knarsend geluid links achter
- gekkekreefte
knarsend geluid links achter
goeiendag iedereen.
na mijn vorige post over een rare knars vanuit de remtrommel heb ik het hele rem gebeuren gecontroleerd. overigens was er niets aan te zien. en heb ik het op de juiste manier weer gemonteerd.
alleen het irritante gekraak/geknars blijft. heeft iemand hier ooit is last van gehad kan dit bijvoorbeeld ook het wiellager zijn wat aan het vergaan is of ?. het vreemde is dat als ik mn bimmer opt gas trap dat het geluid weg is.. ook als de auto op de krik staat en ik draai aan het wiel is er niets te horen. ook al gecontroleerd op speling maar ook daar is niets van te ontdekken..
iemand hier ervaring mee of suggestie's van wat het kan zijn
groeten gekke kreefte
na mijn vorige post over een rare knars vanuit de remtrommel heb ik het hele rem gebeuren gecontroleerd. overigens was er niets aan te zien. en heb ik het op de juiste manier weer gemonteerd.
alleen het irritante gekraak/geknars blijft. heeft iemand hier ooit is last van gehad kan dit bijvoorbeeld ook het wiellager zijn wat aan het vergaan is of ?. het vreemde is dat als ik mn bimmer opt gas trap dat het geluid weg is.. ook als de auto op de krik staat en ik draai aan het wiel is er niets te horen. ook al gecontroleerd op speling maar ook daar is niets van te ontdekken..
iemand hier ervaring mee of suggestie's van wat het kan zijn
groeten gekke kreefte
geniet altijd van alles
Re: knarsend geluid links achter
schokbreker, of stabilistierubbers wellicht?
wat ook kan zijn is dat de veerschotels kraken (of de rubberen vlap onder je veer stuk is.)
wat ook kan zijn is dat de veerschotels kraken (of de rubberen vlap onder je veer stuk is.)
+1. Mijn E39 had dat destijds ook.. Die piepte heel erg op de achterste draagarm, toen heb ik het goed nagekeken en het rubber ingespoten met WD40 toen was het weg.. 

BMW E36 323i
OEM: Origineel En Mooi!
- gekkekreefte
fabian79
aangezien ik vande week mn nieuwe veren set binnenkrijg kijk ik daar nog na. daar ga ik je zeker even van op de hoogte houden
@guidoe46
ik zal is even mn rubbers een beetje invetten kijken of dat help...
ik houdt jullie op de hoogte
aangezien ik vande week mn nieuwe veren set binnenkrijg kijk ik daar nog na. daar ga ik je zeker even van op de hoogte houden
@guidoe46
ik zal is even mn rubbers een beetje invetten kijken of dat help...
ik houdt jullie op de hoogte
geniet altijd van alles
- gekkekreefte
vanmiddag nog alles is een keer na gekeken en alles achter even ingespoten met wd-40.. maar nog geen oorzaak gevonden. overigens viel mij op dat als ik de krik liet zakken en het achterwiel dus weer belast wordt het geluid ook hoorbaar is..
verder blijft het geluid onder het rijden ook hoorbaar.
verder blijft het geluid onder het rijden ook hoorbaar.
geniet altijd van alles
Dan is het toch een schokker of toplager of rubber o.i.d.
zit em echt in de wielophanging.
zit em echt in de wielophanging.
- gekkekreefte
@fabian79
als dat een schokker of toplager is ja dan zou je hem toch ook moeten horen tijdens het gas geven ? of heb ik dat misschien fout.. ik ben het overigens wel met je eens dat het idd in de wiel ophanging zit... de meesten die ik dit probleem heb voorgelegd zeggen dat het wiellager kapot is... maar ik wil het eerst zeker weten voordat ik iets ga zitten vervangen...
overigens de gene(Automonteur) die als mij de remmerij achteraan gedaan heeft heeft wel met een moker op de wielnaaf lopen slaan en sinds dien zijn er die problemen...
ik hoor het nog graag. ik zal morgen even proberen of ik het geluid kan opnemen ofzo en dan kan posten.
als dat een schokker of toplager is ja dan zou je hem toch ook moeten horen tijdens het gas geven ? of heb ik dat misschien fout.. ik ben het overigens wel met je eens dat het idd in de wiel ophanging zit... de meesten die ik dit probleem heb voorgelegd zeggen dat het wiellager kapot is... maar ik wil het eerst zeker weten voordat ik iets ga zitten vervangen...
overigens de gene(Automonteur) die als mij de remmerij achteraan gedaan heeft heeft wel met een moker op de wielnaaf lopen slaan en sinds dien zijn er die problemen...
ik hoor het nog graag. ik zal morgen even proberen of ik het geluid kan opnemen ofzo en dan kan posten.
geniet altijd van alles
- gekkekreefte
@merijn3 nee dat leek mij ook al niet zo best hij zei dat dat geen kwaad kon blijkbaar wel dus... ik weet in iedergeval wel wie er niet meer aan mn bimmertje komt te sleutelen...
ik ben wel een beetje einde raad van wat het kan zijn
ik ben wel een beetje einde raad van wat het kan zijn
geniet altijd van alles
Met een Moker ? Hij was nogal wat van plan dan.. 
Maar weet je wat je zou kunnen doen, je auto een paar keer opkrikken en een paar keer laten zakken. En dan goed het geluid opsporen. Het liefst even met zijn 2e doen, eentje luisteren en de andere de krik voorzichtig laten zakken.. En weer op krikken en weer zakken enz enz

