In onderhandeling voor een M3 E46. Help!
In onderhandeling voor een M3 E46. Help!
Zoals titel van Topic al vermeld, ben ik in onderhandeling voor een Phoenix geld M3 E46 Cabrio van Januari 2002. De auto staat in Duitsland en ben al een keer langs geweest om te kijken. Ik heb heel wat info gelezen op deze site en heb een aantal tips uitgeprint en meegenomen tijdens het kijken van de auto. Ik heb alles nagekeken en nagevraagd en zit met een aantal vragen. De auto ziet er goed uit, heeft 97000 kilometer gereden en de stoelen zien er keurig uit wat kan betekenen dat de kilometerstand klopt. Verder heeft de auto de inspecties bijgehouden, staat in het boekje met stempels. Alleen het nadeel is dat de auto geen inspectie 2 heeft gehad tot nu toe. Nou is mijn vraag of dit schadelijk kan zijn geweest voor de auto? Sowieso heb ik met de verkoper afgesproken om de auto bij een dealer te laten controleren voordat ik het koop en daar was hij het mee eens. Ik hoop dat ik geen andere zaken over het hoofd zie en mocht dat wel het geval zijn, zou er iemand zo vriendelijk kunnen zijn om mij daarop te wijzen. Ik weet niet hoe ik fotos kan bijvoegen, maar mocht iemand geinteresseerd zijn in de foto's dan hoor ik wel hoe ik ze moet toevoegen.
Ik ben nieuw op deze site, dus hoop dat ik geen gedragsregels heb overtreden met dit berichtje..
Ik ben nieuw op deze site, dus hoop dat ik geen gedragsregels heb overtreden met dit berichtje..
And I'm Gonna Shine Until My Heart Stop
Re: In onderhandeling voor een M3 E46. Help!
Staat de auto toevallig in Essen ?
Moeilijk te zeggen of het echt een probleem is als de auto geen Inspection II heeft gehad.
Ik neem aan dat de remvloeistof wel ooit vernieuwd is en dat de kleppen indien nodig ook wel zijn gesteld.
Verder weet ik niet precies wat ze precies meer doen als bij een normale inspectie.
Vraag in ieder geval de laatste 7 cijfers van het chassisnummer even op en trek dit na bij een NL dealer. Dan kan je in ieder geval al wat van de historie zien en weet je of de terugroepactie wat betreft de drijfstanglagers en evt. oliepomp en SMG software is uitgevoerd. Zeer zeker niet onbelangrijk.
Succes in ieder geval, maar laat je niet te snel leiden door emoties bij zo'n auto maar doe eerst goed navraag.
Moeilijk te zeggen of het echt een probleem is als de auto geen Inspection II heeft gehad.
Ik neem aan dat de remvloeistof wel ooit vernieuwd is en dat de kleppen indien nodig ook wel zijn gesteld.
Verder weet ik niet precies wat ze precies meer doen als bij een normale inspectie.
Vraag in ieder geval de laatste 7 cijfers van het chassisnummer even op en trek dit na bij een NL dealer. Dan kan je in ieder geval al wat van de historie zien en weet je of de terugroepactie wat betreft de drijfstanglagers en evt. oliepomp en SMG software is uitgevoerd. Zeer zeker niet onbelangrijk.
Succes in ieder geval, maar laat je niet te snel leiden door emoties bij zo'n auto maar doe eerst goed navraag.
- GenuinePaul
Hey goed bezig een m3 is altijd leuk speelgoed!
http://www.bmw-fabrieksfouten.nl/
Ik zou hier ook voor opletten ^^ zie die link.
En ik zou verder hem van top tot teen door een kenner na laten kijken.
Maargoed tot in hoeverre moetje gaan. Succes in ieder geval!
Grtz
http://www.bmw-fabrieksfouten.nl/
Ik zou hier ook voor opletten ^^ zie die link.
En ik zou verder hem van top tot teen door een kenner na laten kijken.
Maargoed tot in hoeverre moetje gaan. Succes in ieder geval!
Grtz
Driving an BMW makes you smile everyday!
- DJLeonardo
laat maar, het is en cabrio zie ik nu
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
tja die inspectie 2, dat wisselt echt per
3; de een heeft de beurt bij 60.000 de ander bij 80.000 en weer een ander bij 100.000. dit is afhankelijk van hoe er met de auto wordt gereden [snelweg km=minder slijtage, korte stads km=meer slijtage]. de boardcomputer geeft bij het draaien van de sleutel in het contanct aan hoeveel kilometers je nog kunt rijden tot aan je volgende onderhouds beurt...hier moet je dus ff naar kijken.
echter het is ook mogelijk om deze Service Interval handmatig te verstellen dus het kan zijn dat iemand deze opzettelijk reset zonder dat de onderhoudsbeurt ook echt daadwerkelijk is uitgevoerd [ik zeg niet dat dit zo is, maar zou wel ff kijken]. je kan dit een beetje controleren door te kijken naar het onderhouds boekje, als er bv. bij 80.000km een beurt is uitgevoerd zou de boardcomputer nu ongeveer 3.000 tot 5.000km moeten aangeven tot aan de volgende onderhoudsbeurt [bij een huidige km-stand van rond de 100.000km].
verder zou ik zelf ook even contact opnemen met een duitse dealer om te controleren of de auto ook echt daadwerkelijk de onderhoudsbeurten heeft gehad die staan vermeld in het onderhoudsboekje, hier wordt namelijk wel eens mee gefraudeerd [neppe stempels etc.] houdt er wel rekening mee dat een Inspection 2 rond de 2.000 Euro kost [in Nederland] zonder extra reparaties als bv. draagarmen, remmen, verschillende rubbers etc. mocht dit erbij komen dan zit je zo op een bedrag van 4.000 Euro. je zou eventueel de beurt in duitsland kunnen laten uitvoeren...is wat goedkoper als in Nederland.
voor meer aankooptips kun je in onderstaand thread even kijken.
PS: ik zie dat het om een cabrio gaat, mocht er geen hardtop bij zitten houd er dan ook rekening mee dat deze rond de 1.200Euro zijn.
Suc6!
http://www.bmwportal.nl/m3-f446/aankooptips-t14895.html

