DDE Storing

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
MullenNL

DDE Storing

Bericht door MullenNL » 30 nov 2010, 20:14

Hallo bmw fans,

Deze week is bij mijn bmw e46 320d (150pk) het dde storings lampje gaan branden.
Normaal bij starten, maar na het voorgloeien gaat hij 1sec. uit en daarna blijft hij constant branden.
Heb de forum een beetje doorgenomen maar de meeste hebben bij zo'n storing vage klachten.
Ik daarentegen heb nergens last van,
start nog prima (ook bij -4 graden celcius)
geen rare geluiden, geen rook pluimen
accelereert nog prima

alleen analoge verbruik meter geeft af en toe wel rare uitslagen, bij rustig optrekken soms 20l/100km.
Ik moet over paar dagen naar huis/dealer 250km verderop om uit te laten lezen.

Weet iemand wat dit kan zijn? verstuivers?, zo ja lijkt mij 250km mee rijden niet slim.

dw70

Re: DDE Storing

Bericht door dw70 » 02 dec 2010, 09:15

MullenNL schreef:
Deze week is bij mijn bmw e46 320d (150pk) het dde storings lampje gaan branden.

alleen analoge verbruik meter geeft af en toe wel rare uitslagen, bij rustig optrekken soms 20l/100km.
ooit van een noodprogramma-loop gehoord? Bij deze. Van de 150Pk zullen er nog 75 aanwezig zijn.

Genereert je Lambdasonde bijvoorbeeld uit zichzelf geen spanning meer, denkt de DME dat de motor koud is. Hij krijgt verkeerde info. Voor alle DME's geldt: Motor koud, spanningafgifte lambda: 0V, verbruik maximaal. Hij blijft op maximaal verbruik staan. U zult thuis komen, maar vraag niet hoeveel peut het je kost.

Als voorbeeld de lambda. Maar een defecte temperatuursensor, geeft een DME ook net zulke "valse informatie".

Uitlezen dan maar.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”