Mijn naam is Young en ik ben 23 jaar. Ik heb sinds november een bmw 316i benzine uit december 2002 gekocht.
Ik heb op donderdag nacht de motor olie bijgevuld met 5w40 van het merk valvoline. Vervolgens heb ongeveer 50 kilometer ermee gereden. De volgende dag ben ik op pad gegaan en bij het verlaten van de uitrit is het me opgevallen dat de motor lamp is gaan branden. Ook wat ik merkte is dat me auto stationair op de 500/600 toeren zit en daarbij ook nog es me wagen bibberig en een stotterend geluid gemaakt. Bij het rijden merkte ik ook dat het optrekken moeizaam gaat en dat me motor ook bibbert. Het motor lamp brandt en als ik optrekt gaat die knipperen.
Een vriend van mij heeft ernaar gekeken en vertelde me dat het waarschijnlijk aan de bougies ligt. Ik heb vandaag de bougies gehaald, van de merk NGK, en hij heeft ze vervolgens vervangen. Na het vervangen van de bougies, die aan kop zowat zwart waren, is het probleem vervolgens nog steeds niet verlopen.
PS. Ik ben na dat het motor lamp is gaan branden naar de dealer geweest maar ik was te laat want ze stonden op het punt om te sluiten. Ze zeiden dat ik maandag moest terug komen om het uit te lezen. De kosten zijn 100.- euro. Ik ben enorm geschrokken want nu het niet aan de bougies ligt zal het vast iets ergs zijn wat de kosten flink omhoog drukt bij de dealer.
Hopelijk heeft iemand een enig idee op de forum.
Bij voorbaat bedankt