moeilijk acceleren 2000 toeren

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
530d high

moeilijk acceleren 2000 toeren

Bericht door 530d high » 10 jan 2011, 21:30

Het is me 1 keer voorgekomen dat ik op een gegeven moment bij het optrekken geen kracht meer had. Het leek alsof er een zware aanhanger achter de auto zat, waardoor de auto moeilijk op gang kwam. Ik moest best flink het gaspedaal intrappen vergeleken met normaal. Vervolgens pakt hij in eenkeer kracht en kwam de turbo in actie. Dit komt de laatste paar dagen vaker voor

Echter mıjn grootste probleem ıs nıet opgelost. Ik krıjg onregelmatıg het probleem dat de auto soms nıet normaal optrekt. Tot +/- 2000 toeren moet ık de gaspedaal ver ıntrappen en dan komt hıj rustıg op gang om vervolgens bıj deze toeren ın een keer hard door te trekken. De turbo komt dan fel ın actıe. De geluıd van de motor klınkt dan ook nıet echt zuıver zoals het hoort. Na een tıjdje ıs alles weer heer normaal. Dıt gebeurt ın alle versnellıngen. De toerenteller blıjft haken om vervolgens ın een keer door te sprıngen boven de 2000 toeren.
De auto voelt zwaarder aan bij optrekken.

Wıe o wıe kan mıj hıermee helpen?

Alibali

Re: moeilijk acceleren 2000 toeren

Bericht door Alibali » 10 jan 2011, 22:05

Klinkt als een kapot turbotje

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 10 jan 2011, 22:34

Hoeft niet. Heb vergelijkbare problemen met een 530D gehad. Ik kon op het laatst zelfs de stoep oprijden omdat ik er geen vermogen in kreeg, hoe diep ik ook het gaspedaal intrapte.
BMW dealer zoeken, zoeken en wat bleek uiteindelijk: corrosie in een grote stekker/connector.
Schoonmaken en gassen. Heeft alleen wel vele uren geduurd voordat ze het hadden gevonden. Ze konden het blijkbaar ok niet goed uitlezen.

Alibali

Bericht door Alibali » 10 jan 2011, 22:49

er loopt een buis naar je turbo het is zo`n zelfde soort buis van je luchtfilter als je deze volgt kom je er ook als je deze eraf haalt dan heb je gelijk dat molentje van je turbo als je dat molentje heen en weer kan bewegen dan is het klaar en deze is heel draaibaar dus als je hem niet kan draaien is tie ook niet goed sneller dan dat kom je er niet achter of je turbo nog werkt wel voorzichting niet met schroevedraaiers gaan poren er zit ook een sensor je kan gelijk kijken of deze nog goed zit of dat deze vuil is...

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 10 jan 2011, 23:39

Lijkt op een kapotte luchtmassameter.

Frank535

Bericht door Frank535 » 11 jan 2011, 08:32

ik denk ook eerder aan een luchtmassameter (of een sensor in die buurt) dan een kapotte turbo, want dan moet je nog steeds wel vermogen genoeg hebben om normaal op te trekken. Dat je ineens een soort sprong maakt en dan wel flink vermogen hebt, duidt ook niet op een turbo probleem want dan zou je motorvermogen vlakker zijn en wil hij hoger in toeren geen vermogen afgeven.

Veel succes !
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

lekkerwijf1

Bericht door lekkerwijf1 » 12 jan 2011, 16:55

Evt de vacuumslang richting de turbo.
Deze scheuren altijd door onder de afdekkap van de motor.
De slang loopt bovenop je motor aan de voorubumper kant onder de afdekkap en gaat richting de turbo.
Controleer deze ook even voor de zekerheid

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”