schommelend toerental
- bmw325ticompact
schommelend toerental
Bij koude start draait de motor netjes stationair. Trap ik het gaspedaal iets in en laat deze weer los. krijg ik een schommelend toerental wat gaat van 500 - 1500 tpm. Zodra temp. in het midden staat heb ik er geen last van. Tijdens het rijden merk je verder niks. Iemand enig idee?
Re: schommelend toerental
lucht massa meter schoon maken
- bmw325ticompact
maar zou dan bij een slecht werkend lmm hier niet de hele tijd last van moeten hebben ook als de motor op temp. is
-
Ik heb hier ook last van. Alleen heb ik en 320d automaat uit 2002.
Ik heb al diverse mensen gesproken en zij vertellen me allemaal dat ik de auto eerst eens moet laten uitlezen. Maar inderdaad wordt er ook van alle kanten gesproken over de lmm.
Over dat uitlezen, zoek ik nog iemand die dit voor mij kan doen en dan het liefst in de buurt van Eindhoven. Iemand die mij hiermee kan helpen?
Ik heb al diverse mensen gesproken en zij vertellen me allemaal dat ik de auto eerst eens moet laten uitlezen. Maar inderdaad wordt er ook van alle kanten gesproken over de lmm.
Over dat uitlezen, zoek ik nog iemand die dit voor mij kan doen en dan het liefst in de buurt van Eindhoven. Iemand die mij hiermee kan helpen?
gasklephuis en gasklep (ook aan de binnenzijde) schoonmaken en roetaanslag verwijderen. Gasklep blijft hangen.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

als je gasklep / sensor vuil is dan zou je als je een stoot gas geeft het gas ook langzaam terug moeten lopen
Daar heeft mijn 98-er 328i ook last van.
Is er een guide beschikbaar hoe het gasklephuis schoon te maken?
LMM schoonmaken is meestal maar een erg tijdelijk oplossing, begrijp ik?
Is er een guide beschikbaar hoe het gasklephuis schoon te maken?
LMM schoonmaken is meestal maar een erg tijdelijk oplossing, begrijp ik?
Ik had hier ook last van (328i), maar nadat m'n vanos seals zijn vervangen is het niet meer voor gekomen.
Kijk dit filmpje maar eens, als je dit bekend voor komt, dan heb je een vanos probleeem
www.youtube.com/watch?v=9cAFzrC9XLM
Kijk dit filmpje maar eens, als je dit bekend voor komt, dan heb je een vanos probleeem
www.youtube.com/watch?v=9cAFzrC9XLM
- bmw325ticompact
Zelf zat ik ook in de richting van LMM en evt de Vanos te denken, maar vreemde blijft dat ik er alleen last van heb als de temp. nog in het blauwe gedeelte staat. Zodra de motor warm is heb ik er geen last van. Laat de motor in koude toestand stationair draaien zonder aan het gaspedaal te hebben gezeten heb ik geen schommelend toerental.
nee, hij controleert de luchtstroom continue. Niks meer of minder, bij warm of koud.
Btw in het filmpje staat duidelijk: zonder ingrijpen. Uit zichzelf doet deze auto dat. Dat was niet de opmerking. Hij schreef: als ik gas gegeven heb.
En met een stoot gas, gaat vuil zich niet losmaken, wat al jarenlang is aangekoekt rondom de gasklep (aan de onderzijde).
Btw in het filmpje staat duidelijk: zonder ingrijpen. Uit zichzelf doet deze auto dat. Dat was niet de opmerking. Hij schreef: als ik gas gegeven heb.
En met een stoot gas, gaat vuil zich niet losmaken, wat al jarenlang is aangekoekt rondom de gasklep (aan de onderzijde).

- bmw325ticompact
Het is idd wat dw70 zegt, bij koude start draait motor netjes stationair, maar als je ff het gaspedaal iets intrapt en weer los laat krijg ik een schommelend stationair toerental. zondra temp net buiten het bauw is heb ik nergens last van.
zo moeilijk is het niet Dynamo: erbij komen en poetsen aan beide kanten van de gasklep en huis!Dynamo schreef:Is er een guide beschikbaar hoe het gasklephuis schoon te maken?
ja, het sleepcontact glijdt iedere keer over hetzelfde punt, dat veroorzaakt een beschadiging op het koperspoor. Zoals bijvoorbeeld een oude audioversterker die kraakt in de boxen bij het omhoogdraaien van de volumeknop. Dat is precies hetzelfde.LMM schoonmaken is meestal maar een erg tijdelijk oplossing, begrijp ik?
En voor bmw325ticompact: in warme toestand stabiel: uitzetten van het materiaal, geeft dan blijkbaar weer de juiste afsluiting.

Ik heb hier ook last van (ook een 328) waar heb je die seals laten vervangen en weet je nog wat dat ongeveer koste?E46Ramon schreef:Ik had hier ook last van (328i), maar nadat m'n vanos seals zijn vervangen is het niet meer voor gekomen.
http://www.youtube.com/watch?v=9cAFzrC9XLM
Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met Ruud.
Een aantal mensen van dit forum hebben het bij hem laten doen, en als ik me niet vergis heeft hij de seals op voorraad.
Over de kosten moet je denken tussen de 230 a 300 euro, maar het kan ook minder zijn.
Website ruud:
http://www.avvr.nl
Topic op het forum:
http://www.bmwportal.nl/group-buy-bmw-g ... 69-30.html
Succes!
Een aantal mensen van dit forum hebben het bij hem laten doen, en als ik me niet vergis heeft hij de seals op voorraad.
Over de kosten moet je denken tussen de 230 a 300 euro, maar het kan ook minder zijn.
Website ruud:
http://www.avvr.nl
Topic op het forum:
http://www.bmwportal.nl/group-buy-bmw-g ... 69-30.html
Succes!