PIR3lly schreef:In je mistlampen zou geen afkeur moeten zijn volgens mij. Ik rijd er al 3 jaar mee en nog nooit apk problemen gehad.
De enige optie die misschien wel werkt voor groot licht zijn de high power (cree) leds van 6 tot 7,5W. Zijn een stuk duurder, maar die schijnen wel feller te zijn dan halogeen lampen...
Ik vind het ook een beetje gezeur hoor, we hebben het over mistlampen. Die mag je toch niet aan doen als dagrijverlichting. En dan nog.... Die DRL van Toyota is nog feller en veel verblindender dan de meester aftermarket DRL. Maar ja dat zijn ook Koito lampjes, is echt het meest innovatieve merk in Automotive lighting.
WBT de Cree LED's, Cree is een merk. Een van de 2 beste merken welteverstaan (Nichia is het andere merk).Ik heb een hoofdlampje met Nichia led's. Die zijn een stuk feller dan hetzelfde lampje met gewone leds (is ook 2x zo duur)
In de betere LED schermen wordt ook Nichia of Cree gebruikt.
Ik heb ook een zaklampje met Cree LED en daar zit gewoon 1 highpower ledje in met een
lens. Dit is ook gelijk de tactiek die bij LED moet worden toegepast en waarom leds in halogeen reflectors niet werken. De afstraling is niet 1 punt maar een boel punten die niet rondom stralen maar gericht.