Xenon probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
wammes

Xenon probleem

Bericht door wammes » 11 okt 2010, 17:48

Ik hoop niet dat ik een vraag stel die ergens anders al op forum zwerft. maar kon mijn probleem via zoeken er zo niet tussenuit halen. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Afgelopen weekend heb ik Xenon in mijn 320D uit 2004 laten zetten. zaterdag reed ik mijn garage uit, mijn lichtschakelaar staat eigenlijk altijd op automatisch, dus lampen springen netjes. rest van het weekend niet in het donker gereden dus niets gemerkt.

Nu wilde ik vanmorgen wegrijden naar het werk. begonnen de ?tekens al. er ging maar 1 lamp aan, de andere fractie van sec. en kwam er rood lampje bij 1 van de koplampen op dashboard te staan. Ik balen, meende dat ie stuk was, nog keer opnieuw auto gestart, was het probleem andersom. na nog 3x proberen branden gelukkig beide lampen weer. heel de weg mezelf af lopen vragen wat dit kan zijn, lampen knipperen niet of nix.

Terugweg was ook in het licht, op sommige stukken zouden lampen aan willen springen, 2 tunnels en donker bosweggetje. maar lampen gingen niet meer aan, heb 2x gestopt langs de weg om de auto opnieuw te starten maar probleem blijft bestaan. Morgenvroeg is dus maar weer een raadsel of ik goede verlichting heb. Waar kan dit aan liggen.

nu las ik al dat er speciale schakelaars(units) zijn voor Xenon verlichting. is dit het probleem, er is al schijnbaar wel een iets erbij gemonteerd tegen het storen/knipperen.

Zal het aan deze schakelunit liggen, zo ja waar vind ik die zo en wat mag zo'n apparaat kosten?

vast bedankt voor de reacties

tan_n86

Re: Xenon probleem

Bericht door tan_n86 » 11 okt 2010, 17:53

Is het een aftermarket xenonkit?Of een OEM?

Johnny

Bericht door Johnny » 11 okt 2010, 18:08

Bij OEM zou dit probleem niet mogen. Of de starter zou dood moeten zijn of de xenon lamp is nagenoeg dood.
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 11 okt 2010, 18:14

Ja idd, als het een aftermarket setje is eerst even lampjes wisselen even kijken wat die dan doet..en als het dan niet weg is ballasten laten doormeten.

Maar goed je hebt ze er net in laten zetten ik neem aan dat je garantie hebt?

Johnny

Bericht door Johnny » 11 okt 2010, 18:23

En anders bij de BMW demontage een origineel OEM setje op de kop tikken ( www.winparts.nl of www.dparts.nl )
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>

wammes

Bericht door wammes » 11 okt 2010, 18:36

Bedankt voor alle snelle reacties,

Ik heb het inderdaad laten doen. en heb 2 jaar no nonsen garantie. dus het bedrijf mag het mooi uitzoeken, maar wil ze daar wel bij helpen als ik dat kan door te zeggen wat het zou kunnen zijn. vandaar ook mijn vraag. maar kan het niet aan de schakelaar liggen? het is een aftermarket set, meen dat zij met Pilot werken.
Mijn pa heeft het bij hetzelfde bedrijf laten doen voor zijn e60 touring en nergens geen problemen mee.

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 11 okt 2010, 18:41

Oowwh ja Pilot, das plug and play kan niet zoveel verkeerd zijn met het aansluiten. Of ze hebben stekkertjes niet helemaal goed aangesloten wat ik mij niet voor kan stellen.

Dus of de lampjes of de ballasten! Laat ze het maar uitzoeken dit is zo opgelost! Je kan ook ff onder de kap kijken zie je als het goed is alles zitten..gewoon ff ontkoppelen (2 stekkers per kant) en alles weer aankoppelen.

wammes

Bericht door wammes » 13 okt 2010, 21:40

Ik ben bij de ze zaak langs geweest die het heeft ingebouwd, en ze hebben er andere filters tussen gezet werkje van 2 minuten. en was weer opgelost. In elk geval heb ik tot nu toe nog niet 1x gehad dat een lamp niet aan ging.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”