
Nou dan maar even mijn E46 sedan opbouw laten zien.
De foto met de auto op de 15 inch wielen is niet om aan te zien en zal ik jullie besparen, anders krijg ik straks nog een klacht aan m'n broek voor netvliesschade.
Eerst maar eens de foto met de auto op de styling 73 velgen van BMW, de 15 inchers waren versleten. Een mooi moment om bij de dealer nieuwe velgen te bestellen.

Vervolgens werd het tijd om eens een setje xenons in te bouwen. Eerst een H7 inbouwset die ik in de originele koplampen had gezet. Waanzinnig veel licht, iets te veel eigenlijk. In de stad verderop stonden ze haast te klagen over verblinding.

Omdat dit toch wel een tikkeltje te erg was, besloot ik om originele BMW xenon koplampunits te kopen. Netjes inbouwen incl. automatische hoogteregeling dan maar. Eventjes onder de auto kruipen om de hoogte sensoren op de achteras en voor draagarm te zetten, kabelboom door heel de auto, stelt niks voor


Tijdje zo rondgereden om tot de conclusie te komen dat er wel heel erg veel donkerblauwe BMW's reden die er voor 80% hetzelfde eruit zagen. Kortom, tijd voor een bodykit, een M-technik I pakket uit huize BMW.Tegelijkertijd ook meteen die oranje richtingaanwijzers vervangen door wat gebleekt glas(origineel BMW natuurlijk).

Maar een bodykit met zo'n simpele enkele uitlaat onder de bumper is het ook niet echt, zodoende kwam er een Bastuck groep A middendemper en een Bastuck groep A einddemper.

Maar na een week of 2 werd ik knettergek van die brom in de auto. Je voelde je kleding gewoon op je lijf trilling. En aangezien ik niet zo dol ben op trillende voorwerpen aan m'n kont, moest de Bastuck einddemper op de schopstoel. Bij de BMW dealer een nieuwe MK-motorsport demper gehaald.

Eindelijk klaar.... of toch niet... de auto was niet voor de Paris Dakar gemaakt en met m'n hoogtevrees moest de auto natuurlijk even een paar centimeters omlaag. Een kompleet AC-Schnitzer onderstel moest er onder.

En dan, ja wat valt er dan nog aan te doen, audio natuurlijk. Helaas geen foto van gemaakt, maar m'n ouders dachten dat ik kompleet gestoord was toen ze thuis kwamen en in de hal m'n komplete interieur tegenkwamen. Ze gingen al op zoek naar een rolkooi, maar ik kon ze nog geruststellen dat het interieur gewoon weer in de auto zou verdwijnen zodra de kabels aangelegd zouden zijn. Versterker, ipod, compo en woofers dus.
Maar goed, dan zijn we nog steeds niet klaar, mod-bug kriebelt weer ergens en ik loop tegen een set AC-Schnitzer Rennsport velgen aan.

Ook ik dacht nog even de laatste pk's extra eruit te tappen met een Pipercross induction kit. Die was pas net leverbaar geworden, dus gelijk besteld. Zelf nog een alu hitteschild gemaakt en ja hoor, de auto reageerde sneller op het gas en gaf een sportief geluid.

Helaas was het geluid ook wel zodanig luid dat ze thuis al wisten dat ik bijna thuis was als ik de stadswijk in kwam rijden. Behoeft geen uitleg dat deze setup al snel weer uit de auto verdween en werd vervangen door een simpel pipercross vervangingsfilter.
Met de rennsports viel je in bepaalde wijken nogal op, het gevoel had het aapje in artis te zijn.... Dat was net wat teveel van het goede. Er kwamen dus weer BMW velgen onder. Deze keer M68 dubbelspaaks velgen, zou horen bij de bodykit.

Goed, zag er weer onopvallend uit. Alleen met 225 voor en 245 breed rubber achter reed de auto niet zoals ik wilde...... hij had opeens onderstuur, dat had ik niet verwacht. Weer een set velgen de deur uit dus. Deze keer kwamen er weer BMW velgen in de plaats, maar dan rondom 225 breed.

Oh ja, natuurlijk ook nog weggeweest op het tripje naar Rodermark om de software bij Dbilas te laten optimaliseren. Maar goed, daar kan je moeilijk een foto van plaatsen

Dan nog een tussenstap zonder foto... een stoffen sportinterieur uit 2005 werd ook geplaatst in de auto. Staat stukken beter dan de originele stof.
Tussendoor nog een Supersprint spaghetti uitlaatspruitstuk gemonteerd. En werd de auto ook nog even voorzien van een boordcomputer.
Later weer een gloednieuwe MK motorsport gekocht omdat de looks gewoon beter waren.
Verder nog een big bore throttle body en een dr.schrick nokkenas erin gelepeld.
Nog even de foto's met de Schnitzers





zo dan.. auto was nog lekker smerig, dus na de fotoshoot maar eens paar weken vuil eraf gespoeld

De ACS liepen helaas te makkelijk aan op drempeltjes waardoor het alu aan de binnenkant tegen de drempels kwam.. zdus weer een andere set velgen. Gloednieuwe originele M135 BMW velgen gewrapped met nieuwe Bridgestone RE050A's. 225 voor, 255 achter.
De laatste stap was dat er zojuist een gloednieuwe DME in de auto is gegaan met nieuwe katalysator, bougies en bougiekabels. En ik na die kostenpost het project E46 sedan maar in de koelkast heb gezet.