Klip op remblokje los
Klip op remblokje los
Een van de remblokken achter heeft een (driearmig) klipje dat los zit, waardoor het remblokje klappert bij onregelmatig wegdek (het klipje dat in de zuiger van de remcilinder gedrukt zit).
Ik heb al de nagel waarmee de klip op het remblok vastzit er weer op geslagen met een hamer maar dit heeft maar een tijdje geholpen. Nu klappert hij dus weer x| .
Weet iemand of je die nagel met klip kunt vastlijmen op het remblokje of wordt dat allemaal te heet bij het remmen??
Ik heb al de nagel waarmee de klip op het remblok vastzit er weer op geslagen met een hamer maar dit heeft maar een tijdje geholpen. Nu klappert hij dus weer x| .
Weet iemand of je die nagel met klip kunt vastlijmen op het remblokje of wordt dat allemaal te heet bij het remmen??
Re: Klip op remblokje los
En als ik die nieuwe er dan op sla komt die er vast en zeker binnen no-time ook weer vanaf.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Klip op remblokje los
Gewoon nieuwe remblokjes kopen.
Kosten je de kop niet.
Kosten je de kop niet.
Re: Klip op remblokje los
Ze zijn nog zgan dus als ik het zonder problemen (ivm hitte) vast kan lijmen dan is dat een kleine moeite.
Re: Klip op remblokje los
Die klip is niet nodig voor de veiligheid/het vasthouden van het bremblokje maar zit er alleen voor het tegengaan van het rammelen.
Re: Klip op remblokje los
Een rammelend remblokje lijkt me nou niet het toppunt van veiligheid, al kan het op het oog weinig kwaad
.
En het staafje lijmen al helemaal niet, want als je remmen goed warm worden, kan de lijm gaan roken en zelfs branden.

En het staafje lijmen al helemaal niet, want als je remmen goed warm worden, kan de lijm gaan roken en zelfs branden.
Re: Klip op remblokje los
De monteur heeft het mij verteld en hij zit niet compleet los maar net een halve mm om toch te kunnen ratelen.
Re: Klip op remblokje los
Onzin, al breek je die klipjes er af gebeurt er helemaal niks verkeerds.
Het is echt puur tegen het rammeken en om het monteren makkelijk te maken.
Al geprobeerd om een beetje remmenvet op de achterzijde van het blokje te spuiten???
Wellicht dat het kleven hier van al genoeg is??
Andere twee klipjes uit buigen en dus iets meer voospanning geven?
Het is echt puur tegen het rammeken en om het monteren makkelijk te maken.
Al geprobeerd om een beetje remmenvet op de achterzijde van het blokje te spuiten???
Wellicht dat het kleven hier van al genoeg is??
Andere twee klipjes uit buigen en dus iets meer voospanning geven?
Re: Klip op remblokje los
Ik heb dit ook gehad zwaar irritant tot 2 keer toe om precies te zijn. Wat me opviel dat het vooral bij de ATE remblokken voorkomt eerst voor en toen later aan de achterkant ook. Bij me nieuwe auto zit er Bosch op op zich wel tevreden mee.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Klip op remblokje los
Dan zul je d'r ook nog garantie op hebben?Imausr schreef:Ze zijn nog zgan...
Re: Klip op remblokje los
Ik zou het gewoon oplossen en er niet aan gaan zitten beunen... Kan me wel vinden in de uitleg van Judaz.
Re: Klip op remblokje los
Ik begrijp de ts wel je koopt een set remblokken en die zouden een X aantal KM moeten mee gaan. Het is eigenlijk helemaal niet verantwoord voor je zelf en andere op de weg om de remblokken clipjes te lijmen. De hitte en trillingen die zich voordoen kan lijm niet aan dus gewoon vervangen desnoods gewoon OEM blokken of Bosch. ATE original, Hitec zou ik nooit meer kopen heb ik vaak problemen heb gehad met piepen van de remmen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: Klip op remblokje los
En doen ze dat niet, dan ga je terug voor garantievegito schreef:Ik begrijp de ts wel je koopt een set remblokken en die zouden een X aantal KM moeten mee gaan.

Re: Klip op remblokje los
Ja, eigenlijk gewoon garantie kwestie denk dat de winkel wel snel nieuwe sets meegeven.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D