Airco reinigen mbv spuitbus, waar spuiten?
Re: Airco reinigen mbv spuitbus, waar spuiten?
Ben ik net bezig met het losmaken van die schroeven, schiet een van die torx bouten er achter... 8P
Ik hoorde hem ergens daar beneden vallen, alleen het lijkt me een afgesloten ruimte? :?
Is er misschien een (eenvoudige) manier om daarbij te komen?
Ik hoorde hem ergens daar beneden vallen, alleen het lijkt me een afgesloten ruimte? :?
Is er misschien een (eenvoudige) manier om daarbij te komen?
Is mij ook wel eens gebeurd, ik had geluk dat die in het motor compartiment was gevallen. Bodemplaat eraf en hij kwam er zo uitvallen 

Increase the Peace!
Altijd fijn dat soort dingen.
Het is uiteindelijk gelukt! De airco stinkt gelukkig niet meer, en de schroef is ook weer terecht!
Bedankt allemaal!

Het is uiteindelijk gelukt! De airco stinkt gelukkig niet meer, en de schroef is ook weer terecht!

Bedankt allemaal!
sinds kort heb ik erg veel last van stank.
het gebeurt alleen als ik me airco uitzet dan komt er echt een muffe lucht uit.
moet ik dan me airco reinigen of is het al voldoende met de spray waar ze het over hadden?
het gebeurt alleen als ik me airco uitzet dan komt er echt een muffe lucht uit.
moet ik dan me airco reinigen of is het al voldoende met de spray waar ze het over hadden?
Ik heb net hetzelfde dannyr! Zou ook graag de oplossing daarvoor willen weten. Waar haal je zo'n spuitbus en wat kost dat? Bij de Auto5 (Belgische Kwikfit) kost een behandeling €30..
Gewoon wegsprayen met een spuitbus. DIt zijn de eerste verschijnselen van een stinkende airco.
De busjes kosten 10-15 euro bij een automaterialenzaak.
Hier kan je 3x mee behandelen
De busjes kosten 10-15 euro bij een automaterialenzaak.
Hier kan je 3x mee behandelen
Bij mij heeft de spray vrij goed geholpen. De stank helaas soms nog even aanwezig, maar het is zeker 90% minder geworden. Dit komt volgens mij omdat je met het inspuiten niet overal goed bij komt ( dit zou van binnenuit moeten, maar daar ga ik niet aan beginnen
).

heb ook een muffe lucht in de auto en zit ook te denken om een busje te kopen maar wat is het verschil in werking en de voor- en nadelen tussen het busje dat in de condens afvoer moet en het spul dat je in je interieur moet spuiten. ??
Edwin
Edwin
Laatst gewijzigd door Edwin_W op 25 mei 2009, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
bij mij heeft het ook aardig goed geholpen,ik ruik het alleen af en toe nog als ik me airco uitzet.
Ik denk dat degene die je er direct inspuit meer effect zal hebben (t.o.v. interieur spray). Het is schuim wat eruit komt, en dit lijkt mij beter te hechten op de bacteriën en andere ellende die de muffe lucht veroorzaakt.Edwin_W schreef:heb ook een muffe lucht in de auto en zit ook te denken om een busje te kopen maar wat is het verschil in werking en de voor- en nadelen tussen het busje dat in de condens afvoer moet en het spul dat je in je interieur moet spuiten. ??
Edwin
Aangezien ik geen ervaring met de interieur spray versie heb, kan ik niet zeggen of deze net zo effectief is.
Je kan ook even langs de kwikfit om je airco te reinigen voor 30 euries.... Of schiet je daar niks mee op?
Increase the Peace!
De reiniging die ze bij Kwikfit doen (de auto vol met rook zetten) haalt weinig tot niets uit is mijn ervaring. Heb dat 2 jaar geleden ook eens laten doen en een dag later rook ik de stank alweer.bibic schreef:Je kan ook even langs de kwikfit om je airco te reinigen voor 30 euries.... Of schiet je daar niks mee op?

Het verschil is simpel. Bij het inspuiten bij je kachelmotor gaat al het spul in je aircosysteem. Bij het interieursysteem gaat er maa een heel klein deel door je kachelsysteem omdat je de kachel op luchtcirculatie zet. Het graatste gedeele blijft dus in je interieur hangen.
Mijn ervaring is dat direct inspuiten onder de motorkap, zoals al eerder beschreven hier werkt het best. In 20 minuten ben je klaar en alles ruikt weer lekker fris.
Mijn ervaring is dat direct inspuiten onder de motorkap, zoals al eerder beschreven hier werkt het best. In 20 minuten ben je klaar en alles ruikt weer lekker fris.
Goed uitgelged, ik moet eens wat minder op die kwikfit site rondneuzen 

Increase the Peace!
Helpt het vervangen van de microfilter niet?