Vreemde tik rechtsachter

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jackson

Vreemde tik rechtsachter

Bericht door Jackson » 29 okt 2010, 21:16

E46 318CI
Mei 2000
163***km

Vanmiddag bij monteren van mijn setje winterbanden merkte ik speling en een tik bij het rechterachter wiel. Zelfs toen de auto op de grond stond en van de krik af was, en ik rukte aan de bovenkant van het wiel wat heen en weer. Hoorde ik een tik/bonk. Ook bij het rijden dacht ik al wat te horen maar was vaagjes. Na het monteren van de winterbandjes, ging ik een rondje om. Ik reed een gangetje of 35/40 en ik gooide een paar keer mn stuur van links naar rechts naar link naar rechts. Toen hoorde ik duidelijk die tik/bonk weer.

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar als ik circa 5km/h rol met koppeling los in zn 1e versnelling en ik druk mn koppeling in en laat hem snel opkomen dat hij aangrijpt. Hoor ik ook achter een harde bonk. Maar mn ophangrubber van het achterdiff is geschuurd.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Hennep
Contacteer:

Re: Vreemde tik rechtsachter

Bericht door Hennep » 30 okt 2010, 00:09

Waarschijnlijk is het rubber van je draagarm achter versleten. Degene die onder de achterbank verdwijnt. De draagarm zal hier waarschijnlijk de carroserie raken en daar komt de bonk vandaan. Is een bekende kwaal. Meestal rechtsachter

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”