echter het is ook mogelijk om deze Service Interval handmatig te verstellen dus het kan zijn dat iemand deze opzettelijk reset zonder dat de onderhoudsbeurt ook echt daadwerkelijk is uitgevoerd [ik zeg niet dat dit zo is, maar zou wel ff kijken]. je kan dit een beetje controleren door te kijken naar het onderhouds boekje, als er bv. bij 80.000km een beurt is uitgevoerd zou de boardcomputer nu ongeveer 3.000 tot 5.000km moeten aangeven tot aan de volgende onderhoudsbeurt [bij een huidige km-stand van rond de 100.000km].
verder zou ik zelf ook even contact opnemen met een duitse dealer om te controleren of de auto ook echt daadwerkelijk de onderhoudsbeurten heeft gehad die staan vermeld in het onderhoudsboekje, hier wordt namelijk wel eens mee gefraudeerd [neppe stempels etc.] houdt er wel rekening mee dat een Inspection 2 rond de 2.000 Euro kost [in Nederland] zonder extra reparaties als bv. draagarmen, remmen, verschillende rubbers etc. mocht dit erbij komen dan zit je zo op een bedrag van 4.000 Euro. je zou eventueel de beurt in duitsland kunnen laten uitvoeren...is wat goedkoper als in Nederland.
voor meer aankooptips kun je in onderstaand thread even kijken.
PS: ik zie dat het om een cabrio gaat, mocht er geen hardtop bij zitten houd er dan ook rekening mee dat deze rond de 1.200Euro zijn.
Suc6!
http://www.bmwportal.nl/m3-f446/aankooptips-t14895.html
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Laat de auto goed nazien door een officiele dealer.
En je had mij verteld dat de motor een beetje tikte als hij koud was.
Dit kan welzeker te maken hebben met de kleppen.
Deze worden gesteld met inspectie 2.
Zelf heb ik vroeger E21 en vroege E30 modellen gehad,
Daar moesten de kleppen altijd gesteld worden, anders hoorde je ze tikken.
En lees inderdaad die aankooptips even goed door !
Succes.
En je had mij verteld dat de motor een beetje tikte als hij koud was.
Dit kan welzeker te maken hebben met de kleppen.
Deze worden gesteld met inspectie 2.
Zelf heb ik vroeger E21 en vroege E30 modellen gehad,
Daar moesten de kleppen altijd gesteld worden, anders hoorde je ze tikken.
En lees inderdaad die aankooptips even goed door !
Succes.
Ten eerste heel erg bedankt voor de supersnelle reacties. Zoals 1 van jullie al zei, het klopt dat de auto in Essen staat. Willem-57 heeft ook gelijk wat betrekt een tikkende motor. Ik hoorde de motor tikken en de man vertelde dat het ophield nadat de motor warm was, maar blijkbaar heeft die geen inspectie 2 gehad. Goed om te horen dat de inspectie 2 rond de 4000 kost, weet ik bij het onderhandelen over de prijs. Verder heb ik de stempels al bekeken, hij was bij 2000 kilometer langs de dealer geweest. Remvloeistof was vervangen, had de laatste olieservice bij 86000 km. Heeft geen hardtop bij, maar wij hebben thuis een garage waar die kan staan in de winter totdat ik een hardtop heb.
Mijn broer komt 1 van deze dagen terug van zakenreis en die heeft jarenlang m3's gehad dus dan ga ik met hem langs om hem te kopen.
Ik laat alles op dit forum weten!!

