Lampje make-up spiegel defect.
Lampje make-up spiegel defect.
Vorige week vrijdag stopte ineens het lampje boven de make-up van de rechterzonneklep er mee. Ik dacht, defect lampje. Ik de lamp vervangen maar dat hielp niet. Als ik het schuifje van de make-up spiegel openschuif hoor ik wel een soort relais schakelen. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?
Alvast bedankt, Leendert
Alvast bedankt, Leendert
Re: Lampje make-up spiegel defect.
Zit je spiegel wel goed vastgeklikt?
Er zit een stalen plaatje tussen de zonneklep, en het houdertje waar je hem in vast klikt, deze moeten contact maken anders gaat het lampje niet branden. Misschien wat roest er op of zo?
Er zit een stalen plaatje tussen de zonneklep, en het houdertje waar je hem in vast klikt, deze moeten contact maken anders gaat het lampje niet branden. Misschien wat roest er op of zo?
ik heb even gekeken maar de BMW X3 heeft een ander systeem denk ik, want er zit geen metalen contact bij de zonneklep. Zelfs als je hem losmaakt zou hij het moeten doen ( aan de bestuurders-zijde doet hij het ook als je hem losklikt)
Leendert
Leendert

Heb jij dit systeem dan? Indien ja, zou ik de zonneklep en het lampje zelf even loshalen en uitwisselen met de linkerzijde.
Heb geen idee hoe de X3 de zonnekleppen vast heeft zitten, maar met wat goed kijken en voorzichtig loshalen moet je een eind kunnen komen. Zo kun je zien waar het probleem in zit:
- Het lampje zelf
- de armatuur
- zonneklep
- bedrading elders / zekering
Ik had het lampje al vervangen zonder resultaat. Ik heb net met een multi-meter gemeten, op het armatuur staat ook geen spanning als ik de spiegel openschuif. Weet je toevallig waar eventueel de zekering zit. Ik ben zelf absoluut geen techneut, als IK de boel uit elkaar haal
weet ik zeker dat het dan in ieder geval helemaal niet meer gaat werkt....

Heeft de rechterzonneklep verlichting een aparte zekering? Ok kan het als de linkerzonneklep verlichting het nog doet de zekering niet zijn?
Het kan eigenlijk alleen nog maar aan de relais in het schuifje van de zonneklep liggen. Is er een trucje om de zonneklep te openen of niet?
Leendert
Leendert
Lampje doet het weer. Connector was niet helemaal goed, maakte slecht contact...