ontvanger centrale vergrendeling? Opgelost!!
ontvanger centrale vergrendeling? Opgelost!!
Hallo Allemaal,
Ik heb een 316 touring uit 2004. Heb problemen met centraal vergrendelen/openen vanaf de sleutel.
Ik wil graag weten waar de ontvanger zich precies bevindt in de auto.
Wie weet het?
Groet,
Ed
Ik heb een 316 touring uit 2004. Heb problemen met centraal vergrendelen/openen vanaf de sleutel.
Ik wil graag weten waar de ontvanger zich precies bevindt in de auto.
Wie weet het?
Groet,
Ed
Laatst gewijzigd door edho op 08 dec 2010, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Beamer AR15
Re: ontvanger centrale vergrendeling?
Hi,
Misschien een defecte GM5 module.
Kijk hier eens : http://www.bmwportal.nl/diy-do-it-yours ... t8210.html
Misschien een defecte GM5 module.
Kijk hier eens : http://www.bmwportal.nl/diy-do-it-yours ... t8210.html
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
Het lijkt de GM5 module niet te zijn, omdat verder alles goed werkt. Ook de knop binnen de auto waarmee je alles kunt sluiten werkt onberispelijk. Met de sleutel in de deur sluit en opent alles ook perfect, alleen op afstand gebeurt er niets. het signaal komt gewoon niet aan bij de GM5. Ook JdM, die deze reparaties uitvoert, denkt dat de GM5 nog oke is en het probleem elders gezocht moet worden.
Nogmaals de vraag waar de ontvanger zit. Ik weet dat hij bij een cabrio in de spiegel zit. Moet ik maar eens bij de binnenverlichting in het hemeltje gaan kijken?
Nogmaals de vraag waar de ontvanger zit. Ik weet dat hij bij een cabrio in de spiegel zit. Moet ik maar eens bij de binnenverlichting in het hemeltje gaan kijken?
Heb je de batterij in je sleutel nog vervangen?
Ja, geprobeerd,,,, :? Het weer dichtmaken is nog niet gelukt, maar testen met die sleutel liep ook op niets uit. Waarschijnlijk heb ik net iets te vroeg een nog goede sleutel gemold.
Maar er zijn ontwikkelingen. Mijn auto is nu bij de garage voor onderhoud en einde garantie afhandeling. Mijn garage heeft contact met de dealer over het vervangen van de ontvanger van het remotesysteem wat in het hemeltje van de auto zit. Volgens de dealer stopt dat wel eens met goed functioneren.
Over enkele dagen zal ik melden of hier de oplossing zat. Mogelijk kunnen we andere mensen ook blij maken met deze ontdekkingen.
wordt vervolgd....
Maar er zijn ontwikkelingen. Mijn auto is nu bij de garage voor onderhoud en einde garantie afhandeling. Mijn garage heeft contact met de dealer over het vervangen van de ontvanger van het remotesysteem wat in het hemeltje van de auto zit. Volgens de dealer stopt dat wel eens met goed functioneren.
Over enkele dagen zal ik melden of hier de oplossing zat. Mogelijk kunnen we andere mensen ook blij maken met deze ontdekkingen.
wordt vervolgd....
Ik ben benieuwd!
Tijdje geleden heb ik iemand zijn auto uitgelezen met een storing in de GM5 module.M'n laptop gaf exact aan welk relais er niet schakelde.Waarschijnlijk moet jouw probleem er ook wel uitkomen met uitlezen.
De ontvanger van de centrale vergrendeling zit in een E46 touring boven het hemeltje achterin de auto. Je doet de achterklep open en maakt daar bovenin het hemeltje los vanaf de achterklepopening. Daar zit de ontvanger. Ik zal een foto posten van het ding als ik er aan kan komen.
ik denk dat nog niet veel mensen dit wisten, ik heb het iig niet kunnen vinden op dit en andere forums.
Voor mijn auto is een nieuwe ontvanger besteld, is nog niet binnen.
Wordt vervolgd.
ik denk dat nog niet veel mensen dit wisten, ik heb het iig niet kunnen vinden op dit en andere forums.
Voor mijn auto is een nieuwe ontvanger besteld, is nog niet binnen.
Wordt vervolgd.
En Edho, al iets bekend?
Ik ben in afwachting van een bericht van de garage dat mijn nieuwe ontvanger binnen is.
Ondertussen probeer ik nog steeds dapper de auto op afstand te openen, en af en toe doet ie dat ook. Met name denk ik omdat het de laatste dagen weer aardig warm is.
Ik ben benieuwd of die nieuwe ontvanger alle verstoringen opheft. That would make me very happy!
Nog ff geduld allemaal.....
Ondertussen probeer ik nog steeds dapper de auto op afstand te openen, en af en toe doet ie dat ook. Met name denk ik omdat het de laatste dagen weer aardig warm is.
Ik ben benieuwd of die nieuwe ontvanger alle verstoringen opheft. That would make me very happy!
Nog ff geduld allemaal.....
Ik wordt gek :?
De afgelopen dagen reageerd de auto steeds beter op de afstandsbediening. En er is nog niets veranderd door de garage!
Wel heb ik 1,5 week geleden een blackberry houder gemonteerd inclusief oplaad mogelijkheid. Dit heb ik aangesloten op de stroomaanvoer die onder de armsteun/bakje ligt. Ik heb daar stroomgepakt van die stekker en daaraan een aanstekergat aan gemonteerd. Deze ligt nu achter mijn navigatiescherm verborgen, boven dit scherm is een open randje waar het snoertje mooi door kan naar de houder. Als je een andere houder in wilt pluggen moet de boel ff los, maar das geen probleem voor 1 x in de zoveel jaar.
Opmerkelijk maar wellicht geheel toeval:
Toen ik het telefoonbakje eruit gehaalt heb, vrij kort na aanschaf van de auto, stopte na ruim een week of zo de auto langzaamaan met reageren op afstandbediening. Daarna een hele tijd niets, niet gelukt. Na het aansluiten van de houder op het stroompunt waar ik eerder iets weggehaald heb begint de boel na ruim een week weer wel te functioneren.
Zou ik door het verwijderen van de telefoonhouder een kringetje hebben doorbroken waardoor de sleutel niet meer bijlaad of zo?
nu de houder is aangesloten is het kringetje hersteld en gaat de batterij weer laden via het slot.
Wie heeft hier iets op te zeggen? Alle bijdragen zijn welkom.
De afgelopen dagen reageerd de auto steeds beter op de afstandsbediening. En er is nog niets veranderd door de garage!
Wel heb ik 1,5 week geleden een blackberry houder gemonteerd inclusief oplaad mogelijkheid. Dit heb ik aangesloten op de stroomaanvoer die onder de armsteun/bakje ligt. Ik heb daar stroomgepakt van die stekker en daaraan een aanstekergat aan gemonteerd. Deze ligt nu achter mijn navigatiescherm verborgen, boven dit scherm is een open randje waar het snoertje mooi door kan naar de houder. Als je een andere houder in wilt pluggen moet de boel ff los, maar das geen probleem voor 1 x in de zoveel jaar.
Opmerkelijk maar wellicht geheel toeval:
Toen ik het telefoonbakje eruit gehaalt heb, vrij kort na aanschaf van de auto, stopte na ruim een week of zo de auto langzaamaan met reageren op afstandbediening. Daarna een hele tijd niets, niet gelukt. Na het aansluiten van de houder op het stroompunt waar ik eerder iets weggehaald heb begint de boel na ruim een week weer wel te functioneren.
Zou ik door het verwijderen van de telefoonhouder een kringetje hebben doorbroken waardoor de sleutel niet meer bijlaad of zo?
nu de houder is aangesloten is het kringetje hersteld en gaat de batterij weer laden via het slot.
Wie heeft hier iets op te zeggen? Alle bijdragen zijn welkom.
-
steven320d
heb je ondertussen het probleem al gevonden ?
ik krijg mijn auto ook niet meer open en dicht met astandsbediening de module is ook niet stuk
waat zit de ontvanger juist bij een e46 touring , heb je er al foto's van ?
ik krijg mijn auto ook niet meer open en dicht met astandsbediening de module is ook niet stuk
waat zit de ontvanger juist bij een e46 touring , heb je er al foto's van ?
Onderdeel is binnen bij garage. Ik heb deze week geen tijd om langs te gaan, wegens hektiek op werk. Het duurt allemaal langer dan verwacht. Het zal wel volgende week worden. Ik laat het echt weten.
Gek genoeg doet de ab het tegewoordig als de spreekwoordelijke tierelier, geheel foutloos!
Gek genoeg doet de ab het tegewoordig als de spreekwoordelijke tierelier, geheel foutloos!
Afgelopen vrijdag ging de auto niet open via de ab op de sleutel. Heeft het sindsdien ook helemaal niet meer gedaan.
Aanstaande vrijdag afspraak bij garage om ontvanger te wisselen.
Aanstaande vrijdag afspraak bij garage om ontvanger te wisselen.
De rode tekst is dus niet de oplossing van het probleem! Lees het topic verder door voor de juiste oplossing.
Vanmorgen bij garage geweest. Module zit achterin bij hemeltje (touring 2004). links naast dat witte ding zie je hem net zitten.
Zit met een torx vast geschroeft, zie andere foto. Om het hemelte weer vast te maken moet je het witte ding er uittrekken en dan in het voetje schuiven wat aan het hemeltje vast zit. Daarna weer erin klikken.

