Ik heb zojuist mijn eerste auto gekocht een 318iS coupe uit 1992 met M43 blok, heel netjes van binnen en van buiten, rijd perfect.
Maar omdat ik niet veel van het verleden van de auto weet lijkt het me voor me zelf ook wel beter om een kleine onderhoudsbeurt te geven (km stand is 184.000 maar goed e36 staat er om bekend dat ze nog wel eens terug zijn gedraaid...). Ik dacht zelf aan: nieuwe blokolie 10W40?, 4 nieuwe bougies en 4 nieuwe bandjes omdat achter al op is en voor ook niet veel meer is. Is dit voldoende? of is er nog meer wat ik zelf nog kan doen/controleren?
Verder is de auto aardig veel verlaagd met name aan de voorkant, ik weet zelf niet wat er onder zit en de vorige eigenaar ook niet. Hoe kan ik er achter komen welke verlagingsveren/ schroefset ik heb? Ziet er wel leuk uit maar ooo wat is het irritant om alle uitritten en hobbels zo langzaam te moeten nemen
Nu heb ik 225-40-18 banden eronder, ik kan voor een mooi prijsje aan 4 goede 245-40-18 banden komen maar nu is de vraag of dit wel past en/of rijd dit nog wel lekker met 245 voor?
Kan iemand mij vertellen voor hoeveel graden celcius de temperatuur aanduiding is? ik gok op 40 - 80 - 120? de auto blijft constant rond het midden dat lijkt mij goed toch, duid er in ieder geval op dat de thermostaat goed werkt

Verder zit mijn stuur een klein beetje scheef erop, hoe krijg ik die recht?
Dat was het wel zn beetje

Fototje:

Uploaded with ImageShack.us