vraag over angel eyes

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
buutnhuus

vraag over angel eyes

Bericht door buutnhuus » 30 jun 2010, 16:22

hallo,

ik heb een bmw gekocht, e36, 316 exe.
maar daarvan hebben een x te zware dimlichten ingezeten en zijn die ronde plastic kapjes doorgebrand en zit nu een heel lelijk geel roest achtig kleurtje op.
maar nu had ik over dat punt een klein vraagje,
hoeveel watt mag er max in de orginele koplamp unit zitten? (de verkoper zei dat ze met 100 watt lampen doorgebrand waren?....)

maar daarom was ik dus beetje aan het rond kijken naar iets vervangends
maar dacht kan natuurlijk ook meteen goed doen dus ging aan`t kijken naar angel eyes.
maar wat ik nu wou vragen is:
1: moet ik dan ook andere lampen hebben?
2:kun je zo de angel eyes wisselen met de gewone? afstellen en klaar?
3:of komt er nog een heel systeem o.i.d achter die lampen aan waardoor je dat angel eyes effect krijgt?

kortom als ik angel eyes koop is het dan plug and play of komt er nog vanalles anders bij kijken..

alvast bedankt,

Jeroen,
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

NielsE36

Re: vraag over angle eyes

Bericht door NielsE36 » 30 jun 2010, 16:29

Allereerst je eerste vraag in je post: hoeveel watt mag er in je koplampen zitten?: Dit staat in je handleiding. Bij mijn compact is het 55 watt voor dimlicht en 65 watt voor grootlicht.

1. Voor angel-eyes heb je gewoon je normale lampen, maar plaats je zogenaamde ccfl-ringen i.p.v. je stadslicht.
2. Nee
3. Je zult stekkertjes moeten vervangen. Je stadslicht verdwijnt, en je moet eventjes solderen om de kabeltjes weer aan te sluiten. De ringen plaats je met kit vast in je unit's.

Is niet plug & play, maar tussen de 1 en 2 uur werk.

Groeten!

BMWstefan

Bericht door BMWstefan » 30 jun 2010, 19:38

er zijn ook kant en klare ccfl kits te koop die verkoopt hl automotive.

Die gebruik je met de orginele koplampen door dus de koplamp te demonteren en over de lensen heen te bevestigen.
bij de angel eyes kit zit een soort omvormer bij ofzo daarvandaan sluit je de angel eyes op je stadslicht kabbels en bouw je alles weer terug..

Ik heb dit 2 keer gedaan je doet er ong. 1 uur over Mits je de orginele bosch koplampen hebt of andere OEM koplampen

jgpeggeman

Bericht door jgpeggeman » 01 jul 2010, 08:12

Heb sinds kort ook Angel Eyes op de compact. Stelde niet zo heel veel voor. Units waren compleet voorgemonteerd (inclusief lampen). Moest alleen de stekkers veranderen omdat de compact andere stekkers heeft als sedan/touring/coupe. CCFL's aangesloten op stadslicht.. Heel mooi effect!

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 01 jul 2010, 09:03

Als ik het zo lees, begrijp ik dat jij voor andere koplamp-unit's bent gegaan?
Dat is natuurlijk ook een optie (was ik vergeten te melden). Dan is het idd een kwestie van de stekkertjes aanpassen, en hoeft er niets meer ge-kit te worden. Misschien leuk om te laten zien welke unit's je hebt gekozen? :)

buutnhuus

Bericht door buutnhuus » 01 jul 2010, 16:13

okej bedankt voor de snelle reacties!

maar dus al ik jullie reacties lees is het alleen (Veel werk) als je orgineel houd en daar zogenaamde cffl ofziets inbouwd.
maar ik ga idd gewoon voor complete koplampunits met alles eral in, aangezien het plastic van de koplamp zelf ook al niet meer al te helder is (begint allemaal beetje vaag/geel te worden..)

Maar als ik keuze heb gemaakt, zal ik zeker het verschil laten zien. ;)

Gr Jeroen,
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

Sim0n

Bericht door Sim0n » 18 aug 2010, 18:47

CCFL betekent in het Engels Cold Cathode Fluorescent Lamp. Dit is een soort mini fluorescentielamp met fluorescerend licht. Een voordeel van CCFLs is dat ze door hun hoge efficiëntie weinig warmte produceren.

De verlichting is overdag ook super goed zichtbaar, vandaar dat ze ze nog wel snel in de Bmw's willen bouwen :roll:
Ook zijn ze in 100.000 verschillende kleuren te vinden :P !

Haha hoop dat je het nog begrijpt, ben zelf elektricien, dus vandaar dat ik het weet :roll:

Verder zou ik (persoonlijk dus) dit niet doen. En zou gewoon lekker een setje koplampen bestellen of halen.

http://www.hlautomotive.com/?act=sp&mod ... ode=AEKE36

Ik heb deze koplampen ook gehad in mijn vorige Bimmer. Een E36 316i. Ik was er zeer over te spreken!
Nette koplampen, netjes van glas, geen plastic dus. En de Angel-Eyes waren geel/wittig :love:
De originele Bmw look :amen: !
Stond echt super!
Verder waren deze koplampen letterlijk plug & play! Aansluiten was met 1min gebeurd! Alleen het monteren duurde wat langer omdat je natuurlijk alles moet loshalen, maar aansluiten is super makkelijk :amen:

Tip: Kijk wel uit met de ophanging van je knipperlicht. Waar je hem zeg maar inschuift/klikt.
Dit is echt zeer breekbaar! Ik adviseer je dan ook om deze klemmetjes even met een föhn te verwarmen.
Dan zijn ze wat soepeler en breken ze niet zo snel af!

Ik hoop dat ik je hier een beetje heb kunnen helpen, zie namelijk dat het al ruim 6 weken geleden is geweest..
Dus misschien heb je al weer wat nieuws, maar wilde het je toch ff vertellen en uitleggen!
Haha, nou ik zeg veel succes met de keuze, en good luck met de Bimmer!

Greetz :zwaai:
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW

Verheeske

Bericht door Verheeske » 18 aug 2010, 20:22

buutnhuus schreef: maar ik ga idd gewoon voor complete koplampunits met alles eral in, aangezien het plastic van de koplamp zelf ook al niet meer al te helder is (begint allemaal beetje vaag/geel te worden..)
Helaas is dit met de correcte wattage na verloop van tijd ook. dus als je complete units haalt is het misschien een optie om meteen xenon te nemen?
-- Houdoe wanne --

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”