Bandenspanning BBS velgen??
-
Bandenspanning BBS velgen??
Hallo beste BMW lief hebbers. Ik heb een vraagje ik heb sinds kort een nieuwe auto gekocht 318is. En er zitten BBS velgen onder 18Inch. Alleen is mijn vraag hoe hoog moeten de bandenspanning zijn voor deze nieuwe set wielen? ? ?
Heel erg bedankt.

Re: Bandenspanning BBS velgen??
Voorgeschreven bandenspanning staat in op een plaatje in je deurlijst aan de bestuurderskant aangegeven. De bandenspanning wordt trouwens niet bepaald door het type velg maar maar door het type band.
-
Ja. Dat is het juist. Het staat er niet geschreven ook niet bij de tankdop gedeelte. En de type band...ik zou het niet wete ouwe...hoe kom ik er achter?
Rond de 2,5 bar is goed genoeg.
Hoe berekenen jullie dat aan de band dan??
Heeft niks met hoeveelheid lucht te maken, maar met druk...
gewoon 2.4 voor en 2.5 achter..
Heeft niks met hoeveelheid lucht te maken, maar met druk...
gewoon 2.4 voor en 2.5 achter..
-
Oke dus
2.4 voor en 2.5 achter zit ik goed?
op BBS wielen 18 Inch? :O
2.4 voor en 2.5 achter zit ik goed?
op BBS wielen 18 Inch? :O
- DJLeonardo
Je moet ook zelf even ervaren wat je lekker vind. Dit is mijn ervaring:
voorbanden:
te hard -> stuitert te veel, je voelt ieder hobbeltje uitvergroot qua geluid en trilling
te zacht-> sturen gaat zwaar, sturen is beetje ondefinieerbaar, dweilt een beetje over de weg bij bochten.
achterbanden:
te hard -> bonkt veel achterin bij hobbels. soms wheelspin bij schakelen (ook afhankelijk van je vermogen en rijstijl natuurlijk)
te hard -> achterkant voelt "zwalkend" aan bij bocht. Je hebt het gevoel dat de auto niet vooruit te branden is.
Ik heb de zomerset 225/45/17 & 245/40/17 meestal zo rond de 2.8 bar. De winterset 205/50/17 staat op 2.5 bar. Ik heb eindeloos gevarieert met de zomerset van 2.0 tot 3.0. Ben nu zover dat ik 3.0 echt te hard vind en 2.5 echt te zacht. Zal dus wel zo rond de 2.7-2.8 blijven hangen. Soms zet ik ze iets harder bij lange snelweg ritten met hele familie en veel bagage. rijdt net wat lekkerder. De winterset heeft duidelijk te weinig grip als ik ze te hard zet. Te zacht is het net of ik op droprollen rij.
Toch is het helemaal afhankelijk van je auto wbt welke wiel- en bandmaat, welke schokdempers, type veren, motortype (gewicht), type carosserie etc.
voorbanden:
te hard -> stuitert te veel, je voelt ieder hobbeltje uitvergroot qua geluid en trilling
te zacht-> sturen gaat zwaar, sturen is beetje ondefinieerbaar, dweilt een beetje over de weg bij bochten.
achterbanden:
te hard -> bonkt veel achterin bij hobbels. soms wheelspin bij schakelen (ook afhankelijk van je vermogen en rijstijl natuurlijk)
te hard -> achterkant voelt "zwalkend" aan bij bocht. Je hebt het gevoel dat de auto niet vooruit te branden is.
Ik heb de zomerset 225/45/17 & 245/40/17 meestal zo rond de 2.8 bar. De winterset 205/50/17 staat op 2.5 bar. Ik heb eindeloos gevarieert met de zomerset van 2.0 tot 3.0. Ben nu zover dat ik 3.0 echt te hard vind en 2.5 echt te zacht. Zal dus wel zo rond de 2.7-2.8 blijven hangen. Soms zet ik ze iets harder bij lange snelweg ritten met hele familie en veel bagage. rijdt net wat lekkerder. De winterset heeft duidelijk te weinig grip als ik ze te hard zet. Te zacht is het net of ik op droprollen rij.
Toch is het helemaal afhankelijk van je auto wbt welke wiel- en bandmaat, welke schokdempers, type veren, motortype (gewicht), type carosserie etc.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i