M3 gasklep

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
Wim B

M3 gasklep

Bericht door Wim B » 30 nov 2010, 14:50

Ik zet mijn vraag hier maar neer omdat ik er nooit echt een antwoord voor heb gevonden.

Als ik vol gas geef merk ik dat ik tegen een weerstand aankom die bij iets harder intrappen verdwijnt, je trapt er als het ware doorheen.
Het lijkt een beetje op een kickdown wat ik bij een vorige auto met echte automaat ook had.
Is dit iets exemplarisch of hebben alle ( SMG ) m3 's hetzelfde verschijnsel ?

Wim.

Griffendahl

Re: M3 gasklep

Bericht door Griffendahl » 30 nov 2010, 16:12

't Is iig niet typisch iets voor een M3. De vorige Z3 van mijn pa had dit ook... Dit was een 1.9, inmiddels heeft die een 3.0, of die het ook heeft weet ik nog niet. Hier heb ik namelijk nog niet ingereden.

Mijn E46 (320d) heeft het iig niet...

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 30 nov 2010, 17:34

Mijn handgeschakelde M3 in ieder geval niet.
En ik heb wel eens in een SMG en kan me niet herinneren dat ik zoiets gemerkt heb.

Eens kijken wat de SMG rijders hiervan zeggen.

marKman
Contacteer:

Bericht door marKman » 30 nov 2010, 19:24

@ Wim B.

Is normaal, hoort gewoon bij de M3 SMG.

Cougar

Bericht door Cougar » 30 nov 2010, 19:35

Ik heb het ook... altijd aangenomen dat dat een kickdown is... dus niet een soort van :)

Wim B

Bericht door Wim B » 30 nov 2010, 20:54

Een kickdown is het dus niet want als de smg in de automaatstand staat schakelt hij bij half gas al terug.
Het was me eigenlijk nooit opgevallen omdat ik dacht dat het moment waarop de weerstand ontstaat het gas volledig was ingetrapt tot ik een keer er gewoon doorheen trapte, gevolg is wel dat de auto nog sneller is dan ik al dacht ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 01 dec 2010, 08:40

't Is sowieso geen kickdown want die betreffende Z3 1.9i is ook gewoon een handbak...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”