aansluiten radio na diefstal met schade

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
paulwbd

aansluiten radio na diefstal met schade

Bericht door paulwbd » 24 jan 2011, 16:38

Hallo mensen,

ik hoop dat iemand mij kan helpen. Onlangs hebben ze de radio uit mijn e36 '98 gejat. En in plaats van even de stekkers los te maken, hebben ze gewoon maar meteen alle kabels door geknipt. Nu heb ik inmiddels een nieuwe iso connector gekocht, echter de kleuren van de bedrading komt helemaal niet overeen met die vanuit de bmw. Op internet een aantal schema's bekeken, maar ook daar kom ik er niet uit. Heeft er iemand een duidelijk plaatje van de draden uit de bmw en wat ze betekenen?

Thanx, Paul

Joost K

Re: aansluiten radio na diefstal met schade

Bericht door Joost K » 24 jan 2011, 16:46

Ik zou even naar een sloop gaan en daar kijken voor een E36 waar de kabelboom intakt is en die eruit knippen. Dan de OEM kabelboom op kleur in jouw E36 solderen (en krimpkous eromheen) en daarop de iso verloop stekker zetten. Dan heb je iig weer een originele kabelboom erop. Anders wordt het zoeken met een spanningzoeker en een accu van een accuboor (dit om te kijken welke speaker er reargeerd op welke twee draden). Daar ben je wel even zoet mee, een stuk OEM kabelboom is makkelijker.

Joost.
PLEZIER GEEFT VORM AAN DE IDEALE LIJN... :///m:

Dcreator

Re: aansluiten radio na diefstal met schade

Bericht door Dcreator » 26 jan 2011, 22:05

lijkt me inderdaad ook het makkelijkst/best,

en als je niet zo'n fan van solderen bent zou het evt met draadschoentjes kunnen... (en dan evt wat isolatie tape erom, idee blijft gelijk met wat eerder genoemd werd)
in ieder geval wel rot joh! ze kunnen ook nergens vanaf blijven!
succes!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Audio en navigatie”