Slecht starten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BoMeWm

Re: Slecht starten

Bericht door BoMeWm » 17 feb 2009, 21:13

Fabian79 schreef:
BoMeWm schreef:
toond schreef:
Accu is doorgemeten met weerstand meter en met sae meter en die was sterk genoeg...
Dat verbaast me niets, accu als schuldige aanwijzen vond ik al vreemd, een koude motor rondtornen is voor de accu moeilijker dan een warme motor. En dat deed hij wel goed bij koude motor dus 8P
Wie zegt dat een koude motor moeilijker rond te tornen is?? Buiten de iets dikker olie door de temperatuur is er volgens mij wienig verschil.

Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat ik dit uit ervaring mee heb gemaakt. De accu was nieuw, maar bleek ondergedimensioneerd te zijn.
Een aantal dingen speelt dus een rol:

1. je accu heeft dus niet de juiste capaciteit, ondergedimensioneerd, (je kan wel zwaarder gaan maar dan zal je ook je dynamo moeten aanpassen.
2. je accu capaciteit loopt met vriesweer hardhollend terug met wel 60%
3. En idd de dikkere olie

Conclusie: Als hij met koude motor goed start en niet met warme motor, zou IK het niet in de accu zoeken :)

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 18 feb 2009, 00:21

Ik stop met deze discussie.
Ik gaf aan dat ik dit probleem een x heb gehad. Dit trad niet spontaan op, maar was al tijden aanwzig. Het bleek dat de accu ondergedimensioneerd was. Dit kwam tot uiting bij de warme start. Het zal wel te maken hebben met een temperatuursensor. Ik weet dat er namelijk verschil zit in de aansturing van de startmotor door invloed van een temperatuursensor. Het toerantal van de startmotor wordt hier mee geregeld. Bij de warme start kon de accu dat niet behappen en het probleem lag daar dus wel.

Het hangt dus niet allemaal van de buitentemperatuur af zoals ik dus al zei. :)
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

gejeeke

Bericht door gejeeke » 18 feb 2009, 21:47

Een retour test doe je als volgt. Er is bij ons in het bedrijf speciaal gereedschap voor, die sluit je aan op de bovenkant van de verstuivers waar de retourleiding op aangesloten zit en dan haal je al de stekkers van de verstuivers zodat je auto niet aan kan slaan. Zorg er voor dat er aan het einde van de slangen die je op de verstuivers heb geklikt een potje zit met een schaalverdeleing. Dit is niet verplicht want is er een lek dan zie je dit behoorlijk goed zal veel retour komen.

In ieder geval na het aansluiten van de slangen op de retour van de verstuivers de stekkers los koppelen allemaal, zodat de auto niet aan kan slaan dan start je 20 seconden aan een stuk door zodat je een beeld krijgt door het aantal brandstof dat je via de retourleiding in het opvang potje of dat je er onder gezet heb. En degene met veel retour praat ik nei over een klein beetje maar diegene moet vervangen worden.

Zelf als ik geen automonteur zou zijn en niet de juiste gereedschappen zou hebben zou ik het door een garage laten doen, omdat het toch wel wat handigheid en juiste gereedschappen bevat.

Mvg René je kan altijd pm'en
In het vervolg graag meer aandacht besteden aan de leesbaarheid van je berichten, zoals gebruik maken van leestekens. Ik heb het bericht nu verbeterd.

Moderatoropmerking Farl
Bmw Maakt Rijden Racen

JonasCoryn

Bericht door JonasCoryn » 18 feb 2009, 21:58

met een paar leestekens maak je die tekst leesbaar jongen!

Ik heb ook soms last van hetzelfde probleem, het duurt soms 1 à 2 sec langer dan normaal eer hij aanslaat op bedrijfstemperatuur.
Zal dit topic blijven volgen.
Afbeelding

gejeeke

Bericht door gejeeke » 18 feb 2009, 23:11

sorry voor de leestekens heb er moeite mee hahah
Bmw Maakt Rijden Racen

toond

Bericht door toond » 02 mar 2009, 19:11

Ik heb de retourtest gedaan en alle injecteurs zijn in orde.

