E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
-
Re: E46 Tuning dag bij Supro, vragen en antwoorden
Hoi, en dat spul wat ze bij de benzine pompen verkopen, is dat niks voor je auto??
Ik zie namelijk hele andere merken op de site.
En ik neem aan dat het is om je verstuivers schoon te maken?
Ik zie namelijk hele andere merken op de site.
En ik neem aan dat het is om je verstuivers schoon te maken?
Zijn er ook al wat diesel rijders die getuned al behoorlijk wat kilometers hebben gemaakt? Ik ben zeer benieuwd hoe de motor zich houdt m.b.t. tunen.
Ik ben benieuwd in hoeverre het spul allemaal heel en betrouwbaar blijft zeg maar. Een goed behandelde getunede TDI blijft probleemloos kilometers vreten maar is dat met een 320D net zo? Ik zou die van mij graag een kuurtje laten geven maar hoofdzakelijk heb ik em natuurlijk wel om probleemloos kilometers te maken. Na het tunen is iedereen natuurlijk enthousiast maar blijft dat zo na de nodige kilometers, dat vraag ik me af. Zijn er al mensen die laten we zeggen 50.000 gechipte kilometers hebben gemaakt bijvoorbeeld
Een collega van me heeft 2 ton gechipte kilometers gemaakt (Seat Alhambra 1.8 20VT) zonder dat er ook maar een steeksleutel op de motor is gezet

Een collega van me heeft 2 ton gechipte kilometers gemaakt (Seat Alhambra 1.8 20VT) zonder dat er ook maar een steeksleutel op de motor is gezet

Ik heb zelf 308.000km op de klok, ik vraag me af of het dan verstandig is om nog te chippen. Wat vinden jullie ervan?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Mario, je vraag heb ik "uitgezet" bij Supro. Ik hoop snel de mening van Marc hierover te krijgen.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
dankuwel , ben benieuwd! Krijg ik dan wel 300.000+km korting? (grapje)
De auto wordt als hij getuned is toch ook zuiniger als je normaal blijft rijden?

De auto wordt als hij getuned is toch ook zuiniger als je normaal blijft rijden?
Je gaat hem toch niet tunen om hetzelfde te blijven rijden? |pMario TT schreef:dankuwel , ben benieuwd! Krijg ik dan wel 300.000+km korting? (grapje)![]()
Wat zijn trouwens de gebruikservaringen van onze getunede leden?
Nog steeds tevreden?
Zijn we al gewend aan al dat vermogen?
Versleten koppelingen?
Afgesleten remschijven?
Banden glad?
Nog steeds tevreden?
Versleten koppelingen?
Afgesleten remschijven?
Banden glad?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
Nee, maar zou het wel lekker vinden als hij minder verbruikt als ik naar me werk rij en terug. Zou het ook wel fijn vinden als ik goed op kan trekken en dat hij meer topsnelheid heeft.
-
Hier ben ik het helemaal mee eens.Opt1mus schreef:Wat zijn trouwens de gebruikservaringen van onze getunede leden?
Nog steeds tevreden?
Versleten koppelingen?
Afgesleten remschijven?
Banden glad?
Er is hier ook een sticky voor aangemaakt.Hier staat nog niet een ervaring in!! Hoe zijn de ervaringen!! Schrijf een mooi verhaaltje zodat we allemaal overgehaald worden om gek te doen..

-
Heheh,Mini schreef:Danku, dankuAlpinaDrachten schreef:Er is hier ook een sticky voor aangemaakt.![]()
Er is inderdaad erg weinig (ehm... geen...) response gekomen op mijn vraag naar ervaringen. Ben ook nog steeds erg benieuwd èn het lijkt me een goed idee om de ervaringen te bundelen in een topic, zodat de informatie voor iedereen makkelijk te vinden is!
Dus eh.... mag ik dit topic dan nog even onder de aandacht brengen?
Ik denk steeds al waarom komt daar niks in te staan!!! Grrrrrrr jammer...
Maar er zijn meerdere mensen die ernaar kijken.. Dus schijft een mooi verhaaltje.. kan ik die mooi lezen voor het slapen

Niemand weet nog of het verstandig is om met een auto van 300.000km+ te chippen?
-
Neem aan dat je niet meer met de turbo rijdt die fabrieksaf gemonteerd is? Ofwel?Mario TT schreef:Niemand weet nog of het verstandig is om met een auto van 300.000km+ te chippen?
Wacht maar even op de reactie. Ik denk dat als je het bij supro gaan doen dat ze je auto eerst testen hoe hij rijd en in welke conditie hij is. Loopt ie goed en is de conditie goed.. Chippen maar..
Loopt ie niet goed dan chippen ze niet.. vraag optimus maar.
Ik denk dat je even geduld moet hebben op antwoord van de supro tuner. Misschien zitten ze ook met vakantie...
Ik heb geen idee of ik de originele turbo nog heb op niet? Hoe moet je dat weten? Ik ben in ieder geval heel zuinig op de turbo. Rij nooit volgas of in hoge toeren met een koude motor en ik laat hem altijd een minuut stationair draaien voordat ik hem uitzet (tot vervelens van mijn vriendin)
En tja hij loopt goed... ik wacht het wel af. Ik heb geen idee hoe snel berichtgeving gaat?

En tja hij loopt goed... ik wacht het wel af. Ik heb geen idee hoe snel berichtgeving gaat?
-
meestal een paar dagen maar nu i.v.m. vakantie...
De ene auto met 3 ton loopt beter als een andere met amper een ton.. Daarom denk ik dat ze de staat gaan checken en daarna besluiten ja of nee. Als ie goed loopt en goed onderhouden is komt het wel goed denk ik (maarja wie ben ik..)
De ene auto met 3 ton loopt beter als een andere met amper een ton.. Daarom denk ik dat ze de staat gaan checken en daarna besluiten ja of nee. Als ie goed loopt en goed onderhouden is komt het wel goed denk ik (maarja wie ben ik..)