Hey!
Vandaag was het weer bewolkt, dus ik dacht ik ga mijn auto eens wassen, en dan behandelen met Turtle Wax Color Magic. Om hem mooi te laten blinken en de kleur terug te krijgen. Ik deed reeds het portier van de bestuurder, en het linker spatbord, en ook jammer genoeg een klein stukje van de motorkap....
Maar de motorkap stond wel in de zon, dus je kan het al raden van die lelijke swirls (| ik ben echt dom dom dom dom geweest. Gelukkig heb ik niet mijn hele motorkap gedaan, maar voor mij valt het wel op! Zou het een goed idee zijn om nu eens de auto te wassen, goed te drogen, en nadat de zon weg is vanavond en het koetswerk is koud het opnieuw te proberen??
Ik heb het spul ingewreven met de meegeleverde poetsdoek van Turtle Wax zelf, dus daaraan kan het ook niet liggen...
Heeeeeeelp pleeeeaaassseeee x|
Help! Krassen na gebruik van Turtle Wax Color Magic
-
Bimmerken320d
Re: Help! Krassen na gebruik van Turtle Wax Color Magic
Die turtle troep moet je gelijk in de prullenbak gooien. Als je die swirls eruit wil krijgen zul je over moeten stappen op polijsten. Handmatig is het bijna onmogelijk om door de harde BMW lak heen te komen om de swirls te verwijderen. Als je tips zoekt raad ik je aan om eens te kijken in het poets, reinig en blink topic
-
Bimmerken320d
Heb gisterenavond toen de zon weg was de auto eerst eens proper gewassen, en dan op het koude metaal de auto eens opnieuw gedaan met Color Magic. Geeft echt een mooi resultaat, dus ik ben wel tevreden uiteindelijk.
Vond het al raar dat ik er krassen zou inkrijgen terwijl er niets van zand ofzo in het doek zat...
Moraal van het verhaal... NOOIT meer waxen in de zon!!
Vond het al raar dat ik er krassen zou inkrijgen terwijl er niets van zand ofzo in het doek zat...
Moraal van het verhaal... NOOIT meer waxen in de zon!!

Kan makkelijk waxen in de zon, alleen moet je dan wel de juiste wax gebruiken.
-
Bimmerken320d
Hey, welke wax zou jij me dan aanraden? Want het is leuker om in het zonnetje te staan werken dan wanneer het bewolkt is...

Een paar waxen die ik aanraad voor het gebruik in de zon
Enzo 1Z hardshine (paneel voor paneel in de zon, normaal gebruik 10 min laten curen)
Meguiars - NXT wax (20min curen)
Meguiars M16 paste wax. (paneel voor paneel afwerken en heel dun aanbrengen)
Poorboys World Natty's Blue of Red (15min curen)
Enzo 1Z hardshine (paneel voor paneel in de zon, normaal gebruik 10 min laten curen)
Meguiars - NXT wax (20min curen)
Meguiars M16 paste wax. (paneel voor paneel afwerken en heel dun aanbrengen)
Poorboys World Natty's Blue of Red (15min curen)