Mijn broer komt 1 van deze dagen terug van zakenreis en die heeft jarenlang m3's gehad dus dan ga ik met hem langs om hem te kopen.
Ik laat alles op dit forum weten!!

^^met 4.000 bedoelde ik een Inspectie 2 met bijkomende zaken als remmen etc. de inspection 2 zelf kost rond de 2.000Euro. als de olieservice bij 86.000 is uitgevoerd zal de auto dus toch echt bij maximaal 110.00km een inspection 2 moeten krijgen [boardcomputer geeft om de 25.000km onderhoud aan].
Ohw nog ff vergeten te vermelden, als je de sleutel van de auto in 2e stand zet,zegt de boardcomputer dat de volgende inspectie na 5700 km is. Is dat een 1e of 2e inspectie???
Ik vermoed dat dat gewoon inspectie II is.
Staat er inspection op het display?
Ook al zou het niet II zijn, zou ik die zeker wel laten doen. Kleppen stellen moet nu eenmaal een keer gebeuren bij zo'n motor.
Staat er inspection op het display?
Ook al zou het niet II zijn, zou ik die zeker wel laten doen. Kleppen stellen moet nu eenmaal een keer gebeuren bij zo'n motor.
Er stond alleen Inspection, maar hoe weet je dat het 1 of 2 is?
Inspection is inspection iI. En service is inspection I
oftewel II is grote beurt, I is kleine beurt.
oftewel II is grote beurt, I is kleine beurt.
dat is inspection 2
, bij een olieservice zou er Oil service staan. ik zou de beurt lkkr door de verkoper laten uitvoeren.

De verkoper had de auto aan een ander verkocht, dus ik baalde ervan. Toen zag ik op mobile.de een soortgelijke auto uit italie, zelfde kleur(Phoenix gelb) met zwarte interieur en een soort van limited edition. Ben afgelopen dinsdag naar italie gevlogen, Pescara en heb de auto gezien en gekocht. Terug gereden met de auto en net terug van RDW. Er zijn slechts 2 stuks van deze auto aan italie geleverd en dit heb ik bij de BMW dealer in Nederland en Italie nagevraag en het klopte ook. Auto ziet er keurig uit, heb iemand van de RDW en een garage waar ik altijd kom alles laten nakijken.
KM stand=101000
PK= 400
Supersprint uitlaat(chroom)
De helft van de motor is in carbon(geen idee waarom
)
Kortom de auto is een SCHOONHEID in auto termen
.
KM stand=101000
PK= 400
Supersprint uitlaat(chroom)
De helft van de motor is in carbon(geen idee waarom

Kortom de auto is een SCHOONHEID in auto termen

Dat is wel gaaf zeg. Zou zelf niet zo snel in italie een auto kopen, als je kijkt hoe ze daar rijden, maar het kan natuurlijk altijd goed zitten.
Wat is er allemaal aan aangepast, dat ie zoveel vermogen heeft? Zit er een supercharger op? Ben wel benieuwd naar foto's...
Wat is er allemaal aan aangepast, dat ie zoveel vermogen heeft? Zit er een supercharger op? Ben wel benieuwd naar foto's...