Lampje remblokslijtage
Lampje remblokslijtage
En plots ging daar het verklikkerlampje branden van de remblokslijtage-indicatoren. Dus volgens de aanwijzingen in het instructieboekje linea recta naar de dealer gereden om ze te laten vervangen (ahum... niet dus...). Wel was ik toevallig in de buurt van m'n sleutelplek dus ik ben daar naartoe gereden en heb de blokken gecontroleerd.
Blijkt dat deze nog lang niet in de buurt zijn van de kritieke slijtagegrens... dus waarom gaat het lampje branden? Draadbreukje wellicht? Dit omdat het lampje niet permanent brandt...zo ging het vanochtend aan toe ik over een drempel reed. remvloeistofniveau dan? Dat zou een ander lampje moeten zijn... volgens het boekje. Maar je weet nooit natuurlijk :?
Volledigheidshalve, het gaat om een 323i Touring uit 1996.
Blijkt dat deze nog lang niet in de buurt zijn van de kritieke slijtagegrens... dus waarom gaat het lampje branden? Draadbreukje wellicht? Dit omdat het lampje niet permanent brandt...zo ging het vanochtend aan toe ik over een drempel reed. remvloeistofniveau dan? Dat zou een ander lampje moeten zijn... volgens het boekje. Maar je weet nooit natuurlijk :?
Volledigheidshalve, het gaat om een 323i Touring uit 1996.
Re: Lampje remblokslijtage
Hoeveel mm zat er nog op?
Het is tenslotte een indicator. Zegt niet dat ze daadwerkelijk op zijn.
Het is tenslotte een indicator. Zegt niet dat ze daadwerkelijk op zijn.
Ha... da's een goeie, daar heb je een punt!
Echter... er zit nog voldoende "vlees" op de blokken en het nokje (contactje.. whatever...) raakt nog niet de schijf.
Maar ik ga het komend weekend maar eens wat beter bekijken, alles maar even loshalen en zo...
Echter... er zit nog voldoende "vlees" op de blokken en het nokje (contactje.. whatever...) raakt nog niet de schijf.
Maar ik ga het komend weekend maar eens wat beter bekijken, alles maar even loshalen en zo...
ff stekker loshalen schoonmaken en opnieuw vastklikken
-- Houdoe wanne --
Thanks voor de tip
Ga ik zo snel mogelijk proberen.

Ga ik zo snel mogelijk proberen.
En anders even een nieuwe kabeltje erop zetten kost maar paar euro
15-20 euro per stuk.
Note: er zit er linksvoor 1 en rechtsachter ook.
Beide gecheckt?
Note: er zit er linksvoor 1 en rechtsachter ook.
Beide gecheckt?
Yep... ik heb beide gecheckt!
Vind het aanvankelijk vreemd dat ik rechtsvoor geen kabeltje aantrof, maar dat hoort gewoon zo. Achter zaten ze volgens mij wel aan beide kanten, meen ik me te herinneren.
Nog ergens een speciaal (internet) adresje voor zo'n kabeltje? Behalve de dealer uiteraard...
Vind het aanvankelijk vreemd dat ik rechtsvoor geen kabeltje aantrof, maar dat hoort gewoon zo. Achter zaten ze volgens mij wel aan beide kanten, meen ik me te herinneren.
Nog ergens een speciaal (internet) adresje voor zo'n kabeltje? Behalve de dealer uiteraard...
automaterialen zaak hebben ze ook. Net zo makkelijk heb de mijne daar ook gehaald!
Nah, ik dacht dat ik het opgelost had. Maar helaas...
Vanmiddag even naar m'n sleutelplaatsje gereden om het probleem aan te pakken.
Daar aangekomen brandde het lampje echter niet. Dus maar wat geprobeerd en een paar keer de voorkant ingeveerd en hé... het lampje ging aan. Op dat moment was ik er dus van overtuigd dat het probleem in de voorste verklikker zat. Dus het hele zaakje losgehaald, goed gereinigd en weer in elkaar gezet. Contact aan... paar keer de voorzijde ingeveerd en nee... er ging geen lampje branden. Opgelost dus... dacht ik.
Nog even wat aan m'n klassieke Alfa gesleuteld en vervolgens naar huis gegaan. En ja hoor... ik was nog geen 10 meter onderweg of het lampje ging weer aan. G%#@..ver!!!
Bij de eerst mogelijke parkeerplaats gestopt en het stekkertje linksvoor losgegooid. Dit haalde echter niets uit, het lampje bleef branden. Het probleem moet dus wel achterin zitten. Morgen of overmorgen maar eens naar kijken.
Ondertussen is het lampje vanzelf al een keer uit, weer aan en vervolgens uit gegaan (|
Werd fortgesetzt...
Vanmiddag even naar m'n sleutelplaatsje gereden om het probleem aan te pakken.
Daar aangekomen brandde het lampje echter niet. Dus maar wat geprobeerd en een paar keer de voorkant ingeveerd en hé... het lampje ging aan. Op dat moment was ik er dus van overtuigd dat het probleem in de voorste verklikker zat. Dus het hele zaakje losgehaald, goed gereinigd en weer in elkaar gezet. Contact aan... paar keer de voorzijde ingeveerd en nee... er ging geen lampje branden. Opgelost dus... dacht ik.
Nog even wat aan m'n klassieke Alfa gesleuteld en vervolgens naar huis gegaan. En ja hoor... ik was nog geen 10 meter onderweg of het lampje ging weer aan. G%#@..ver!!!

Bij de eerst mogelijke parkeerplaats gestopt en het stekkertje linksvoor losgegooid. Dit haalde echter niets uit, het lampje bleef branden. Het probleem moet dus wel achterin zitten. Morgen of overmorgen maar eens naar kijken.
Ondertussen is het lampje vanzelf al een keer uit, weer aan en vervolgens uit gegaan (|
Werd fortgesetzt...
Ik zou dus nu gewoon twee nieuwe halen.
Het zijn de kosten niet.
Lijkt mij namelijk een kabelbreukje
Het zijn de kosten niet.
Lijkt mij namelijk een kabelbreukje

Ja... ik heb ze inmiddels al besteld. 

nee hoorEgbert-Z schreef: Achter zaten ze volgens mij wel aan beide kanten, meen ik me te herinneren.
-- Houdoe wanne --
Nee... zit er achter inderdaad ook maar één, heb ik nu gezien.
Het was overigens toch de voorste die kapot is. Ik ging even van het verkeerde principe uit (maak-contact i.p.v. verbreek-contact). In ieder geval het draadje zo dicht mogelijk bij de stekker afgeknipt en doorverbonden.
Geen plotseling brandende lampjes meer nu
Het was overigens toch de voorste die kapot is. Ik ging even van het verkeerde principe uit (maak-contact i.p.v. verbreek-contact). In ieder geval het draadje zo dicht mogelijk bij de stekker afgeknipt en doorverbonden.
Geen plotseling brandende lampjes meer nu

Alleen over een maand of 3 staal op staal
Mooie oplossing

Mooie oplossing