beamerarie stelt zich voor, 320i touring 2002

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
beamerarie

beamerarie stelt zich voor, 320i touring 2002

Bericht door beamerarie » 19 aug 2010, 20:45

Hallo allemaal,

Wij zijn sinds 2 weken de trotse bezitters van een prachtige bmw 320i touring uit 2002 (full-options muv leer), inderdaad, die lekkere 6-cilinder.

Hiervoor reden we een renault clio, 1.4rt, 5 deurs, ik denk met 75 pk. Je kunt je voorstellen wat een verschil dat is. Altijd super gereden hoor in de clio, rijdt lekker, remt erg goed, 160.000 km mee gereden in 8 jaar (staat nu 210.000 op en is motorisch helemaal top, aan m'n schoonmoeder verkocht!), nooit problemen gehad (dwz stil staan) maar ongeveer alles aan die auto (behalve de motor en de koppeling) is vervangen. De onderhoudskosten evenaren de aanschafwaarde.

Enfin, we waren op zoek naar wat groters ivm 2 kleine meiden, dus een mpv of station. Na lang wikken en wegen over het wel of niet aanschaffen van een BPM/wegenbelasting vrije station (dwz de ibiza station en de skoda station) uiteindelijk gelukkig toch tot bezinning gekomen en deze onwijs vette en supersmooth rijdende bmw gekocht :amen: . Man, ik ben nog nooit zo blij geweest met een aankoop, ik rijd al twee weken met een dikke smile op m'n gezicht en heb de auto al 3 keer gewassen (en 100 keer met een doekie naar buiten ivm vogelpoep en/of vliegen, lol). Even ter vergelijking, de clio waste ik 1 keer per jaar (max zegt m'n vriendin op de bank naast me) en de binnenkant heb ik voor het eerst in 8 jaar schoongemaakt voordat ie naar m'n schoonmoeder ging, man wat een stof in de naadjes en randen (en nog wat mcdonalds resten, je begrijpt dat we ondanks de cup-holders niet met de beamer gaan mcdriven). Ik heb de bmw al twee keer gestofzuigd. Kan je nagaan, had ik bijna in een skoda gereden, ben zo blij.

Hieronder een foto-tje. Wil wel wat meer plaatsen maar het is wat onhandig dat je niets kunt oploaden bij dit forum, misschien later meer,

Ik hoop op dit forum ook wat handige tips te vinden, zo heb ik wat vocht in het zijknipperlicht maar kon geen DIY vinden hierover, misschien plaats ik die wel, zal eerst nog even zoeken.

mvg Arie

Afbeelding

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: beamerarie stelt zich voor, 320i touring 2002

Bericht door bjornc » 19 aug 2010, 20:55

Welkom Arie!

Mooie Touring heb je daar!
Je verhaal over naar buiten rennen vanwege vogelpoep is erg herkenbaar :P
Bij mij, is het 2 jaar na aankoop nog steeds zo :)

Owja, stem je ook even voor het Touring model?
Link = de Animatie :duimen:

beamerarie

Bericht door beamerarie » 19 aug 2010, 21:05

bjornc schreef: Owja, stem je ook even voor het Touring model?
Link = de Animatie :duimen:
Done!

RSRay

Bericht door RSRay » 09 sep 2010, 21:46

Hallo,

zure vogelpoep is een drama voor je autolak.
Er bestaat een redelijk goede bescherming, maar die is wel prijzig.
Die bescherming heet Protech, daarbij wordt de autolak (na reinigen en licht uitpolijsten van oppervlakkige krasjes) afgesealed met een beschermlaag. Het resultaat is echt verbluffend, in de was zetten is niet meer nodig en na 2 a 3 jaar wordt nabehandeling geadviseerd.

Er is een paar jaar geleden in een test (ANWB ?) een auto met zo'n Protech beschermlaag een maand lang onder bomen geparkeerd. Hij was aardig bescheten, maar de lak onbeschadigd. Ik heb zelf zo'n ervaring met mijn eerste BMW in Italie (meeuwenstront en brandende zon, geen krasje of vlekje).

Verder: genieten van deze mooie e46 !

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 10 sep 2010, 08:02

Welkom hier Arie, mooie Touring heb je daar zeg, zo te lezen hebben jullie er al veel plezier aan!

Mooie kleur ook :P , ik ben ook wel benieuwd naar de binnenkant...

De zijknippers kun je loshalen door ze naar voren te duwen en dan vanuit de achterkant naar buiten te trekken (ik ga er van uit dat het voor FL modellen gelijk is als voor mijn P-FL)

Voorzichtig trouwens met de term full-options ;) , je hebt bv. al geen schuifdak. In vergelijking met je voorgaande automobielen kan ik me voorstellen dat het uitrustingsnivo van je Bimmer FO lijkt maar geloof me er zijn nog veel meer opties mogelijk :D
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

beamerarie

Bericht door beamerarie » 18 okt 2010, 20:50

Heren,

bedankt voor de reacties, ik poets en zuig em nog elke week, mensen die em voor het eerst zien staan versteld dat ie al 8 jaar oud is, regelmatig vragen mensen verbaasd "heb je die nieuw gekocht???", kijk, dat maakt het poetsen de moeite waard,

hij is idd niet FO, heb ondertussen de volledige lijst vernomen en had niet verwacht dat die andere opties er toen al waren, en denk dat je gelijk hebt mbt die vergelijking met mijn vorige auto, ipv full options had ik beter kunnen zeggen alles wat ik erop zou willen

een schuifdak mag dan overigens wel een optie zijn maar die zou ik er gevoelsmatig niet bijdenken (in termen van meerwaarde), het is meer een keuze vind ik (net als een trekhaak bv), regensensoren, automatisch verstelbare stoelen met geheugen etc zijn meer de dingen waar ik aan zou denken,

verder heb ik overigens nog zo'n oud navigatie systeem met pijlen, dus zonder kaart, dus hoewel de navigatie optie er op zit heb ik niet zo'n vet scherm wat je tegenwoordig zou krijgen, alles is relatief maar ik geniet met volle teugen en je hoort mij niet klagen,

Arie

beamerarie

Bericht door beamerarie » 18 okt 2010, 20:55

Opt1mus schreef: Mooie kleur ook :P , ik ben ook wel benieuwd naar de binnenkant...
Thanks, ben erg tevreden over de kleur, ik wilde eigenlijk een zwarte maar ben achteraf erg blij dat het deze is geworden, ik zal wat foto's plaatsen van de binnenkant
Opt1mus schreef: De zijknippers kun je loshalen door ze naar voren te duwen en dan vanuit de achterkant naar buiten te trekken (ik ga er van uit dat het voor FL modellen gelijk is als voor mijn P-FL)
Nog bedankt voor de tip, ik had het recentelijk zelf al ontdekt, achteraf vrij makkelijk maar ja, dat is altijd zo, heb net twee nieuwe besteld want die ene heeft allemaal scheurtjes waardoor er vocht doorkomt, woensdag zijn ze binnen, yeah, kan ik zelf 'klussen' aan mijn bmw

bofkont

Bericht door bofkont » 19 okt 2010, 21:17

Prachtige wagen :)
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Plaats reactie