
Daarom komt er een BMW M5, maar ook een Alpina B5! Natuurlijk is de BMW M5 de makkelijke voordehandliggende keus. De kans dat je een E60 M5 ziet is groter dan dat je wat voor een Alpina dan ook rond ziet rijden, maar is het ook de beste keus? Waar je vroeger altijd voor een atmosferische BMW of geblazen Alpina kon kiezen, is het nu lood om oud ijzer.
Op een M5 zal je langer moeten wachten, het spoilerwerk zal er meer ordinair uit zien en hij zal het comfort van de B5 niet halen.
De Alpina B5 Biturbo zal over een maand onthuld worden en heeft ook acht cilinders, 4.4 liters inhoud en twee turbo’s. Enkel op vermogen zal je wat inleveren. Het blok wordt min of meer overgenomen uit de Alpina B7. Daar wekt de V8 507pk en 700Nm op. In de 7-serie goed voor een sprint naar de 100km/u in 4,7 seconden. De iets minder zware B5 zal waarschijnlijk onder de 4,5 seconden duiken.
Voldoet je E60 nog wel even en sta je het liefst altijd vooraan, met een petje, en een McMilkshake in de bekerhouders: wacht vooral op de M5. Hou je niet van fastfood, petjes en ‘het’ BMW-imago: ga over een maand eens langs bij Alpina! Het straatbeeld zal er wel bij varen, of rijden.
Bron: Autoblog