325tds loopt vreemd

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
W&M

325tds loopt vreemd

Bericht door W&M » 19 mei 2010, 22:54

Mensen,

een 325tds loopt in constante snelheid (toerental) stotterend.
bij optrekken gaat alles gewoon goed, lekker pittig en fris, maar zodra je een constante snelheid aan houd dan gaat hij stotteren niet bokken maar echt snel achter elkaar stotteren maar niet zodanig dat je snelheid afneemt.
Zodra je het gas weer intrapt trekt hij weer lekker door.
stationair draait hij ook geweldig

vreemd weet iemand wat dit is?

ik dacht zelf aan de brandstofpomp.

W&M

Re: 325tds loopt vreemd

Bericht door W&M » 20 mei 2010, 16:45

Geen dieselkenners hier?

smiegt

Bericht door smiegt » 20 mei 2010, 22:03

Hi W&M,

Ik zou legio opties kunnen noemen wat dit kan veroorzaken hieronder een aantal voorbeelden :

- Brandstof druk
- Injector die lekt of vuil is
- Lekke ontluchting (carter)
- Etc

Ik weet niet in hoeverre je zelf dat soort dingen kan constateren danwel testen, maar ik ben dan toch bang dat je dit beter aan een dealer kan overlaten. Die mannen (zeker bij de BMW dealer zelf) hebben de juiste tools , lezen je computer uit en hebben waarschijnlijk binnen een uur onderzoek de diagnose voor je. Ik hou mezelf altijd aan het feit, laat de dealer het maar onderzoeken dat doen ze veel sneller en beter als dat ik het kan. Als ik het dan zelf kan repareren, en dat aandurf doe ik het zelf en anders mogen ze me bij de dealer een poot uitdraaien. ;)

W&M

Bericht door W&M » 21 mei 2010, 15:54

Nou dat laat ik in ieder geval niet toe, als ik centen in m'n zak kan houden doe ik dat, maar mijn maatje kan de verstuivers enzo wel testen en is monteur heeft eigen bedrijf dus die kan eventueel wel even kijken.
die is een stuk goedkoper dan die poot uitdraaiers.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”