UPDATE: project audio (foto's)

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
roaddevil

UPDATE: project audio (foto's)

Bericht door roaddevil » 24 feb 2008, 18:53

Gister maar even begonnen met het inbouwen van mijn versterkers en subwoofers en natuurlijk de kabels erin trekken. Ik wist niet dat het bij bmw zo lastig was om de audio kabels erin te trekken. |d
Het middenconsole losgehaald en steeds kwam ik weer op nieuwe verrassingen waar de kabels wel of niet langs konden. Na bijna 4 uur bezig te zijn geweest is het dan toch gelukt om de audio kabels erin te leggen Toen alles maar even ruwaangesloten want ik was toch wel erg benieuwd naar het geluid omdat die metalen plaat er tussen zit. Maar het is me niks tegen gevallen het geeft een super geluid lekker veel bass. Heb ondertussen de boxen achter in de bmw vervangen door pioneerboxen 2x250W en aangesloten op een versterker die gaf ook wel een mooi geluid alleen iets teveel hoge tonen maar dat moet nog een keer afgregeld worden. :| Verder zit er ook nog een soort van ruis over de boxen als je overgaat naar een ander nummer van de cd ik denk dat het komt omdat ik de audio kabels en de stroomkabels te dicht bij elkaar heb liggen. Misschien als alles netjes weg is gebouwd dit wel over is.

Foto's van alles volgen nog als ik alles er netjes ingebouwd heb. Dat kan nog wel even duren want ik moet nog een manier verzinnen om de versterkers kwijt te kunnen :!
Laatst gewijzigd door roaddevil op 25 feb 2008, 19:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Hennep
Contacteer:

Re: project audio

Bericht door Hennep » 24 feb 2008, 19:35

Geweldig om steeds meer van dit soort projekten te zien op op het forum. Ook al is nog niet alles netjes weggewerkt zouden we graag wat fotos zien van de progressie. Misschien dat de leden hier je wat tips of ideen kunnen geven voor het wegwerken van je versterkers.

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 24 feb 2008, 19:39

Ik ben ook benieuwd naar de foto's! Heb je deze ook genomen tijdens de inbouw?
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

marcovandaar

Bericht door marcovandaar » 24 feb 2008, 22:34

hennep E46 schreef:Geweldig om steeds meer van dit soort projekten te zien op op het forum. Ook al is nog niet alles netjes weggewerkt zouden we graag wat fotos zien van de progressie. Misschien dat de leden hier je wat tips of ideen kunnen geven voor het wegwerken van je versterkers.

Dit lijkt mij ook een goed idee...

Ik ben ook van plan om binnekort een versterker en subwoofer in te bouwen, het zou handig zijn dat je fotos laat zien waar je de kabels hebt laten lopen en hoe weggewerkt enz.

jaaph

Bericht door jaaph » 24 feb 2008, 23:17

Als signaalkabels en voedingskabels te dicht bij elkaar liggen krijg je
meestal een soort bromsignaal, ik kan die ruis niet thuisbrengen, ik neem
aan dat je hoogwaardige signaalkabels gebruikt. Tip, signaalkabels door
middenconsole en voedingskabels door de dorpels, veel werk maar de
minste kans op problemen.

roaddevil

Re: UPDATE: project audio

Bericht door roaddevil » 25 feb 2008, 19:00

Hier maar even wat foto's plaatsen om te laten zien hoever ik ben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De versterkers ben ik van plan om aan de zijkant te zetten en er komen naast de condensator nog 2 ovale boxen te zitten voor de show dat er niet alleen bass uit de kofferbak komt

Hier ben ik nog wel een paar dagen zoet mee om alles er netjes in te verwerken maar ik hou jullie op de hoogte als er meer gebeurd is

Dutch Delight

Re: UPDATE: project audio (foto's)

Bericht door Dutch Delight » 27 feb 2008, 20:10

ga je nog werken met MDF of Poly om alle spullen weg te werken?

8)
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

roaddevil

Bericht door roaddevil » 28 feb 2008, 07:55

ik ben van plan om alles met MDF weg te werken. Ik ben al begonnen met 1 kant maar dat valt nogal tegen omdat het allemaal zo precies komt volgende week als ik tijd heb de andere kant maar ff doen .

roaddevil

Bericht door roaddevil » 01 mei 2008, 11:03

Ik ben weer iets verder met het inbouwen van het audio apparatuur. Ik heb alleen niet zoveel tijd daarom duurde het wat langer dat ik een keer foto's kon plaatsen maar bij deze.
Het is nog niet helemaal af want door een beetje te gehaast te werk te gaan heb ik me verzaagt daarom moet dit nog een keer gebeuren en alles moet nog een keer netjes gestoffeerd worden maar het zal wel nog een maandje duren voordat alles een keertje af maar ik hou jullie op de hoogte.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 01 mei 2008, 12:00

Ziet er goed uit! Misschien is het mooi om dat hout?? ook zwart te spuiten/verven? En misschien een adapter om de Aftermarket radio in het midden te plaatsen ipv aan de links kant?
www. M3 register .nl

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 01 mei 2008, 14:41

Dat ziet er netjes uit. En zoals Bertus zei, misschien het hout zwart laten spuiten ipv overtrekken met zwarte stof.

Farl

Bericht door Farl » 01 mei 2008, 16:33

So héé!! :o Dat is nog eens een audio-center! Erg goed bezig geweest! :amen:

Ik vind alleen de radio in het interieur niet mooi staan. Ik ben meer van origineel op die plaats. (goed dat smaken verschillen ;) )

ED ED

Bericht door ED ED » 02 mei 2008, 12:14

BertusE46 schreef:Ziet er goed uit! Misschien is het mooi om dat hout?? ook zwart te spuiten/verven? En misschien een adapter om de Aftermarket radio in het midden te plaatsen ipv aan de links kant?
ziet er goed uit in de koffer
Bertus heb je van zon adapter een foto ?
en komt dan de radio verder naar voren ?
ik heb m namelijk ook helemaal links zitten
Afbeelding

roaddevil

Bericht door roaddevil » 02 mei 2008, 18:36

ik heb wel in het rond aan het kijken geweest maar heb niet zo´n adapter kunnen vinden. Het nadeel van deze adapter is dat de radio er niet helemaal goed in past je hebt aan de bovenkant nog een beetje ruimte zitten maar dat is dat pech. Orgineel OEM radio is wel mooi maar je kan er geen versterkers op aan sluiten denk ik. Als het MDF op maat is dan denk ik eraan dat ik stoffeer want ik denk dat als je het over gaat spuiten het mooie warme geluid weg is en dat je een hol geluid krijgt.

tommy_hf

Bericht door tommy_hf » 20 jun 2008, 18:25

Ik heb gewoon hi-low converters van Dietz tussen m'n originele radio's en m'n versterkers. Werkt prima.
Op de sedan een helix amp met caliber lt3-H converter en op de coupe boston versterker met dietz.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”