Tommy's E46 318i

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
tommy_hf

Tommy's E46 318i

Bericht door tommy_hf » 18 mar 2008, 11:18

Even m'n draadje geupdate aangezien er een coupe bij gekomen is :)

Nou dan maar even mijn E46 sedan opbouw laten zien.

De foto met de auto op de 15 inch wielen is niet om aan te zien en zal ik jullie besparen, anders krijg ik straks nog een klacht aan m'n broek voor netvliesschade.

Eerst maar eens de foto met de auto op de styling 73 velgen van BMW, de 15 inchers waren versleten. Een mooi moment om bij de dealer nieuwe velgen te bestellen.
Afbeelding

Vervolgens werd het tijd om eens een setje xenons in te bouwen. Eerst een H7 inbouwset die ik in de originele koplampen had gezet. Waanzinnig veel licht, iets te veel eigenlijk. In de stad verderop stonden ze haast te klagen over verblinding.
Afbeelding

Omdat dit toch wel een tikkeltje te erg was, besloot ik om originele BMW xenon koplampunits te kopen. Netjes inbouwen incl. automatische hoogteregeling dan maar. Eventjes onder de auto kruipen om de hoogte sensoren op de achteras en voor draagarm te zetten, kabelboom door heel de auto, stelt niks voor :) (don't do this at home)
Afbeelding

Tijdje zo rondgereden om tot de conclusie te komen dat er wel heel erg veel donkerblauwe BMW's reden die er voor 80% hetzelfde eruit zagen. Kortom, tijd voor een bodykit, een M-technik I pakket uit huize BMW.Tegelijkertijd ook meteen die oranje richtingaanwijzers vervangen door wat gebleekt glas(origineel BMW natuurlijk).
Afbeelding

Maar een bodykit met zo'n simpele enkele uitlaat onder de bumper is het ook niet echt, zodoende kwam er een Bastuck groep A middendemper en een Bastuck groep A einddemper.
Afbeelding

Maar na een week of 2 werd ik knettergek van die brom in de auto. Je voelde je kleding gewoon op je lijf trilling. En aangezien ik niet zo dol ben op trillende voorwerpen aan m'n kont, moest de Bastuck einddemper op de schopstoel. Bij de BMW dealer een nieuwe MK-motorsport demper gehaald.
Afbeelding

Eindelijk klaar.... of toch niet... de auto was niet voor de Paris Dakar gemaakt en met m'n hoogtevrees moest de auto natuurlijk even een paar centimeters omlaag. Een kompleet AC-Schnitzer onderstel moest er onder.
Afbeelding

En dan, ja wat valt er dan nog aan te doen, audio natuurlijk. Helaas geen foto van gemaakt, maar m'n ouders dachten dat ik kompleet gestoord was toen ze thuis kwamen en in de hal m'n komplete interieur tegenkwamen. Ze gingen al op zoek naar een rolkooi, maar ik kon ze nog geruststellen dat het interieur gewoon weer in de auto zou verdwijnen zodra de kabels aangelegd zouden zijn. Versterker, ipod, compo en woofers dus.

Maar goed, dan zijn we nog steeds niet klaar, mod-bug kriebelt weer ergens en ik loop tegen een set AC-Schnitzer Rennsport velgen aan.
Afbeelding

Ook ik dacht nog even de laatste pk's extra eruit te tappen met een Pipercross induction kit. Die was pas net leverbaar geworden, dus gelijk besteld. Zelf nog een alu hitteschild gemaakt en ja hoor, de auto reageerde sneller op het gas en gaf een sportief geluid.
Afbeelding
Helaas was het geluid ook wel zodanig luid dat ze thuis al wisten dat ik bijna thuis was als ik de stadswijk in kwam rijden. Behoeft geen uitleg dat deze setup al snel weer uit de auto verdween en werd vervangen door een simpel pipercross vervangingsfilter.

Met de rennsports viel je in bepaalde wijken nogal op, het gevoel had het aapje in artis te zijn.... Dat was net wat teveel van het goede. Er kwamen dus weer BMW velgen onder. Deze keer M68 dubbelspaaks velgen, zou horen bij de bodykit.
Afbeelding

Goed, zag er weer onopvallend uit. Alleen met 225 voor en 245 breed rubber achter reed de auto niet zoals ik wilde...... hij had opeens onderstuur, dat had ik niet verwacht. Weer een set velgen de deur uit dus. Deze keer kwamen er weer BMW velgen in de plaats, maar dan rondom 225 breed.
Afbeelding

Oh ja, natuurlijk ook nog weggeweest op het tripje naar Rodermark om de software bij Dbilas te laten optimaliseren. Maar goed, daar kan je moeilijk een foto van plaatsen ;)

Dan nog een tussenstap zonder foto... een stoffen sportinterieur uit 2005 werd ook geplaatst in de auto. Staat stukken beter dan de originele stof.

Tussendoor nog een Supersprint spaghetti uitlaatspruitstuk gemonteerd. En werd de auto ook nog even voorzien van een boordcomputer.

