Veiligheid: Energie absorptie balk (1 cq 2) in de deur ??
Re: VEILIGHEID Energie absorptie balk (1 cq 2) in de deur ??
intressante gedachte gang..
3 vragen:
waarom dan bij de 1 serie 2 verschillende balk diktes?
als veiligheid zo voorop staat, dan zou je het ,ondanks een sterkere B-stijl, toch ook toepassen bij andere modelen.
als de stijl "zwakker" is wat houd dan de balken tegen?? ze moeten toch ergens hun weerstand vandaan halen??
ik bedoel het allemaal niet ullig maar ben gewoon verbaasd en nieuwschierig vandaar
3 vragen:
als veiligheid zo voorop staat, dan zou je het ,ondanks een sterkere B-stijl, toch ook toepassen bij andere modelen.
als de stijl "zwakker" is wat houd dan de balken tegen?? ze moeten toch ergens hun weerstand vandaan halen??
ik bedoel het allemaal niet ullig maar ben gewoon verbaasd en nieuwschierig vandaar
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..
Snap je nu waarom IK nooit een taxi bel !!
Het heeft allemaal te maken met verdeling van krachten. Daar zitten hele slimme ingenieurs op te broeden en daar worden heel wat testen en metingen op verricht.
Dus niet proberen te bergijpen of zo slim zijn dat je het zelf kan berekenen.
Dus niet proberen te bergijpen of zo slim zijn dat je het zelf kan berekenen.
- largeproject
- Contacteer:
Martindez schreef:intressante gedachte gang..
3 vragen:
Tja,waarom overal geen 2,denk bv aan de koste,gewicht,.....
Waar de weerstand vandaan komt,probeer zo.n balk maar een te buigen.
In mijn oude A3 (sorry) zat een balk in waar je bang van werd,maar zo'n A3 heeft aan de binnenzijde van de deur totaal geen ijzer zitten,tis bijna een enkel deur,bij de BMW zit aan de binnenzijde nog genoeg ijzer,tis bijna een dubbel deur zeg maar.
Ik had een 2 dears,als je daar de achter bekleding van weghaalde (bij de achterbank),zat er alleen maar een groot schuim blok en voor de rest klopte tegen het metaal van de buitenkant aan.
vergelijk de E46 coupe is met de E46 compact in onderstaande afbeelding
verhaal van de B-stijl gaat dan volgens mij niet op???

verhaal van de B-stijl gaat dan volgens mij niet op???
Verheeske 316 zei ooit "Als ik in een Mercedes wil rijden bel ik wel een Taxi"..
nieuwschierig, het viel me opeens op.
zo zijn er meer zaken die in die manuel opvallen...... Belt tensioner... 2 wagens (in 1 serie) de ene heeft er 2 de andere 8 ???
why.. experimenten ??
zit in het karakter/werk van het beestje om dit soort dingen uit te vlooien
zo zijn er meer zaken die in die manuel opvallen...... Belt tensioner... 2 wagens (in 1 serie) de ene heeft er 2 de andere 8 ???
why.. experimenten ??
zit in het karakter/werk van het beestje om dit soort dingen uit te vlooien
-
Griffendahl
De auto's zijn niet op schaal, check de verschillende wielgroottes... Op schaal krijg je meer zoiets:Martindez schreef:

Wat betreft de reactie van Fabian, ik denk dat hem daar de kneep zit
Re: Veiligheid: Energie absorptie balk (1 cq 2) in de deur ??
beste griff
wat betreft krachten etc ben ik het helemaal met je eens, maar ga je me nu vertellen dat de techneuten van BMW een 3 serie hebben ontworpen en dan voor een compact uitvoering alles nog eens over gaan doen????
duur grapje voor een model waarvan je van te voren weet dat er relatief weinig verkocht gaan worden.....
wat betreft krachten etc ben ik het helemaal met je eens, maar ga je me nu vertellen dat de techneuten van BMW een 3 serie hebben ontworpen en dan voor een compact uitvoering alles nog eens over gaan doen????
duur grapje voor een model waarvan je van te voren weet dat er relatief weinig verkocht gaan worden.....
-
Griffendahl
Re: Veiligheid: Energie absorptie balk (1 cq 2) in de deur ??
Ja, dat weet ik wel zeker... Ze zullen niet alles opnieuw doen, maar de delen die opnieuw ontworpen moeten worden zoals de deuren zullen ze zeker nog een keer extra onder de loep nemen.