Lakstiften te koop?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Bimmerken320d

Lakstiften te koop?

Bericht door Bimmerken320d » 31 dec 2010, 16:20

Bij VW kan je lakstiften kopen om eventuele schade te "camoufleren" van herstellen is echt geen sprake met deze dingen! Bestaat dit voor BMW ook? Iemand een idee wat dit kost?

Kan je ook een ander merk gebruiken zoals Motip?
Afbeelding

Wes

Re: Lakstiften te koop?

Bericht door Wes » 31 dec 2010, 19:25

BMW heeft ook lakstiften, gewoon te koop bij de dealer, kost 10-15 euri
Motip kan ook, juiste kleurnummer erbij zoeken en klaar. Prijs zal niet zoveel schelen.

Stefan85

Bericht door Stefan85 » 02 jan 2011, 18:42

ah, dit vind ik een goeie vraag. Bedankt ! Ik ga mij deze ook eens aanschaffen.

Trouwens, hoe haal je het beste resultaat met zo'n lakstift?

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 02 jan 2011, 20:35

Stefan85 schreef:Trouwens, hoe haal je het beste resultaat met zo'n lakstift?
Door de dop erop te laten zitten -_-
Lakstiftjes zijn echt belabberd... spreek ik uit ervaring.
Er zijn andere mogelijkheiden, zoals een spuitbus laten vullen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 02 jan 2011, 22:23

Lakstift gewoon bij de dealer halen.
Motip is troepverf voor de beunhaas. Ook de spuitbussen zijn van slechte kwaliteit in vergelijking met op kleur gemaakte bussen.

Je kan ze ook bij een verfhandel voor autolakken laten maken op kleur.

Mooiste resultaat is te behalen door niet hetbkwastje te gebruiken, maar door een kras te vullen
Met bijvoorbeeld een sateprikker of een gespleten luciferhoutje. Zolang het maar een beetje zacht is en een scherpe punt heeft. Lak lekker een weekje laten drogen en dan polijsten. Zie je er echt bijna niks meer van.

Wat overigens ook goed werkt een een pijltje draaien van een strookje papier (je weet wel net als vroegah met de alom bekende blaaspijp.)

Succes
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 03 jan 2011, 08:33

Het vervelende is dat er bij Topas blau twee meerdere varianten van dezelfde kleur zijn, en je zult zien dat je in een lakstiftje net de verkeerde krijgt. Enige optie met Topas is het laten meten van de kleur en een lakstiftje op maat laten maken.

Stefan85

Bericht door Stefan85 » 03 jan 2011, 14:22

Fabian79 schreef:Lakstift gewoon bij de dealer halen.
Motip is troepverf voor de beunhaas. Ook de spuitbussen zijn van slechte kwaliteit in vergelijking met op kleur gemaakte bussen.

Je kan ze ook bij een verfhandel voor autolakken laten maken op kleur.

Mooiste resultaat is te behalen door niet hetbkwastje te gebruiken, maar door een kras te vullen
Met bijvoorbeeld een sateprikker of een gespleten luciferhoutje. Zolang het maar een beetje zacht is en een scherpe punt heeft. Lak lekker een weekje laten drogen en dan polijsten. Zie je er echt bijna niks meer van.

Wat overigens ook goed werkt een een pijltje draaien van een strookje papier (je weet wel net als vroegah met de alom bekende blaaspijp.)

Succes
Goeie tip, thx !!

Bimmerken320d

Bericht door Bimmerken320d » 03 jan 2011, 19:39

Had ooit eens met een lakstift een steenslagputje op mijn oude golf aangepast. Niet doen! (| Zeker niet met het meegeleverde borsteltje.

Inderdaad zoals hier aangegeven is, enkel een tandenstoker gebruiken, en het putje zo opvullen.

BTW, ENKEL GEBRUIKEN BIJ WARM WEER!!!

Dus niet nu het maar een graad of 5 is! Eerst verwarmen met een haardroger of wachten, bij dit weer loopt de verf niet mooi genoeg open.
Afbeelding

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 04 jan 2011, 11:36

dat is inderdaad en goeie.

Verf opwarmen en ook het te behandelen oppervlak warm maken (30gr ofzo)
Dat werkt veel makkelijker.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

peet330d

Bericht door peet330d » 19 jan 2011, 20:23

Ik gebruikte ook regelmatig lakstiften bij mijn vorige auto, en je moet dus zeker het kwastje niet gebruiken, ik nam hier meestal een speld voor of een tandenstoker, eerst de plaats vetvrij maken met een ontvetter en dan voorzichtig de steenslag vullen, als je het goed doet bij de juiste temperatuur zie je er vrijwel niets meer van, evt kun je als je er meer hebt gevuld met een polijstmachine alles spiegelglad afwerken.
maar wacht daar wel even een aantal dagen tot een week mee. ;) anders haal je de verf er zo weer uit.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”