Wie heeft ervaring met een van deze schroefsets ???

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
thomas08
Contacteer:

Wie heeft ervaring met een van deze schroefsets ???

Bericht door thomas08 » 24 jun 2010, 12:53

Wie heeft ervaring met de schroefset Supersport of met STRO schroefset (STR PERFORMANCE) ???

Ik wil mijn auto verlagen, maar de wegligging mag niet te stug zijn dat het niet meer comfortable is! want rij redelijk veel!

of welke schroefset is een aanrader voor een leuke prijs! 500 euro ofzo

Grz

rudolph_13

Re: Wie heeft ervaring met een van deze schroefsets ???

Bericht door rudolph_13 » 24 jun 2010, 15:13

ikzelf niet maar een aantal collega's van Syndikat wel.

Ik zou lekker doorsparen voor een kw/bilstein setje. Deze hebben zoals de meeste instappers het probleem bij een wat heftigere rijstijl om krom te gaan staan.

Kaantjee

Bericht door Kaantjee » 06 jul 2010, 22:57

Ik heb die budget schroefset van TEC-Tuning van SKG Styling ofzo, 200 euri en errug comfortabel + ook op de aller laagste stand ;)
En ook stug door de bochten 8)
BMW E36 318i M43 1.8 8v 4-Bak Automaat --> 318i 24v 5-bak Automaat swap Project --> Done.
Next step: E36 318i 2.5 24v --> E36 318i 5.4 24v v12 :)

rudolph_13

Bericht door rudolph_13 » 07 jul 2010, 21:41

.
Laatst gewijzigd door rudolph_13 op 06 sep 2010, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaantjee

Bericht door Kaantjee » 07 jul 2010, 21:46

Nou eerlijk? Ik had er ook vooroordelen over, maar serieus hij is EN comfortabel (ja het is geen trackbitch) en hij is stug door de bochten.. Ik hoef geen baksteen op de weg als ik met 245 een bocht wil maken, kans is klein dat ik dat ooit zal doen x|

Als ik al met +/- 100 op en afritten kan nemen en met een ruk aan het stuur op een ander baan rij zonder dat ie uitbreekt oid dan is het voldoende voor mij..
Ik ben er tevreden mee en 4 andere vrienden ook (al varieert het maar tussen 316i/318is Coupe, 318i Sedan (ook de mijne) en 1x 320i..

Kwaliteit voor zijn geld noem ik het :)
BMW E36 318i M43 1.8 8v 4-Bak Automaat --> 318i 24v 5-bak Automaat swap Project --> Done.
Next step: E36 318i 2.5 24v --> E36 318i 5.4 24v v12 :)

johnsdale

Bericht door johnsdale » 08 jul 2010, 16:12

Volgens mij zijn schroefsets JUIST om comfortabel te rijden..
Zodat je niet stapvoets over de dremels hoeft, dan draai je hem gewoon wat hoger.
Feit is gewoon als je wagen verlaagd hij altijd meer zal stuiteren..

325iDiamandZwart

Bericht door 325iDiamandZwart » 08 jul 2010, 19:27

Ik zag op marktplaats dat er Monroe setjes in de aanbieding waren. 4 halen 2 betalen dus dat scheelt je de helft. Monroe levert ook kwaliteit, heb ze zelf onder mijn 325i aan de voorkant en rijdt lekker, wegligging is goed en het is niet te stug.

rudolph_13

Bericht door rudolph_13 » 08 jul 2010, 19:48

.
Laatst gewijzigd door rudolph_13 op 06 sep 2010, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.

JurT

Bericht door JurT » 09 jul 2010, 00:39

Met een schroefset kan je comfortabel en oncomfortabel rijden. Hoe hoger je de schroefset zet des te comfortabeler is de wegligging, hoe lager je de schroefset zet des te oncomfortabeler is de wegligging.

Nou wat zijn de voordelen van een schroefset als je oncomfortabel rijdt:

- In de bochten heb je minder last van overhellen, dus het gaat er niet zozeer om dat je er harder doorheen kan, ligt wel aan meerdere factoren dan alleen een schroefset hoor

- Omdat je een verbeterde stabiliteit hebt heb je minder last van het zogenaamde duik effect bij hard remmen. Voor al als je de heel toe methode doet.

