Wat voor spoorverbreders?

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Danishbmw

Wat voor spoorverbreders?

Bericht door Danishbmw » 23 sep 2010, 23:02

Ik heb waarschijnlijk toch spoorverbreders nodig, voor schaaft het een klein beetje tijdens het parkeren helemaal ingestuurd.

Maar wat voor spoorverbreders zal ik halen, dikte? Welke dikte zal voor een stoerdere look zorgen?( had op hoe moet het dan wel gezien, dat er een 10 mm voor had en achter 20mm, is dit te doen of is het overdreven) Wat is nog te doen als je rekening houd met je wiellagers en dergelijke?

Heb namelijk nu geen breedset..
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

PIR3lly

Re: Wat voor spoorverbreders?

Bericht door PIR3lly » 24 sep 2010, 00:15

Ik heb onder die van mij spoorverbreders van H&R (voor 2x15mm en achter 2x10mm).
Deze zijn wat duurder, maar wel van erg goede kwaliteit.
Je hebt natuurlijk ook verlengde bouten nodig en (indien gewenst) slotbouten.

Zo ziet het er bij mij met spacers uit:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

En zo was het zonder:
Afbeelding

Danishbmw

Bericht door Danishbmw » 24 sep 2010, 10:45

Zou ik achter niet wat breders doen en voor wat minder. Want ik heb nu geen breedset.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 25 sep 2010, 11:08

Welke dikte spacers je moet hebben, heeft niets te maken met of je wel of niet een breedset hebt.
Je moet gewoon goed kijken hoeveel ruimte je nog hebt in de wielkasten.
Bij mij stonden mijn voorwielen verder naar binnen dan achter. Om dat wat netter te krijgen heb ik dus besloten om voor dikkere te doen en achter wat minder dik (zo wordt het ook op de meeste M3's gedaan).

Hoe het met andere e46's gaat weet ik niet, maar ik zou gewoon even kijken of er veel verschil zit. Kijk wel uit dat je niet te breed gaat, anders gaat ie weer aan de buitenkant aanlopen.
Ook is het handig als je voor 1 dikte kunt gaan (kan zo'n 2-5mm afwijken om nog dezelfde lengte bouten te gebruiken, gebruik dan de langste, maar zorg ervoor dat ze niet in je wielen/schijven gaan aanlopen). Dan heb je namelijk allemaal dezelfde lengte slotbouten (en normale bouten) nodig. Scheelt weer slijpwerk of 2 sets kopen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”