Krakende middenarmsteun

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dieselpower

Krakende middenarmsteun

Bericht door dieselpower » 12 sep 2010, 22:53

Hee lui,

zoals de titel al aangeeft kraakt mijn middenarmsteun. Dit is alleen als ie ook gebruikt wordt en mijn elleboog meer aan de voorzijde van de steun ligt. Daar ik niet lang ben ligt mijn elleboog dus altijd meer vooraan :( . Weet iemand iets om dit te verhelpen?

Rene08

Re: Krakende middenarmsteun

Bericht door Rene08 » 12 sep 2010, 22:59

Das een goeie, heb ik ook last van. Best irritant nu je het zegt. Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft. :)

Grt, René

Reloader

Bericht door Reloader » 13 sep 2010, 09:28

hier ook een krakende middenarm steun... veel erger als in mijn E36 :(

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 13 sep 2010, 09:37

is volgens mij 1 van de achilleshielen van de E46, wen er maar aan....

Zelfs Griffendahl heeft het niet opgelost.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Jeroendg

Bericht door Jeroendg » 13 sep 2010, 12:06

krijg je niet opgelost , is onderhand standaart.
Het blijft allemaal kunstof wat al met al , toch allemaal aan elkaar zit of de een of andere manier.
Blijft kraken en piepen , ik heb er bijv alleen last van in bochten , de ander juist op rechte stukken.

oplossing: Radio harder zetten :amen:

Rene08

Bericht door Rene08 » 13 sep 2010, 12:09

Hmm, verkeerde oplossing, ik ga vanmiddag maar eens even puzzelen met me armsteun.

Grt, René

Jeroendg

Bericht door Jeroendg » 13 sep 2010, 12:35

dan wens ik je heel veel succes , ALS het al lukt laat maar eens horen hoe..
Tis allemaal kunstof die troep past nooit 100%

wat je trouwens zou kunnen proberen is tussen aansluit punten rubber of dergelijke om de wrijving weg te halen..

Rene08

Bericht door Rene08 » 13 sep 2010, 13:05

Bedankt voor je heel veel succes, maar het is al grotendeels opgelost. En troep valt ook wel me toch, ik proef een beetje frustratie. Lees eens de beschrijving op een busje WD40. Regel 1: Stop piepen en kraken. Dus even wat gedemonteerd, de scharnierpunten en de veren even ingespoten. Daarnaa even ontvet. En dan weer een klein beetje vet ertussen. En voila! 90% van het piepen en kraken is weg. Het enige wat nu nog kraakt is de armsten zelf (de deksel zeg maar) die sluit op je opbergvak (wat ook mee omhoog kan zeg maar). Dus binnenkort even een stukje rubber of schuim halen met een plakzijde eraan. Dan even de rand van het bovenste gedeelte beplakken en klaar.

Half uurtje werk, en nu al de grootste lol van.

Grt, René

Rene08

Bericht door Rene08 » 13 sep 2010, 13:49

Bij mij kraakte ie ook erg op het scharnier. Als ik de armsteun open deed en toen aan het 'bakje' zat kraakte ie ook. Maar voor mij is het nu al 100% beter dan eerst. Straks nog maar eens kijken of ik het helemaal naar wens krijg.

Grt, René

Jeroendg

Bericht door Jeroendg » 13 sep 2010, 14:06

Rene08 schreef:Bedankt voor je heel veel succes, maar het is al grotendeels opgelost. En troep valt ook wel me toch, ik proef een beetje frustratie. Lees eens de beschrijving op een busje WD40. Regel 1: Stop piepen en kraken. Dus even wat gedemonteerd, de scharnierpunten en de veren even ingespoten. Daarnaa even ontvet. En dan weer een klein beetje vet ertussen. En voila! 90% van het piepen en kraken is weg. Het enige wat nu nog kraakt is de armsten zelf (de deksel zeg maar) die sluit op je opbergvak (wat ook mee omhoog kan zeg maar). Dus binnenkort even een stukje rubber of schuim halen met een plakzijde eraan. Dan even de rand van het bovenste gedeelte beplakken en klaar.

Half uurtje werk, en nu al de grootste lol van.

Grt, René

o nee totaal geen frustratie was gewoon goed bedoelt :)

Bij mij zit het kraken dan ook meer in de console zelf en niet echt de armsteun , die is prima gesmeerd ( schanier uit elkaar , kopervet , in elkaar )

puur en alleen de kunstuf delen die ik hoor kraken en piepen.
Daarom krijg ik het ook niet goed opgelost

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”