Hallo

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
dinesh_skr

Hallo

Bericht door dinesh_skr » 01 feb 2011, 01:18

Hallo allemaal,

Ik ben Dinesh, ben 23 jaar en sinds juni 2010 ben ik een BMW rijder. Heb een E36 320i Coupe van bouwjaar 1992.

Geniet tot nu toe elke dag van deze auto. Heb tot nu toe het een en ander zelf aan de auto gedaan zoals:

- Depo Angel Eyes Koplampen geplaatst.
- Automatisch Dimmende Binnenspiegel uit een E39 geplaatst
- Stadslichten + Mistlampen aangesloten op de binnenverlichting (Home Coming)
- Kleine BC vervangen door de 18 knops BC

Ik lees graag veel op het internet over de E36 en zo ben ik terecht gekomen bij BMW Portal. :D
Vond dit forum echt heel goed vandaar dat ik me ook ben gaan registreren.

Ik vind het leuk om veel dingen aan mijn auto zelf te doen wat ik kan tenminste. Ben niet in het bezit van een brug en daardoor kun je veel minder zelf doen. Soms ben ik ook niet in het bezit van de juiste kennis :P

Groeten,

Aron

Re: Hallo

Bericht door Aron » 01 feb 2011, 09:29

hey gozer,

welkom hier..
goed bedacht met je lichten te koppelen met binnenverlichting..
hoe heb je dat gedaan eig?

grtz

Beens1

Bericht door Beens1 » 01 feb 2011, 12:18

Welkom hier!
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt (verlichting).
Heb je ook foto's? :P

dinesh_skr

Bericht door dinesh_skr » 01 feb 2011, 21:54

Hallo Heren,

Jammer genoeg heb ik nog geen foto's. Kan niet wachten op het mooie weer, auto helemaal poetsen en dan foto's maken :P

Zoals ik al zei heb ik mijn binnenverlichting aangesloten op mijn Angel Eyes en mistlampen. Heb ooit op het internet een DIY gevonden. Zodra ik thuis aan kom en ik doe de motor uit, dimt de binnenverlichting aan. Dit is denk ik standaard bij elke BMW. Als de binneverlichting dan aan staat, schakelt een relais de Angel Eyes en de Mistlampen ook aan.
Ik stap uit, binnenverlichting en de rest staan nog allemaal aan. Zodra ik de auto op afstand op sloet doe dimt de binnenverlichting uit. En dan gaan ook de Angel Eyes en mistlampen uit.

Bij nieuwere types, vanaf bouwjaar 1994 denk ik (Alle BMWs), dimmen de Angel Eyes en mistlampen dan samen mee met de binnenverlichting. Bij mij kon dat niet en springen ze gewoon aan en uit, zonder dimmend effect. Vond ik wel jammer maar heb het toch :D

Ik heb dit samen met mijn neef ook bij zijn auto (E39) gedaan en het werkt perfect. Alleen hebben we daar ipv een relais gebruik moeten maken van diodes. om ervoor te zorgen dat je binnenverlichting niet aanspringt zodra je je mistlampen aanzet.

Zo ziet het er ongeveer uit, let goed op hoe de lichten samen met de binnenverlichting aangaan.

dinesh_skr

Bericht door dinesh_skr » 01 feb 2011, 21:58

Sorry ben alleen vergeten erbij te zeggen dat bij mijn neef, na het aansluiten van de Angel Eyes op de binnenverlichting, de Ceck Control lastig gaat doen. Wel irritant, maar hij is het nu al gewend en stoort zich er niet meer aan.

Blazer

Bericht door Blazer » 05 feb 2011, 19:42

leuke mod zou dat ook te realisere zijn bij een E46?
AfbeeldingBMW 118d '05 (E87), BMW 320i Coach '85(E30) , BMW 320i Cabrio '93(E30)Afbeelding

Afbeelding

dinesh_skr

Bericht door dinesh_skr » 10 feb 2011, 02:36

Ja hoor ik denk dat precies hetzelfde kan bij de E46.
Laatst gewijzigd door Gast op 10 feb 2011, 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”