Dit is de module van dichtbij, sleutel ernaast zodat je de grote kunt zien.

De vervangen module geeft echter nog geen resultaat, we zijn dus nog niet uit de problemen.
http://cgi.ebay.ch/BMW-E46-Entstorfilte ... 2a09e760f2
Bovenstaande link zegt echter dat het een ontstoringsfilter is wat er is vervangen, toch maar weer eens met mijn garage gaan bellen.....Ik geloof er zo onderhand niet veel meer van.
Vanmorgen bij garage geweest. Module zit achterin bij hemeltje (touring 2004). links naast dat witte ding zie je hem net zitten.
Zit met een torx vast geschroeft, zie andere foto. Om het hemelte weer vast te maken moet je het witte ding er uittrekken en dan in het voetje schuiven wat aan het hemeltje vast zit. Daarna weer erin klikken.

Dit is de module van dichtbij, sleutel ernaast zodat je de grote kunt zien.

De vervangen module geeft echter nog geen resultaat, we zijn dus nog niet uit de problemen.
http://cgi.ebay.ch/BMW-E46-Entstorfilte ... 2a09e760f2
Bovenstaande link zegt echter dat het een ontstoringsfilter is wat er is vervangen, toch maar weer eens met mijn garage gaan bellen.....Ik geloof er zo onderhand niet veel meer van.
Laatst gewijzigd door edho op 18 mar 2014, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.