chippen

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Denniz0229

Re: chippen

Bericht door Denniz0229 » 30 jul 2012, 07:58

yltkdy schreef:
zoals ik aangaf is chippen op oudere auto's nauwelijks rendabel, maar op nieuwe auto's IMO een must.
je krijgt extra power, minder verbruik, en dat voor een zeer schappelijke prijs.

alleen wat je daar brabbelt over een nokkenas die is ingesleten die je ineens gaat veranderen...
Ik krijg dat ook maar te horen van een vriend die motoren afstelt en bouwt in de racerij, en die weet natuurlijk dan ook totaal niet waar hij over praat. Ook BMW zelf loopt natuurlijk maar een lulverhaaltje op te hangen in de volgende link

http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/chip_tuning.html

Ik ga verder stoppen met deze discussie, want dit heeft toch totaal geen zin. Ik heb mijn verhaal gedaan en wat iedereen daar mee doet moet je zelf weten.
wij van WC eend adviseren dan ook cillit bang te gebruiken.
natuurlijk is BMW het er niet mee eens :gek:
net als elk ander automerk...
alhoewel er een aantal dealers zijn die zelf tuning aanbieden en dan vervalt je garantie niet.
ook zijn er gewoon fatsoenlijke chippers die de garantie overnemen.
uiteraard niet bij een chippie van 100 euro.

en hoezo heeft deze discussie geen zin? als jij onzin loopt te verkondigen is het toch logisch dat mensen er tegen in gaan.
Afbeelding

yltkdy

Bericht door yltkdy » 05 aug 2012, 15:25

Dus omdat jij het onzin vind is het dus ook zo!!! Jou probleem is dat jij denkt dat je de wijsheid in pacht hebt en daarom maar andere mensen af kan zeiken. En lees eerst eens alles wat ik zeg en ga niet alleen maar punten pakken om jou gelijk te halen met je gezeik over WC eend en Cillit bang. En als je verder eens goed gelezen zou hebben dan had je mij ook zeggen dat chippen GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!! moet gebeuren maar dat je dan waarschijnlijk goedkoper uit bent met een zwaarder model. Dringt het nu misschien tot je door wat ik bedoel???

Maestroxl

Bericht door Maestroxl » 05 aug 2012, 16:25

Er zijn al meerdere topics geweest over chippen.
Conclusie chippen op benzine modellen, oud of jong, heeft geen enkele zin. Je merkt er niks van.
Geen lager verbruik, geen extra pk's, nada noppes niks niet. Niet met een €99,-- chip en niet met een €500,-- chip.

Alleen op turbo motoren en diesels is er iets te halen.

ydbmw

Bericht door ydbmw » 05 aug 2012, 16:41

laten we het wel ff een normale discussie houden(zonder persoonlijk te worden ;) !
Het is een gegeven dat niet iedereen de zelfde mening deelt met elkaar,daardoor rijd ik een 5 serie
en een ander een 1/3 serie....
Heb recpect voor een ieder zijn mening(daar is dit forum ook voor)maar ga elkaar niet persoonlijk aanvallen :duim:

even een feit!
een goedkope chip is zinloos!dan bedoel ik een chip of box onder de 200euro

feit
een chip op maat kost rond de 500euro en is wel degelijk rendabel(er zijn chipper die gewoon garantie geven)
bmw 525D e39 zilverxenon4800k philips
10watt oem led angel eyes

iedereen maakt typ fouten

Maestroxl

Bericht door Maestroxl » 05 aug 2012, 17:20

Feit, chip van 500 brengt maximaal 4-5 pk bij een BMW.
Verschil tussen een warme en een koude dag is ongeveer 7-10 pk.
Vertel me nog eens dat het die 500 euro waard is om te gaan chippen.

persoonlijk ken ik geen enkel verhaal van iemand die na het chippen van een NA BMW zo enthousiast daar over was dat hij het op een forum heeft gezet.

ydbmw

Bericht door ydbmw » 05 aug 2012, 17:45

ik heb het niet gehad over een motor met of zonder turbo.

feit is wel dat je bij een motor met turbo veel meer pk winst behaald!
feit is dat je bij een motor zonder turbo maar een paar pk winst behaald(maar de trek kracht is wel soepeler)
bmw 525D e39 zilverxenon4800k philips
10watt oem led angel eyes

iedereen maakt typ fouten

Dcreator

Bericht door Dcreator » 05 aug 2012, 19:12

zover ik weet, is chippen alleen maar interessant bij turbo aangedreven auto's en bij diesels

maar zeker bij auto's als een e36, zou ik het chippen lekker overslaan, als ik hier bedragen van 500 euro zie, pak dan iets van je uitlaat lijn aan of iets anders leuks dan denk ik dat je er meer plezier van hebt!

Denniz0229

Bericht door Denniz0229 » 06 aug 2012, 07:32

yltkdy schreef:Dus omdat jij het onzin vind is het dus ook zo!!! Jou probleem is dat jij denkt dat je de wijsheid in pacht hebt en daarom maar andere mensen af kan zeiken. En lees eerst eens alles wat ik zeg en ga niet alleen maar punten pakken om jou gelijk te halen met je gezeik over WC eend en Cillit bang. En als je verder eens goed gelezen zou hebben dan had je mij ook zeggen dat chippen GOED!!!!!!!!!!!!!!!!!! moet gebeuren maar dat je dan waarschijnlijk goedkoper uit bent met een zwaarder model. Dringt het nu misschien tot je door wat ik bedoel???
I rest my case your honor :rolf: :rolf: :rolf:
Afbeelding

Maikybmw318is

Bericht door Maikybmw318is » 06 aug 2012, 22:01

Dit topic kan best dicht! Of iets dergelijks degene die deze vraag heeft gesteld heeft DUIDELIJK 13x antwoord gekregen :gek: en heeft zelf al aangegoven bedankt voor de tips.. :gek: maak t julliezelf niet zo lastig hou het leuk op het forum anders is er dalik helemaal niks meer over bimmerportal.nl/"FORUM" :leip:
[b]>>Showroom!<<[/b] http://www.bimmerportal.nl/showroom-f75 ... 26414.html" onclick="window.open(this.href);return false;

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 19 okt 2012, 01:01

Als er echt mensen zijn die er verstand van hebben moet je even contact opnemen met " BRASSPENNING "
of hier alvast even kijken voor een voorproefje en uitleg..
'S kijken wie het hier aan de rechte end heeft en wie niet 8)
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Performance en tuning”