De 325 heeft wel 22pk meer dan mijn 323 (192 ipv 170).. ben benieuwd!
323.. 325.. Wat is exact het verschil?
323.. 325.. Wat is exact het verschil?
Ik heb dus sinds een aantal dagen een 323Ci.. Nu vroeg ik me af wat nou precies het verschil maakt met de 325.. Er zit bij mijn weten namelijk hetzelfde blok in.. met dezelfde cilinderinhoud..
De 325 heeft wel 22pk meer dan mijn 323 (192 ipv 170).. ben benieuwd!
De 325 heeft wel 22pk meer dan mijn 323 (192 ipv 170).. ben benieuwd!
Suzuki Alto 1991 0.8L 38PK >> Mazda 323F 1995 1.8L 116PK >> BMW 2000 323Ci 2.5L 170PK
Re: 323.. 325.. Wat is exact het verschil?
Daar heb je dus je antwoord 
Ik heb een 320Ci met 160pk maar er zit dan ook nog een sportfilter in standaard is het 150pk.
Ik heb een 320Ci met 160pk maar er zit dan ook nog een sportfilter in standaard is het 150pk.
Re: 323.. 325.. Wat is exact het verschil?
haha.. ik bedoelde eigenlijk wat er motorisch anders aan is, waardoor de 325 dus meer vermogen heeft. is dit alleen de computer? of inlaat/uitlaat etc. ook?
Suzuki Alto 1991 0.8L 38PK >> Mazda 323F 1995 1.8L 116PK >> BMW 2000 323Ci 2.5L 170PK
Re: 323.. 325.. Wat is exact het verschil?
Luchtinlaat in gekepen i.v.m. de 325i en dus ook een iets ander motor manegment.
Re: 323.. 325.. Wat is exact het verschil?
kun je die instellingen dan niet laten veranderen, dat hij meer lucht inlaat?
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
Re: 323.. 325.. Wat is exact het verschil?
De E36 heeft duidelijk een andere luchtinlaat, volgens mij is dat bij de E46 niet meer het geval. Ik zou ook niet 123 weten wat exact het verschil is eigenlijk, misschien wel voor het grootste deel de software.
Een M54 blok heeft trouwens wel een ander luchtfilter huis!
Een M54 blok heeft trouwens wel een ander luchtfilter huis!
Re: 323.. 325.. Wat is exact het verschil?
1. Inlaatsysteem is groter op de 325.
2. Uitlaatsysteem heeft dubbele pijpen die helemaal door lopen in vergelijking met het 2-1 systeem op de 323.
3. Motormanagement is anders op de twee auto's.
4. M52tuB25 =323i en M54B25= 325i (andere motor)
hoop dat het wat helpt.
2. Uitlaatsysteem heeft dubbele pijpen die helemaal door lopen in vergelijking met het 2-1 systeem op de 323.
3. Motormanagement is anders op de twee auto's.
4. M52tuB25 =323i en M54B25= 325i (andere motor)
hoop dat het wat helpt.
Zonder twijfel de mooiste Touring
Re: 323.. 325.. Wat is exact het verschil?
Hmm.. das duidelijk idd.. heb altijd gedacht dat het blok exact hetzelfde was.. dat is dus niet zo 
THX!
THX!
Suzuki Alto 1991 0.8L 38PK >> Mazda 323F 1995 1.8L 116PK >> BMW 2000 323Ci 2.5L 170PK
Re: 323.. 325.. Wat is exact het verschil?
Jawel, blok is dus wel hetzelfde :-)
Alleen het lucht inlaat/uitlaat systeem is significant anders, heeft niets met het blok te maken. Je zult ook zien dat tot ca. 5500 toeren er weinig verschil in performance is tussen de twee, alleen daarna pakt de M54 zijn winst vanwege die betere lucht doorstroming.
Alleen het lucht inlaat/uitlaat systeem is significant anders, heeft niets met het blok te maken. Je zult ook zien dat tot ca. 5500 toeren er weinig verschil in performance is tussen de twee, alleen daarna pakt de M54 zijn winst vanwege die betere lucht doorstroming.
Voertuigen:
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...
1999 BMW E46 328Ci TS2
1992 BMW E36 316i Verkocht
1987 Suzuki VS1400
1996 Suzuki LS650 Verkocht
1984 Kawasaki 305CSR RIP
Verloop cil.inhoud: 305cc > 650cc > 1400cc > 2800cc
Drie keer raden hoe groot zal mijn volgende motor zal worden...



