar niet uit. Over hetgeen dat Navinc heeft kan ik niet veel vinden op het forum.
Laatst gewijzigd door wammes op 15 feb 2011, 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.

yourenotmytype

Re: hdd als aux

Bericht door yourenotmytype » 12 feb 2011, 21:49

ja hoor, zo'n hdd is vaak prima te gebruiken. Meestal wordt er een USB-stick gebruikt, dat moet denk ik voldoende zijn voor een paar uurtjes in de auto. Een HDD heeft wel vaak een extra voeding nodig, zelfs die portable USB hdd's (die 2,5/3,5 inch - USB powered versies) kunnen wat extra power vragen van 1 USB... ik denk dat er met de search genoeg te vinden is.

wammes

Re: Grom, Dension, navinc of intravee

Bericht door wammes » 17 feb 2011, 09:00

kan iemand mij de wezenlijke verschillen van de eerder genoemde systemen uitleggen?

DutchPlayer

Bericht door DutchPlayer » 17 feb 2011, 14:23

In theorie doen die apparatjes die jij aangeeft allemaal ongeveer hetzelfde. Prijs verschil zal hem meer in het merk zitten en misschien de gebruikte electronica.

Verders zal het verschil zitten in de aansluit mogelijk heden, Alleen een aux-In of uitgebreid met een Ipod aansluiting, USB, Bluetooth etc.

Maar als die zaken kan je goed nalezen op de websites van de fabrikanten.

Ton 320D Touring

Bericht door Ton 320D Touring » 18 feb 2011, 10:10

Ik heb alleen ervaring met een Dension 300, dus kan niet oordelen over de andere merken.
De Dension bevalt hier prima.
Ik heb er een externe 2,5" HDD op aangesloten (geen eigen voeding nodig).
HDD kan makkelijk in het brillenvakje links naast stuurwiel neergelegd worden.
Limiet van 6 mapjes is bij de Dension niet van toepassing.
Ik heb mappen gemaakt van artiesten, daarbinnen van albums met daar weer de mp-3's in.
Nummerweergave in de radio aangezet.
Tevens afspeellijsten gemaakt welke ik in de root van de HDD heb geplaatst en waar ik door heen kan bladeren door middel van de pijltjes toetsen.
Tevens heeft Dension handige sofware waarmee je je HDD op je pc kunt indexeren wat je zeeën van tijd scheelt.

Zie hier voor nog meer info: http://www.bmwportal.nl/audio-en-naviga ... -t852.html

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”