- Dan ligt het er nog aan wel maat inch velgen je hebt. Heb je 18 inch ga je veel meer stuiteren op een lage stand dan met 17 inch.

- Een schroefset kopen alleen voor looks, tja is niet echt boeiend. Je kan er ook wat aan de balans mee doen van de auto.

Een goedkope schroefset gaat vaak vast roesten bij de schroefdraad, wat is dan het nut als je het niet gaat verstellen het wel eronder zetten.

En ja een doorsnee schroefset van een e36 is niet verglijken met de doorsnee ophanging van een circuit hok ala vln

Van alleen een schroefset ga je niet veel strakker sturen in een bocht daarvoor moet je wel wat meer aanpassingen doen aan je onderstel denk aan de camber en caster standen, dikkere stabi's, poly bussen of alu bussen.

En het is ook erg overdreven om te zeggen dat je dashboard bij een diepe kuil er zowat uit klapt omdat een schroefset erg stug is, vooral als je geen ervaring met het rijden van een schroefset hebt.
Ook voel je iedere kuil wel met een standaard ophanging en als je ook door een diepe kuil met je standaard ophanging hebt kan je een harde klap voelen.

En het krom staan van een demper zal ook niet zo snel gebeuren bij de goedkope tenzij je een slechte productie run heb gehad zoals Eric/Erik had. Dit komt ook bij kw, intrax, h&r, ast voor etc. Zijn zelfs gasten die met een tec schroefset op de nurburgring rijden en het enige probleem wat ze hebben is dat ze niet van rvs zijn zodat de schroef vast roest aan de schroefdraad. En ja een betere kwaliteit demper dempt beter en is strakker dan de goedkope. Mijn keus zou ook zijn doorsparen voor een kwalitatief goede ophanging.

Kaantjee, hoe kan de schroefset stug door de bochten zijn en toch comfortabel?

Mijn schroefset stond eerst voor en achter op zo laag mogelijk, is leuk rijden als je over weg gaat met veel kinderkopjes;) nu de auto wat hoger gezet en merk wel het verschil in comfort, alleen is de weg met kinderkopjes nog altijd ruk.:>

thomas08
Contacteer:

Bericht door thomas08 » 20 jul 2010, 15:15

Bedankt voor al die informatie! Ik was bij een bedrijf waar ik mijn velgen onder de auto heb laten leggen, en ik heb een schokdemper kapot ;(

En toen boden hun een merk eibach aan in de prijs klassen van 600-700 euro

http://www.eibachshop.nl/contents/nl/d94.html

Wie heeft ervaring met deze schroef verlagingset ?

of er meer over weet...?

grz Thomas

JurT

Bericht door JurT » 20 jul 2010, 15:20

Eibach is een goed merk. Maar er staat op een ander forum een kw schroefset, die erg goed uit ziet voor een paar honder euro minder. Past ook op de jouwe. Als je het geld hebt en je wil perse nieuw dan moet je het doen. Anders op ebay.de kijken. Dat is al vaak een stuk goedkoper daar. Zoeken op gewindefahrwerk voor een bmw 6 cilinder.

thomas08
Contacteer:

Bericht door thomas08 » 20 jul 2010, 15:27

Paas eens die link door waar die schroefset dan tekoop staat?

Ik zal ook wel eens op ebay kijken, en onder welke naam kan ik het beste zoeken...?

JurT

Bericht door JurT » 20 jul 2010, 16:06

je hebt een pb. Voor het zoeken op ebay kijk mijn vorige post.

Cliff

Bericht door Cliff » 20 jul 2010, 16:08

Zoek je iets ertussenin dan ga je bijv voor een cup kit van H&R... ofzo.
De Cup-kits van H&R zijn H&R verlagingsveren met Bilstein dempers...dat je het even weet ;)

thomas08
Contacteer:

Bericht door thomas08 » 23 jul 2010, 08:52

ik heb me op ebay aangemeld, maar de schroefsets daar schelen niet zoveel in prijs dan als ik ze op de orginele site besteld! Of ik moet verkeerd gekeken hebben er zit maar 100 euro in!

Wie wil er eens voor kijken voor een eibach schroefset, meschien vinden jullie een zet goed koper voor een e36 cabrio 318i

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”