Maar weet je wat je zou kunnen doen, je auto een paar keer opkrikken en een paar keer laten zakken. En dan goed het geluid opsporen. Het liefst even met zijn 2e doen, eentje luisteren en de andere de krik voorzichtig laten zakken.. En weer op krikken en weer zakken enz enz

BMW E36 323i
- gekkekreefte
hey guidom3
jah hij was zeker wat van plan dit is al de zoveelste keer dat hij wat sloopt aan mijn auto...krijg zown idee dat hij mij mn bmw niet gunt ofzo..maar goed
wat jij zegt heb ik gedaan even samen met mn pa... als ik de auto opkrik en het wiel is los van de grond en ik draai is er niets te horen... als ik de auto langzaam laat zakken en er komt druk op het wiel is het geluid hoorbaar. je hoort hem dan kraken/knarsen... zou het iets te maken kunnen hebben met de wielnaaf ? of ?
jah hij was zeker wat van plan dit is al de zoveelste keer dat hij wat sloopt aan mijn auto...krijg zown idee dat hij mij mn bmw niet gunt ofzo..maar goed
wat jij zegt heb ik gedaan even samen met mn pa... als ik de auto opkrik en het wiel is los van de grond en ik draai is er niets te horen... als ik de auto langzaam laat zakken en er komt druk op het wiel is het geluid hoorbaar. je hoort hem dan kraken/knarsen... zou het iets te maken kunnen hebben met de wielnaaf ? of ?
geniet altijd van alles
Ik heb zelf nog nooit een naaf horen kraken ofzo. Maar heb je ook geluisterd waar het geluid exact vandaan komt ?
BMW E36 323i
- gekkekreefte
jah het komt echt vanuit de remtrommel.. en uit het midden weg het klinkt niet naar een rem schoen die aanloopt of zo. overigens vond ik deze link waar precies het zelfde probleem behandeld wordt
[url]http://amtgarageforum.nl/bmw/3-serie/kr ... 8.html[url]
[url]http://amtgarageforum.nl/bmw/3-serie/kr ... 8.html[url]
geniet altijd van alles
Lijkt dat de naaf dan naar het grootje is. Als ik dat topic lees... Bedank je monteur daar maar voor dan... :?
Als dat het geval is natuurlijk, je kunt nu mischien wel wat gerichter zoeken..
Als dat het geval is natuurlijk, je kunt nu mischien wel wat gerichter zoeken..
BMW E36 323i
- gekkekreefte
guidom3
ik ga nu zeker gerichter zoeken vanavond ga ik even naar een maat van mij die ook veel sleutelt aan zn bmw hij wou ook even samen met me er naar gaan kijken.... zodra ik meer weer laat ik het weer weten
ik ga nu zeker gerichter zoeken vanavond ga ik even naar een maat van mij die ook veel sleutelt aan zn bmw hij wou ook even samen met me er naar gaan kijken.... zodra ik meer weer laat ik het weer weten

geniet altijd van alles