nokia 6300 met bleutooth werkt niet goed

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
bmwhans

nokia 6300 met bleutooth werkt niet goed

Bericht door bmwhans » 05 nov 2010, 12:07

mijn pas gekochte 325i heeft een orginele bleutooth voorbereiding,ik heb mijn nokia 6300 aangemeld en die maakt keurig verbinding,als ik via het menu namen in de adressenlijst wil opzoeken en bellen werkt dat prima,ook kan ik een top 8 oproepen wat daar de bedoeling van is is mij nog niet duidelijk.
maar als ik bijv de radio aanheb en ik druk op het r/t knopje op het stuur krijg ik een willekeurige naam uit mijn adressenboek van mijn gsm op het scherm en het scherm geeft ook de melding verkort kiezen, en als ik vervolgens doordruk met de knopjes die boven het r/t knopje zitten op het stuur komen er namen in willekeurige volgorde op het scherm die ik vervolgens gewoon kan bellen,ik snap er niets van en de handleiding geeft ook geen duidelijkheid.
zou mijn gsm wel helemaal geschikt zijn voor de bleutooth voorbereiding?
bij mijn vorige 320i waar een vaste bmw telefoon inzat kon ik gewoon een aantal nummers voorprogrameren en meteen met de stuurbediening oproepen.
doe ik nu iets fout of is er iets mis?
gr hans

edho

Re: nokia 6300 met bleutooth werkt niet goed

Bericht door edho » 07 nov 2010, 22:54

De bmw neemt de contactpersonenlijst uit je nokia over. Dat wordt na het koppelen met bluetooth elke keer gedaan.
Dat je een wille keurige lijst krijgt in het display van de bmw, kan zijn om dat de lijst in je telefoon op voornaam staat en de bmw geeft de lijst op achternaam weer. Of andersom.
Ook kan het zijn dat je contactpersonen verdeeld zijn over de simkaart en het telefoongeheugen, de bmw neemt ze niet allebei en zullen er dus namen missen.

Mijns inziens moet het gewoon werken met die 6300.
Je hebt zo iig weer wat te puzzelen, succes.

bmwhans

Re: nokia 6300 met bleutooth werkt niet goed

Bericht door bmwhans » 08 nov 2010, 14:27

ik heb de instellingen in de telefoon op verschillende manieren veranderd maar geen resultaat,de namenlijst komt keurig op het beeldscherm te staan en kan vandaar uit ook bellen,maar als ik de stuurbediening (knopje r/t) gebruik komt er op het beeldschem verkort kiezen te staan en een telf nr ergens halverwege uit de lijst ,als ik dan doorblader met de stuurbediening komen er willekeurige namen tevoorschijn.
ik heb nu in het gsm geheugen alles op de sim staan.
ik snap er niks van.
gr hans

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”