Bluetooth bellen via iDrive

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
OGG530

Bluetooth bellen via iDrive

Bericht door OGG530 » 15 sep 2010, 08:54

Nu heb ik sinds kort een hele dikke E60, zowaar alle denkbare opties heeft ie behalve grootbeeld navi. Hier lig ik niet echt wakker van, pijltjes systeem doet z'n werk supergoed moet ik zeggen. Alleen wil ik dus ook kunnen bellen met mijn auto via bluetooth icm idrive. Telefoonvoorbereiding ligt er waarschijnlijk wel (snap-in houder), en een kastje in kofferbak rechtsachter wat een kennis van mij niet heeft in z'n E60.

Ik heb al behoorlijk zitten zoeken via google en ook op engelse forums, maar is dit geintje nu alleen mogelijk voor bedragen van rond de 500 euro excl. inbouw. En dan heb ik het bv over dension gateway, navinc en nog eentje uit Engeland waarvan ik eventjes niet op de naam kom. Ik heb trouwens geen interesse in ipod/usb/video mogelijkheden, vandaar dat ik het ook zo veel geld vind voor alleen kunnen bellen in auto icm iDrive.

oemgadgets

Re: Bluetooth bellen via iDrive

Bericht door oemgadgets » 01 okt 2010, 17:55

Zijn helaas vrij weinig andere optie's :)

Of je kan een Parrot proberen met een Canbus module alleen vind dat zelf niet erg fijn werken

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 04 okt 2010, 07:17

Maar als je een snap-in houder hebt en een kastje in de kofferbak dat je kennis niet heeft, heb je dan niet al bluetooth?

Wat hebben auto's in de middenarmsteun als ze geen BT hebben? Zit daar altijd een snap-in houder?

Ik heb BT in de auto, gelukkig geen BMW autotelefoon, dus kan ik prima mijn iPhone pairen en in de snap-in opbergen.

OGG530

Bericht door OGG530 » 06 okt 2010, 12:55

oeeeps excuses, helemaal vergeten dat ik een topic als deze had aangemaakt :roll: :roll:

Probleem was als volgt, tijdens aanschaf zat er geen cdwisselaar in. Ik gok door vorige eigenaar verwijderd omdat ie stuk was, of omdat ie hem had vervangen met een dension gateaway. Helaas zat die laatste er ook niet in. Maar heb voor weinig een splinternieuwe kunnen regelen, en nadat ik het had aangesloten kon ik opeens weer gebruik maken van de bluetooth ! Opeens was ie geactiveerd, en kon ik zoeken en al.. Sindsdien lekker bellen in auto met handsfree :W

Snapin kan ik nog helaas niet gebruiken, heb een iphone4 :(

Ralph

Bericht door Ralph » 06 okt 2010, 14:00

Welke type dension heb je dan op de kop kunnen tikken?
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

OGG530

Bericht door OGG530 » 08 okt 2010, 07:59

via buurman die vroeger een 520 had, en nu rondtuft in een A5. 75 euro voor een gateaway 500 :D

OGG530

Bericht door OGG530 » 28 okt 2010, 09:09

klein kickje, vond het niet nodig om hiervoor een nieuw topic aan te maken

Gebruikt iemand wel eens voicedailing via stuurknopje?? Het werkt allemaal nagenoeg perfect, en ik kan bv zeggen dial number en dan een rits aan cijfers achterelkaar die die goed oppakt. Alleen wanneer ik dial name zeg, krijg ik melding dat telefoonboek leeg is (phonebook empty). Ik heb de autotelefoon gelinkt met mijn iphone 4, telefoonboek leest ie gewoon goed in en vanuit idrive kan ik alle nummers uit mijn contactenlijst (iphone) benaderen. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen??

john_lemmens

Bericht door john_lemmens » 12 jan 2012, 17:22

Hallo Ogerr530,

Heb hetzelfde probleem met mijn spraakbesturing. Hij zegt steeds telefoonboek is leeg.
Hoe heb je dit opgelost?

Alvast bedankt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”