Nu terug nog eens uitgelezen en heb ik de fout gekregen van raildruk bij start??

Is de raildruksensor kapot?
En welke, diegene die vanachter op de rail zit of vanvoor? Of is dat nog een andere??

toond

Bericht door toond » 04 mar 2009, 07:55

Iemand een idee?

gejeeke

Bericht door gejeeke » 04 mar 2009, 12:13

Wat is de druk van je hogedruk pomp die kan ook de boos doener zijn.
Ook kun je nog je raildruk controleren, iig bij de dealer kunnen we dat met de testkast.

Maar goed, weet zo snel ook niet meer wat jou probleem is.

mvg René
Bmw Maakt Rijden Racen

toond

Bericht door toond » 08 mar 2009, 10:43

Quote verwijderd, zie regels gebruik citaten.

Moderatoropmerking Farl
Heb ff wat genoteerd

Fouten die hij aangaf:

4B90 raildruk controle bij motorstart
4AB2 extra verwarming
4F1 elektrische verwarmer kortsluituing naar B-

het gaat dus eigenlijk om die 4B90 die na het resetten en starten meteen terug fout geeft

Stationair draaien:
Toerental 780 1/min
Turbodruk 984 mbar
raildruk 300-320 bar
raildruk soll 310 bar
atmosfeerdruk 1000 mbar

Bij 2400 toeren:
Toerental 2400 1/min
Turbodruk 1171 mbar
raildruk 582 bar
raildruk soll 586 bar
atmosfeerdruk 1000 mbar

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 09 mar 2009, 16:55

Zo te zien heb je bij het starten niet genoeg raildruk dus.
De druk bij stationair en 2400 toeren ziet er niet gek uit.
Krijgt de HD pomp wel genoeg diesel bij het starten?
Ik zit zelf te denken dat de HD pomp niet genoeg krijgt, en dus niet direct druk kan opbouwen.
Wellicht is de tussenpomp (onder de bestuurder te vinden) of de pomp in de tank niet meer zo super.

toond

Bericht door toond » 09 mar 2009, 19:05

De tussenpomp of opvoerpomp onder de bestuurder heb ik vervangen gehad door een nieuw exemplaar...
Zou het dan aan de pomp in de tank liggen? Lijkt me onwaarschijnlijk, niet?

toond

Bericht door toond » 15 mar 2009, 09:57

Iemand nog een idee wat te doen?
Mss gewoon nog eens latren uitlezen bij de grote bmw garage zodat ik hget precies weet welke sensor het is of de pomp?

gekke mac

Bericht door gekke mac » 20 mar 2009, 18:51

Hmmm, vanmiddag naar de garage geweest, de monteur daar zei dat het misschien aan de verstuivers liggen ( als ik het me goed herinner, ben de helft al weer vergeten.... :S )
Aankomende dinsdag ga ik weer trug en gaat ie compressen, kijken of dat er wat lekt....
Nu zei hij dat het NOG nie veel kwaad kan maar moet er geen 2 maanden mee doorrijden!!
We shall see whats wrong dinsdag :W
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

gekke mac

Bericht door gekke mac » 21 mar 2009, 13:36

Het is dus waarschijnlijk de opvoer pomp in de brandstof tank.... Wil ik mn auto starten en ik hoor geen zoem dan start ie niet, hoor ik wel een zoem bij het voorverwarmen start ie normaal!!
Aangezien die rommel behoorlijk prijzig is ben ik blij dat ie nog in de garantie valt!! :W
Verrek, BMW rijd toch ook wel lekker!!!

toond

Bericht door toond » 24 mar 2009, 17:47

Heb dus vandaag weetr laten uitlezen en het hoofd van de diagnose van de garage dacht dat het de relais is van de opvoerpomp.
Heeft me 1tje meegegeven, heb het zonet geplaatst (achter handschoenkastje) en nu maar duimen dat het goed blijft...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”