330dM schreef:Goed man gefeliciteerd, heel mooi exemplaar, maar vertel meer, hoe ging het invoeren? van ver weg gehaald? alles goed gegaan met invoeren, keuren en BPM?

Dank je,
Al heel lang gezocht naar een goedkoop exemplaar van zo 20-22d, maar toen ik eenmaal in een komfort stoel had gezeten was ik verkocht. Later begon het touring virus nog weer op te komen. Uiteindelijk een lijst met potentiele auto's gemaakt in de postcode regio's 3,4 en 5. Op zaterdag richting duitsland, maar in file gekomen en we moesten op tijd weer thuis zijn, dus het enige adres met meerdere auto's op onze lijst gepakt. Dat was dus Hammer in Keulen, daar aangekomen bleven er nog 2 over: de onze en een zilvergrijze met minder opties maar met actieve stoelventilatie, wat ik persoonlijk een dikke pre vindt. Uiteindelijk gekozen voor de titangrijze met de zonnenschermpjes die ook op ons wensenlijstje stonden. De verkoper wilde niets met de prijs doen omdat deze en enkele andere auto's net met een vier-cijferig bedrag in prijs verlaagd waren, hij wilde alleen het exportkenteken en de verzekering voor zijn rekening nemen. Ook wilde hij de originele 17 inch velgen met slechte banden wel ruilen voor 16 inch zo goed als nieuwe winterbanden. Uiteindelijk nog moeten zeuren om de euro-plus die op de factuur ineens verdwenen was. Afgelopen dinsdag met vrouw en zoon op de ICE naar Keulen gestapt en daar met de taxi naar de dealer gereden. Woensdagochtend naar de RDW in Den Bosch gereden, was om 7:50 aanwezig en als 4e aan de beurt. Keuren incl. APK was met 3 kwartier gepiept, daarna naar de douane. Formulier van autotelex ingeleverd, komt die vent met iedereen mee naar de auto

. Hij keert hem echt binnenstebuiten en probeert ook de spraakingave van de bluetooth die ik beide niet heb opgegeven. Hij zegt vervolgens: er zit veel meer op dan je hebt opgegeven ! Ik vraag "oh ja, wat dan ?" hij zegt "nou, b.v. een standkachel, zie het rest-knopje in het airco-paneel en er zit een sportpakket op, want je hebt een lederen stuur en sportstoelen" waarop ik zeg: "Er zit geen standkachel in, wijs me hem maar aan onder de motorkap en een sportpakket heb ik niet, want dan zou het wel erg dom van me zijn om de bumpers die ik al heb nogmaals te bestellen" waarop hij de auto dicht gooit en mij m'n sleutel teruggeeft en naar binnen verdwijnt. Ik denk sh**, dat gaat geld kosten. Na een uur !! komt ie weer naar me toe en zegt, je hebt mazzel, ik heb de bluetooth telefoon toegevoegd en de rest laat ik voor wat het is.
Vanochtend het kenteken in de bus, ik meteen verzekering geregeld en daarna gaan bellen voor de kentekenplaten. dat bleek toch niet zo eenvoudig als ik dacht, na vier adressen gebeld te hebben had ik vier keer het antwoord dat ze op zaterdag geen platen maken. Vervolgens bij nummer 5 geluk, die deden het wel op zaterdag maar gingen om 12:00 uur sluiten. Als ik meteen weg zou rijden zou ik volgens de navi precies om 12:00 uur er zijn. Uiteindelijk net gelukt, snel mijn oude Bimmer ingeleverd bij de garage waar hij normaal in onderhoud is en direcht door naar HESPO in zevenhuizen waar mijn nieuwe wielen al een tijdje klaar lagen.