Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Deze keer goed met remreiniger schoon gemaakt.
Maar leverde niets op. Heb een goedkope LMM besteld om te testen.
Ik heb de slang losgehaald van de EGR klep, dit zorgde ervoor dat de auto als een stofzuiger leek.
Wat ik wel heb is een 'woosh' geluid bij het optrekken, is dit normaal?
Anyway, blanking plates, LMM en een set filters zijn onderweg.
Volgende week zaterdag eens goed schoonmaken, swirl flaps verwijderen en dan bekijken wat het gaat doen.
Maar leverde niets op. Heb een goedkope LMM besteld om te testen.
Ik heb de slang losgehaald van de EGR klep, dit zorgde ervoor dat de auto als een stofzuiger leek.
Wat ik wel heb is een 'woosh' geluid bij het optrekken, is dit normaal?
Anyway, blanking plates, LMM en een set filters zijn onderweg.
Volgende week zaterdag eens goed schoonmaken, swirl flaps verwijderen en dan bekijken wat het gaat doen.
Laatst gewijzigd door frazz op 17 mar 2018, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Slang lostrekken van de EGR mag geen verschil geven, tenzij een emissie foutmelding.
Je moet wel de losgetrokken vacuumslang afdoppen.
Je moet wel de losgetrokken vacuumslang afdoppen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik hoop dat na het monteren van de nieuwe LMM het probleem is opgelost.
Blanking plates zijn binnen:
Ik ga het zelf doen en filmen, het filmen is meer zodat ik weet dat ik alles weer netjes op zijn plek terug kan zetten
Maar zal het filmpje ook posten.

Blanking plates zijn binnen:
Ik ga het zelf doen en filmen, het filmen is meer zodat ik weet dat ik alles weer netjes op zijn plek terug kan zetten
Maar zal het filmpje ook posten.

Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik heb zitten nadenken over het zuigende geluid die de auto maakt bij optrekken.
Het geluid is een soort 'woossssh' aslof er wind door een brede trechter word gezogen.
Zal dit dan een kenmerk zijn van een vacuum lek?
Dat zou acceleratie probleem goed verklaren.
Het geluid is een soort 'woossssh' aslof er wind door een brede trechter word gezogen.
Zal dit dan een kenmerk zijn van een vacuum lek?
Dat zou acceleratie probleem goed verklaren.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ik volg niet meer, daar je geen bij komende info geeft.
Heb je de vacuumslang die de EGR aanstuurt afgedopt ?
Is dat geluid er steeds of alleen met afgekoppelde EGR ?
Geluid dat jij beschrijft lijkt me een lek te zijn in het inlaat trajekt.
Heb je de vacuumslang die de EGR aanstuurt afgedopt ?
Is dat geluid er steeds of alleen met afgekoppelde EGR ?
Geluid dat jij beschrijft lijkt me een lek te zijn in het inlaat trajekt.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Als je inlaat demonteert haal je ook alle onderdelen van de inlaat/aanzuigleidingen los. Check alles goed op kleine scheurtjes en zorg bij het terugplaatsen dat alles god gemonteerd zit. Kan je het inlaattraject uitsluiten als boosdoener
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
De vacuum slang die de EGR aanstuurt had ik niet afgedopt.tom_il schreef:Ik volg niet meer, daar je geen bij komende info geeft.
Heb je de vacuumslang die de EGR aanstuurt afgedopt ?
Is dat geluid er steeds of alleen met afgekoppelde EGR ?
Geluid dat jij beschrijft lijkt me een lek te zijn in het inlaat trajekt.
Ik kreeg dit een tijdje terug als tip om de EGR slang eraf te halen en te kijken of de vertraging in acceleratie er nog steeds was.
Helaas was de vertraging er nog steeds, ik had dat gedaan zonder de EGR vacuum slangetje af te doppen.
Het geluid is er steeds, dus met niets afgekoppeld.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ok. Ik ga over een week of twee weken de swirl flaps verwijderen.Vintiem schreef:Als je inlaat demonteert haal je ook alle onderdelen van de inlaat/aanzuigleidingen los. Check alles goed op kleine scheurtjes en zorg bij het terugplaatsen dat alles god gemonteerd zit. Kan je het inlaattraject uitsluiten als boosdoener
Weet niet of ik het volgende week red. Maar over twee weken hebben we een lekker lang weekend.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Dank U. Door het vacuüm slang af te koppelen valt het gehele vacuüm systeem plat daar er lucht in komt. Afhankelijk hoeveel vacuüm er nog overblijft gaan alle vacuüm gestuurde systemen in storing en krijg je een motor die dus niet meer correct draait.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ok.
Ik denk dat ik een hele stomme aanname heb gemaakt.
Nu heb ik dus de gasklep voor EGR klep aangezien (voel me stom nu, ik weet het), en de slang losgehaald dat aan de gasklephuis zat.
Volgens mij werd er met EGR slang de vacuum slang bedoel, en dan snap ik waarom het afdoppen van 'die' EGR slang van belang is.
Heb geduld met mijn onervaren situatie
Excuus.
Ik denk dat ik een hele stomme aanname heb gemaakt.
Nu heb ik dus de gasklep voor EGR klep aangezien (voel me stom nu, ik weet het), en de slang losgehaald dat aan de gasklephuis zat.
Volgens mij werd er met EGR slang de vacuum slang bedoel, en dan snap ik waarom het afdoppen van 'die' EGR slang van belang is.
Heb geduld met mijn onervaren situatie
Excuus.
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Wat voor slang zit er aan je gashuisklep dan?? ik weet alleen dat daar een elektrokabel aan zit. Geen vacuumslang oid
Nr 1 is je AGR/EGR en nr 3 je gasklep: http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_3869
Nr 1 is je AGR/EGR en nr 3 je gasklep: http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_3869
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
@frazz dit filmpje is ook voor jouw van toepassing in zovere ik dit topic gevolgd heb. Dan kun je zien wat erbij komt kijken voor die swirlflapps
https://youtu.be/1mKDO5-zYEo[/youtube]
Diverse onderdelen worden ook benoemd. En vacuumslangetjes
https://youtu.be/1mKDO5-zYEo[/youtube]
Diverse onderdelen worden ook benoemd. En vacuumslangetjes
Laatst gewijzigd door ehombie op 19 mar 2018, 18:09, 2 keer totaal gewijzigd.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Slang zat aan nr 3, is een grote slang, aan de gasklep met een clip vast.Vintiem schreef:Wat voor slang zit er aan je gashuisklep dan?? ik weet alleen dat daar een elektrokabel aan zit. Geen vacuumslang oid
Nr 1 is je AGR/EGR en nr 3 je gasklep: http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_3869
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Kan je misschien een foto ervan maken want ik heb nog nooit een vacuumslang gezien die aangesloten zit op je gasklep. En ik heb meerdere e61 6 cilinder diesels gereden
Of bedoel je een slang die met een klem vast zat op de gasklep en verder geen functie heeft met de gasklep. Niet dat ik het dan wel weet maar dan gaat het in ieder geval niet om een eigen veroorzaakt vacuumlek
Of bedoel je een slang die met een klem vast zat op de gasklep en verder geen functie heeft met de gasklep. Niet dat ik het dan wel weet maar dan gaat het in ieder geval niet om een eigen veroorzaakt vacuumlek
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Deze slang bedoelde ik:

Wat voor functie heeft deze slang?

Wat voor functie heeft deze slang?

