In verband met de komende rit naar Zwitserland aanstaande donderdag, mét sleurhut (h) , heb ik vandaag maar eens mijn inlaat gereinigd en mijn EGR natuurlijk ook nog maar een keer.
EGR had ik vorig jaar al eens gedaan en dat scheelde al aardig in motorkarakteristiek. Ik zag toen dus al dat mijn inlaatkanaal aardig vervuild was en besloot nu om die maar eens onder handen te nemen.
Het is een monnikkenkarwei en alles, maar dan ook alles wordt zwart en smerig wat je gebruikt tijdens het schoonmaken.
In het inlaatkanaal zit aan de achterkant een sensor heb ik gezien, een drukvoeler volgens de tekeningen. Dat ding zat helemaal ondergekoekt met zwarte ellende en die heeft dus ook een schoonmaakbeurt gehad.
Voorheen had de auto toch nog een dip, ook na vervangen van de LMM, rond de 2100tpm. Ik heb die dip er nooit uit gekregen.
Maarrrrrrr, nu loopt de auto toch wel wat soepeler en loopt mooier stationair.
Ik merk geen vermogensverschil, maar de dip lijkt wel weg te zijn.
Komende week dus de bergen in en eens zien hoe de auto zich dan gedraagt als ie moet werken.
Wilde dit gewoon even melden aangezien ik nog niemand hier iets heb horen zeggen over die drukvoeler, maar schoonmaken lijkt dus wel degelijk effect te hebben!
Het is nummer 17 op de foto