Later weer een gloednieuwe MK motorsport gekocht omdat de looks gewoon beter waren.

Verder nog een big bore throttle body en een dr.schrick nokkenas erin gelepeld.

Nog even de foto's met de Schnitzers

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zo dan.. auto was nog lekker smerig, dus na de fotoshoot maar eens paar weken vuil eraf gespoeld :)

De ACS liepen helaas te makkelijk aan op drempeltjes waardoor het alu aan de binnenkant tegen de drempels kwam.. zdus weer een andere set velgen. Gloednieuwe originele M135 BMW velgen gewrapped met nieuwe Bridgestone RE050A's. 225 voor, 255 achter.

De laatste stap was dat er zojuist een gloednieuwe DME in de auto is gegaan met nieuwe katalysator, bougies en bougiekabels. En ik na die kostenpost het project E46 sedan maar in de koelkast heb gezet.
Laatst gewijzigd door tommy_hf op 22 mei 2008, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

bm-appie

Re: Showcase E46 van Tommy

Bericht door bm-appie » 18 mar 2008, 11:36

Ziet er goed uit, maar als ik het goed begrijp hebben er in totaal 7 verschillende velgen onder gezeten nu :W

Was dit echt het laatste of staat er misschien nog iets op de planning?? Ik heb heel benieuwd...super!! :amen:

tommy_hf

Bericht door tommy_hf » 18 mar 2008, 11:41

Well, they're called shoes :)

Of de wagen zo blijft hangt er van af OF de auto blijft.
Ik heb net een coupe gekocht, of de 318 blijft hangt dus af van of m'n vriendin erin wil rijden of dat ze haar golfje wil houden. Dus Golf weg of 318i weg.

Farl

Bericht door Farl » 18 mar 2008, 11:51

Mooi en duidelijk verhaal zeg! Je auto ziet er erg super uit! :amen:

Houd ons op de hoogte van je nieuwtjes over je nieuwe auto!

Dnl

Bericht door Dnl » 18 mar 2008, 12:08

Haha, leuke tekst neer gezet! :amen:
Zeer mooie Sedan ook! Zou zonde zijn als die weg moet voor een golf ;(. Ben ook zeer benieuwd naar de E46 Coupe!

Maxi

Bericht door Maxi » 18 mar 2008, 12:43

.
Laatst gewijzigd door Maxi op 25 jan 2009, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Couper

Bericht door Couper » 18 mar 2008, 13:50

Leuk omschreven verhaal en aardige klussen heb je eigenhandig uitgevoerd :amen:

Dnl

Bericht door Dnl » 18 mar 2008, 14:11

Trouwens ... Waarom rij je zelf ook niet met de AE ?

tommy_hf

Bericht door tommy_hf » 18 mar 2008, 14:29

kijk nog eens goed naar de foto's? :)
Foto met M68 velgen en radiaalspaak 32 velgen zijn ze wel te zien :)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 18 mar 2008, 18:35

Ziet er zeker strak uit :)

@Dnl: Uitlaat gezien... ??

jaaph

Bericht door jaaph » 18 mar 2008, 20:17

Mooie mods en mooie reportage alleen het onderstuur oplossen met andere velgen lijkt me overbodig,
ik denk meer aan een te lage bandenspanning voor of slechte bandenkeuze, had er gelijk potenza's op
gelegd was dit niet gebeurt. Maar ja, op z'n tijd 2 paar andere schoenen heeft ook wel iets.
Ben ook wel benieuwd naar de ci

tommy_hf

Bericht door tommy_hf » 18 mar 2008, 22:36

Ha Jaap,
Er lagen toen dus Goodyear Eagle F1 GSD3 onder op de M68 velgen. Ik had gewoonweg achter te veel grip. Niet te weinig voor :) De RE050A doen het iig wel erg goed, maar zijn nogal agressief op spoorvorming, zeker als je Meyle HD rubbers in de voortrein hebt zitten.

tommy_hf

Bericht door tommy_hf » 20 mar 2008, 18:21

sjips...
't vrouwtje vindt een Golf toch een fijner formaat... . 318i zal tzt in de verkoop gaan. Pijnlijk....

Dnl

Bericht door Dnl » 20 mar 2008, 21:49

Vrouwen ..........

Jammer man! Maar je krijgt er wel een mooie Coupe voor weer! (h)

tommy_hf

Bericht door tommy_hf » 22 mei 2008, 09:45

even een update....
de 318i blijft dus ook :) Als 2e auto voor wanneer ik de extra deuren nodig heb en een paar circuitdagen :)
Wegligging zit wel goed met dikke stabi's, ac-schnitzer onderstel, meyle HD bussen en carbone lorraine RC06 race remblokken :) Nu nog een keer Toyo r888 op een extra setje velgen zetten. Kan ik tenminste ook zeggen dat m'n umnitza's "track proven" zijn :D

M'n E36 320i exe tracktool heb ik dus verkocht. Ik reed te weinig circuitdagen om een extra dedicated tracktool met kuipstoel etc erbij te houden, stond gewoon stof te happen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”