Mag ik mij voorstellen

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
MotoronM5

Mag ik mij voorstellen

Bericht door MotoronM5 » 12 okt 2010, 12:54

Goededag, ik heb mij een paar minuten geleden ingeschreven en zoals het hoort, wilde ik mij aan jullie bekend maken.

Ben 54 jaar en rij al zo'n 35 jaar BMW. Bijna alle series gereden vanaf 1974, "begonnen" met een Simca 1300 en een Ford Taunus 12m TS Coupe.
In 1977 kocht ik mijn eerste BMW, tweedehands dan, een '74 BMW 2002 tii.
Deze auto was van een kennis van me en hij reed er ralley's mee en werd gesponserd door HELLA. En dus zat er een 4-tal
grote Hella-verstralers op, ik vond dat een beetje minder, heb liever een qua uiterlijk, een standaard auto.
Hij had er een short-shift met aangepaste koppeling in gezet en bovendien de toerenbegrenzer er af gehaald.
Ja!, levensgevaarlijk! Het ding liep zomaar tegen de 190 aan en je trok ermee de straatstenen eruit.
Ik heb het dus over 1977 en toen was 140, 150 al een snelheid die de meeste auto's niet eens haalden.
Daarna een 3.0 CSi, 320 6 cil, 525, 528i (2x), 733i, 732i, 524td en op dit moment een 530d Edition uit '99.
Bij de 525 kregen we kinderen, zodoende was de tweedeurs 320 te klein geworden.
Overigens heb ik een faillissements-periode gehad, waarin ik in diverse Renault 25 reed, een GTS, TX en een V6.
En ik moet bekennen - heel gevaarlijk op deze site! - dat ik twee jaar Mercedes hebt gereden!
Een 280S en een 380S! Een moeilijke tijd voor mij, want mijn oudste zoon - toen was hij 10 jaar - heeft heel lang niet
met mij gesproken, omdat hij mij een overloper vond!!! Ja, in NIEREN een BMW-fan.

Ik kan jullie nog veel meer verhalen vertellen over "toen", maar dan loopt dit relaas heel veel uit.

Ik vindt het leuk om op deze site te mogen zijn.
Groet, MotoronM5

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Mag ik mij voorstellen

Bericht door bjornc » 12 okt 2010, 17:50

Welkom hier!

Knappe autohistorie heb je al!
Laat de foto's maar komen!

Snorremans

Re: Mag ik mij voorstellen

Bericht door Snorremans » 14 okt 2010, 23:35

Zeker een indrukwekkende auto-historie... Vrij extreem van je zoon om niet meer met je te praten, puur en alleen omdat je een Mercedes hebt gekocht. Ik ben de laatste tijd ook wel gecharmeerd van Mercedes moet ik eerlijk zeggen, maar denk dat de volgende toch wel weer een BMW wordt.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”